HF Café... daar is altijd wat mee

Ik zeg niet dat het slecht is he? Het is gewoon anders. Door de eigen verhaallijn, hardere humor en karakter, was de kwaliteit van je tekenwerk ondergeschikt aan je verhaal. Nu focus je op de kwaliteit van je tekenwerk, is de humor actueel en dat maakt het anders. Ik vind beide leuk, maar vergeet niet dat het belangrijkste is wat jij leuk vind.

Misschien is iets minder onderwerpen in 1 strip wel iets rustiger, kun je de discussie omtrent een onderwerp meer terug laten komen. Maar nogmaals, jouw strip en jouw keuzes. Ik sta slechts aan de zijlijn als een kapitein aan de wal, jij zit op het schip.

2 likes

wordt vervangen door een robot in 2030… 5G controlled! :slight_smile: half human half robot … ook goed robocop 2030! in hyperchrome , bling bling B$%^&* :rofl:

1 like

Zo ervaar ik het ook niet.
Maar karakter opbouw is wel belangrijk.
En ik zie het als een compliment dat inmiddels het tekenwerk van een niveau is dat we het over de inhoud kunnen hebben. Hiervoor was ik al blij als ik het op papier kreeg.

5 likes

:point_up_2::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow: SATroman :triumph: SATruman

afbeelding

4 likes

Ik dacht meer aan #debarmandoetnietmeermee

:rofl:

1 like

Weer heel mooi gedaan @Jurk chapeau.
Gebruik jij trouwens bij het digitaal tekenen een Wacom of iets van een tablet?

Groeten. Q.

1 like

:kissing_heart:

Dank!

Wacom Cintiq 16 aangesloten op een MacBook Pro.
En gebruik als software Adobe Illustrator of Adobe Photoshop.

2 likes

Met zo’n kusje erbij lijkt het toch meer op een roman…

2 likes

:joy:

Oke top. Ik had precies dezelfde combinatie. Heb je de pro versie?

Mooie combi. :+1:

1 like

Nee heb de instap Cintiq 16. Die was 550 en de Pro is 1500. Dat verschil haal ik er nu nog niet uit.
Moest al een MacBook Pro hiervoor aanschaffen :joy:. Mijn pas paar jaar oude MacBook Air trok Illustrator niet. :face_with_symbols_over_mouth:

Heb jij een Pro Cintiq?

1 like

Hahaha weer een mooie @Jurk! En wat een werk steek je er in!

1 like

Ik ben (steeds) minder online en volg de gesprekken wat minder, herken de grappen dus ook niet. Zonder deze kennis kan je de humor niet begrijpen.

Ik weet wel dat de “ingeschilderde versie”, heb net door 300 berichten geswiped, echt het mooiste is. Duidelijk, overzichtelijk en echt “Jurk”. Fotoshop vind ik persoonlijk te druk.

Zie ook veel dezelfde mensen, met name mensen die hier heel enthousiast zijn. Snap ik, maar trek niet teveel in de tunnelvisie. Hen die hier niet met enige regelmaat vertoeven enthousiasmeren, dat is de kunst.

Ik weet dat je feedback kan waarderen, dus bij deze. Je bent wel met sprongen vooruit gegaan. Gaaf.

6 likes

Da wasiknie toch? :scream:

p.s. er zijn er wel meer die alle humor niet onmiddellijk begrijpen…

1 like

Heerlijk weer Jur! :+1: Dank je wel.:slightly_smiling_face:

1 like

Dat snap ik. Daarom zet ik sinds 10 afleveringen of zo alle topics erbij… niet gezien? Of is het dan nog steeds niet te begrijpen.

Daar heb je zeker een valide punt. Dat zul je ook altijd houden. Ik schat zelf zo in dat hier op het forum 300 actieve leden zijn en dat ik daar meer dan een 1/3 van bereik en daarvan de helft reageert. Ik vind dat heel mooie cijfers. En ik doe het er voor.

Ben altijd benieuwd naar andere meningen.
En ik waardeer de ‘vaste groep’ enorm.
Dank voor je reactie!

:+1:

:pray:t2:

3 likes

Ik heb hem gehad, toevallig een paar maanden geleden verkocht. Ook de MacBook eruit gedaan…
spul stond hier bijna stof te happen. Maar werken op die combi is wel een heerlijkheid. :ok_hand:

1 like

Ga toch niet het hele forum alsnog doorlezen :laughing:

1 like

Ok. Mmm… Dat snap ik ook.

Kijk, als ik een strip zou maken die relatief weinig met de actualiteit van dit forum te maken heeft, dan is het wellicht beter te volgen. Maar dan krijg ik weer het verwijt dat het hier niet thuis hoort.

Ik ben oprecht benieuwd naar de mening van de mensen die bijna nooit reageren. Of wat zou maken dat een grotere groep mensen het leuk zou gaan vinden.

We kunnen stellen ‘maar je doet het toch voor jezelf’ , nee dat is ten delen waar… wat ik helemaal voor mezelf doe is kijken hoe ik beter kan worden met tekenen en alles er om heen. De ontwikkeling dat is wat het interessant maakt. Hoe kunnen we meer positiviteit stimuleren dmv de strip elke week dat was en is altijd het hogere doel geweest. Waarbij het niet suf moet worden, het mag wel een beetje schuren.

Dus mocht je jouw visie delen, dan mag dat. Dat mag ook per PB. En mocht je hier je mening in het topic zetten, dan verzoek ik de anderen bij deze die mening te respecteren, ongeacht welke mening dit is.

Volgende week komt er gewoon weer een nieuwe. Maar niet met ecoline :crazy_face:. Takkenwerk. :face_with_symbols_over_mouth:

7 likes

Actualiteit vind ik juist de kracht. Anders heeft inderdaad weinig met HF te maken en kun je de vraag stellen of het hier thuis hoort. Als iemand niet de moeite neemt het forum te lezen en daar jou op afrekent, is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Overigens vind ik het natuurlijk prima dat men niet meeleest of participeert. Maar dan ben je dus ook niet altijd op de hoogte.
image

3 likes