HF Café... daar is altijd wat mee

Zo leuk dat je dit laat zien :+1:

1 like

Haha super leuk weer, dank! De blik achter de schermen vind ik ook erg leuk, mooi om het proces zo te zien. Mooi werk weer, kijk nu alweer uit naar volgende week :+1:

1 like

Dank jullie wel!

En ik waardeer dat je alsnog de moeite neemt te reageren.

Grappig hoe smaken verschillen. Dat is ook een van de redenen waarom ik dingen uit probeer.
Hoeveel tijd kost het mij? Wat doet het beter als avatar?
Het is een grote proeftuin. Ik krijg elke week feedback van jullie. En de cyclus herhaalt zich elke week. Ik ben hier heel blij mee. Blijf svp vooral komen met de feedback en die mag ook gerust kritisch zijn. Het enige waar je mij mee op de kast jaagt is door te zeggen dat het hier niet thuis hoort, de rest mag je allemaal roepen. Door jullie feedback word ik beter.

Ik denk dat het verschil was met strip 1 dat ik een eigen verhaal lijn had bedacht obv wat er gebeurde met de Rolex diefstallen. Het was de SP die als Mastermind er achter zat en de RRR (Ruige Rolex Rollers) inzette om eindelijk de kapitalisten te pakken waar ze het wel voelden. Daarnaast verweef ik er allerlei maatschappelijke thema’s in en kon je heerlijk karakters ontwikkelen en die terug laten komen. Zoals bijvoorbeeld @Blauwbeer als malafide advocaat.

En naast de rode lijn, - waarin leden meededen en ook een karakter op zichzelf werden. Zoals bijvoorbeeld @SAT roman en @wilfox . Echt heerlijk - probeerde ik actualiteit erbij te stoppen of de karakters de actualiteit te laten beleven. Nu ik het zo analyseer is dat wel anders in het HF Café… dat is louter actualiteit en nauwelijks meer het opbouwen en uitdiepen van karakters. Het zijn letterlijk en figuurlijk passanten in het cafe. Hierdoor is de humor wellicht ook minder hard. Zou kunnen. Als vond ik de shag van de vrouw van @Ronald wel van dat niveau. Als je zo’n karakter bouwt als Han bijvoorbeeld al is, dan kun je die harder laten zijn.

Zover mijn observatie.

Mind you de strip van jaar 1 was nog veel meer werk, dat was minimaal 10 uur per week en ik heb er letterlijk een jaar lang al mijn tijd in gestopt. Minder gesport en zag mijn vrienden ook veel minder. Het was niet meer vol te houden. Ipv te stoppen omdat ik het te leuk vond is het dit cafe geworden. Dank iig voor je observatie, zal wel kijken of ik toch wat karakters kan bouwen of terug kan laten komen in het cafe.

Bijvoorbeeld :joy:

Als in de humor is minder hard geworden?

Wilde het graag tekenen, maar het druiste in tegen mijn gestelde doel helaas: Positiviteit op het forum stimuleren.

:joy:

Link naar de hashtag “ik doe niet meer mee” van een aantal BN’ers met de oproep om de maatregelen te negeren. Stukje actualiteit die ik er in wilde stoppen deze week.

10 likes

Ja.

2 likes

2 maar? :rofl:

1 like

Ik zeg niet dat het slecht is he? Het is gewoon anders. Door de eigen verhaallijn, hardere humor en karakter, was de kwaliteit van je tekenwerk ondergeschikt aan je verhaal. Nu focus je op de kwaliteit van je tekenwerk, is de humor actueel en dat maakt het anders. Ik vind beide leuk, maar vergeet niet dat het belangrijkste is wat jij leuk vind.

Misschien is iets minder onderwerpen in 1 strip wel iets rustiger, kun je de discussie omtrent een onderwerp meer terug laten komen. Maar nogmaals, jouw strip en jouw keuzes. Ik sta slechts aan de zijlijn als een kapitein aan de wal, jij zit op het schip.

2 likes

wordt vervangen door een robot in 2030… 5G controlled! :slight_smile: half human half robot … ook goed robocop 2030! in hyperchrome , bling bling B$%^&* :rofl:

1 like

Zo ervaar ik het ook niet.
Maar karakter opbouw is wel belangrijk.
En ik zie het als een compliment dat inmiddels het tekenwerk van een niveau is dat we het over de inhoud kunnen hebben. Hiervoor was ik al blij als ik het op papier kreeg.

5 likes

:point_up_2::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow: SATroman :triumph: SATruman

afbeelding

4 likes

Ik dacht meer aan #debarmandoetnietmeermee

:rofl:

1 like

Weer heel mooi gedaan @Jurk chapeau.
Gebruik jij trouwens bij het digitaal tekenen een Wacom of iets van een tablet?

Groeten. Q.

1 like

:kissing_heart:

Dank!

Wacom Cintiq 16 aangesloten op een MacBook Pro.
En gebruik als software Adobe Illustrator of Adobe Photoshop.

2 likes

Met zo’n kusje erbij lijkt het toch meer op een roman…

2 likes

:joy:

Oke top. Ik had precies dezelfde combinatie. Heb je de pro versie?

Mooie combi. :+1:

1 like

Nee heb de instap Cintiq 16. Die was 550 en de Pro is 1500. Dat verschil haal ik er nu nog niet uit.
Moest al een MacBook Pro hiervoor aanschaffen :joy:. Mijn pas paar jaar oude MacBook Air trok Illustrator niet. :face_with_symbols_over_mouth:

Heb jij een Pro Cintiq?

1 like

Hahaha weer een mooie @Jurk! En wat een werk steek je er in!

1 like

Ik ben (steeds) minder online en volg de gesprekken wat minder, herken de grappen dus ook niet. Zonder deze kennis kan je de humor niet begrijpen.

Ik weet wel dat de “ingeschilderde versie”, heb net door 300 berichten geswiped, echt het mooiste is. Duidelijk, overzichtelijk en echt “Jurk”. Fotoshop vind ik persoonlijk te druk.

Zie ook veel dezelfde mensen, met name mensen die hier heel enthousiast zijn. Snap ik, maar trek niet teveel in de tunnelvisie. Hen die hier niet met enige regelmaat vertoeven enthousiasmeren, dat is de kunst.

Ik weet dat je feedback kan waarderen, dus bij deze. Je bent wel met sprongen vooruit gegaan. Gaaf.

6 likes

Da wasiknie toch? :scream:

p.s. er zijn er wel meer die alle humor niet onmiddellijk begrijpen…

1 like

Heerlijk weer Jur! :+1: Dank je wel.:slightly_smiling_face:

1 like