HF Café... daar is altijd wat mee

Heel gaaf getekend en de topics weer goed gevonden!

1 like

Mijn complimenten weer :grinning: ! :grinning:

1 like

Heel gaaf altijd, wederom weer een mooie editie :clap:t5:

1 like

Wederom kostelijk gelachen. Zo mooi om die topics ‘tot leven te zien komen’

Bedankt Jur :clap::+1:

1 like

Hij ziet er weer TOP uit Jur! :ok_hand::wink:

1 like

Dank allemaal! Leuk te horen.
Ik blijf het zelf ook een uitdaging vinden om elke week de topics aan elkaar te knopen. :+1:

2 likes

Polletje.

Als je naar het begin van het jaar keek heb ik een paar keer een aflevering gemaakt met Paint. Nou daar kunnen we het over eens zijn, dat was het nog niet. Maar evengoed kon ik rekenen op jullie enthousiasme en steun, dus dat was super. :+1:

Nu zijn we 45 afleveringen verder en daarvan zijn er 3 ingekleurd met Photoshop. Begin blijft hetzelfde: Schets met de hand, maar daarna?

Schets van gisteren:

Ingeschilderde versie:

Photoshop versie:

Mijn vraag is:

Wat hebben jullie het liefst?

  • Verf
  • Photoshop
  • Maakt mij niet uit

0 stemmers

2 likes

First!

Beide stijlen hebben iets, ik vind de PS versie meer strip uitstralen. Leest wat lekkerder. En digitaal is de toekomst!

3 likes

Ik vind de geverfde variant heel tof en authentiek, maar denk dat de PS versie voor de wekelijkse HF strip het beste werkt. En dan zou ik vooral je custom art met aquarel blijven doen!

1 like

Haha, vroege vogel!
Maar ben het wel met je eens.
De verf variant voelt meer “vintage/authentiek”, de digitale variant voelt moderner, meer cartoonachtig.
Ik moest er even aan wennen maar inmiddels ben ik overtuigd!

Edit, wat Denvro ook zegt!

2 likes

Beide stijlen hebben een eigen karakter :+1:

1 like

Heb '“maakt niet uit gestemd”. Vind beide erg mooi, vind afwisseling (buiten inhoud natuurlijk) leuk. “Old meets nieuw”, zelfde als hier op forum: oudjes en jeugd vs NOS en vintage & nieuw

1 like

De geverfde versie leeft meer.

2 likes

Ik weet niet wat jij doet als je begint te photoshoppen @Jurk, maar er rijdt plotseling een auto door de pui he :rofl::ok_hand:

Ik vindt de photoshop de voorkeur hebben, de harde kleuren zijn voor mij levendiger dan dat pastel. Wat je ook kiest: keep up the good work!

2 likes

Dank voor de reacties en het meedenken.
In de POLL heeft verf zelfs de voorkeur.
De meesten vinden de afwisseling dus leuk.
Dan moeten we dat er maar in houden.

:rofl:

Er is nog een 3de variant die ik eigenlijk gisteren wilde doen…
Maar ik was te brak om recht om binnen de lijntjes te kleuren.
Ecoline.

Het kunstwerk dat ik voor @Nico aan het maken ben
(mijn grootste tot nu toe)
Die ben ik aan het kleuren met ecoline. Ik ben erg onder de indruk van de intense kleuren.

15 likes

Ik zou gewoon vooral zelf kiezen en dan met name wat het makkelijkst en het snelst werkt. Tof dat je ons meeneemt in jouw proces, maar kunnen en mogen ons er geen rechten aan ontlenen.

4 likes

Ook heel knap

1 like

Dat is het voordeel als je iets ‘gratis’ doet… :laughing: Voel je minder de druk.
Ik kreeg laatst een heel lucratieve opdracht, waardoor ik echt dicht sloeg. Ook weer leerzaam om te merken. Dit is voor mij ook een proeftuin. Ik ervaar hier de ruimte om dingen uit te proberen en te toetsen of iets werkt. Dus ben benieuwd of er een duidelijk voorkeur voor een stijl is.

Bijvoorbeeld ook de timing… Meestal haal ik rond de 90 likes op maandag. Nu maar rond de 60. 50% minder. Het maakt dus blijkbaar echt uit wanneer ik post. De zondagochtend vroeg was spot on. Weten we ook weer. Wist het al wel, maar niet dat het zoveel zou uitmaken. Ik had alleen geen tijd op vrijdag en zaterdag deze week.

1 like

De kleuren zijn spot on. Het is overigens ok om hem volledig te plaatsen hoor :ok_hand:

1 like

Photoshop knalt meer van je beeldscherm, verf is artisanaal en erg mooi!

@Jurk Wat vind je zelf leuker om te doen?

1 like