HF Café... daar is altijd wat mee

Dat snap ik. Daarom zet ik sinds 10 afleveringen of zo alle topics erbij… niet gezien? Of is het dan nog steeds niet te begrijpen.

Daar heb je zeker een valide punt. Dat zul je ook altijd houden. Ik schat zelf zo in dat hier op het forum 300 actieve leden zijn en dat ik daar meer dan een 1/3 van bereik en daarvan de helft reageert. Ik vind dat heel mooie cijfers. En ik doe het er voor.

Ben altijd benieuwd naar andere meningen.
En ik waardeer de ‘vaste groep’ enorm.
Dank voor je reactie!

:+1:

:pray:t2:

3 likes

Ik heb hem gehad, toevallig een paar maanden geleden verkocht. Ook de MacBook eruit gedaan…
spul stond hier bijna stof te happen. Maar werken op die combi is wel een heerlijkheid. :ok_hand:

1 like

Ga toch niet het hele forum alsnog doorlezen :laughing:

1 like

Ok. Mmm… Dat snap ik ook.

Kijk, als ik een strip zou maken die relatief weinig met de actualiteit van dit forum te maken heeft, dan is het wellicht beter te volgen. Maar dan krijg ik weer het verwijt dat het hier niet thuis hoort.

Ik ben oprecht benieuwd naar de mening van de mensen die bijna nooit reageren. Of wat zou maken dat een grotere groep mensen het leuk zou gaan vinden.

We kunnen stellen ‘maar je doet het toch voor jezelf’ , nee dat is ten delen waar… wat ik helemaal voor mezelf doe is kijken hoe ik beter kan worden met tekenen en alles er om heen. De ontwikkeling dat is wat het interessant maakt. Hoe kunnen we meer positiviteit stimuleren dmv de strip elke week dat was en is altijd het hogere doel geweest. Waarbij het niet suf moet worden, het mag wel een beetje schuren.

Dus mocht je jouw visie delen, dan mag dat. Dat mag ook per PB. En mocht je hier je mening in het topic zetten, dan verzoek ik de anderen bij deze die mening te respecteren, ongeacht welke mening dit is.

Volgende week komt er gewoon weer een nieuwe. Maar niet met ecoline :crazy_face:. Takkenwerk. :face_with_symbols_over_mouth:

7 likes

Actualiteit vind ik juist de kracht. Anders heeft inderdaad weinig met HF te maken en kun je de vraag stellen of het hier thuis hoort. Als iemand niet de moeite neemt het forum te lezen en daar jou op afrekent, is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Overigens vind ik het natuurlijk prima dat men niet meeleest of participeert. Maar dan ben je dus ook niet altijd op de hoogte.
image

3 likes

Ook dat mag van mij.
Maar het is idd lastig om de tekening te begrijpen als je de actualiteit van het forum niet hebt gelezen.
Anders worden het steeds dezelfde platte grappen over Rolex. :laughing:
Daarnaast wil ik graag dat alles langs kan komen.

Vaak kijk ik tegenwoordig bij ‘TOP’ van die week. Dat zijn dan volgens de statistieken de meest gelezen topics… dus dat zou de grootste groep iets moeten zeggen.

Anyhow.
Eerst maar eens zorgen dat er bij iedereen van jullie een mooie strip met kerst kan komen te liggen.

5 likes

Eens. Dat ik de humor niet begreep, was geen feedback. Ik doelde meer op het feit ik daar inhoudelijk niks over kon zeggen.

Leek mij duidelijk, mijn fout.

4 likes

Humor mag zeker schuren, daar is het humor voor en niet ernstig bedoeld.
Beetje humoristisch handje op zere plekjes aaien.

Verder vind ik het juist wél leuk om topics die ik gemist heb nog even terug te kijken.
Soms heel interessant, en anders gauw doorgebladerd.

Actualiteit is natuurlijk de kern van een wekelijks terugkerende strip.

Ik vind dat je het geweldig doet Jur, waardeer zeker alle moeite en tijd die je er in steekt.
En als je het volgt zie je ook een duidelijke lijn der verbetering, ofwel op z’n Duits gezegd; “Übung macht den Meister”. :grinning:. Dit doet echter niets af aan de charme die er altijd 100% in zit.

4 likes

Danke Herr Henk!!

Ah ok, dacht dat het was
“Scheiße an den Autoreifen gibt beim Bremsen braune Streifen.”

Zonder gekheid ik vind de slogan van @Edelweiss ook heel veel zeggend:

Nil Sin Labore.

5 likes

Jemig, wat een discussie. Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen met een mening op dit forum zouden zitten :rofl:

Maar nogmaals, de strip is leuk. @Jurk doet geweldig vrijwilligerswerk :wink:

3 likes

Scheiße in der Lampenschale gibt gedämpftes Licht im Saale.

Heyaa.

4 likes

Late reactie, maar ik vind de afwisseling juist leuk!

1 like

Ah ook even lopen googlen of het een bestaande zin was :wink:

Scheiße im Trompetenrohr, kommt zum Glück nur selten vor

4 likes

Hallo cafe gasten.
Dit is mijn eerste keer hier, ik kom even rondkijken. Normaal heb ik niks met cafes, ik ben meer een club of lounge gast, maar ivm met de corona maatregelen zoek ik mijn heil voorlopig even ergens anders.

Even kort voorstellen: Ik ben Tease, man, getrouwd, horloge liefhebber, creatief als beroep.

2 likes

En nogmaals, je hebt waardevolle feedback.
Ik had echt een ‘Aha erlebnis’.

“Verrek, als je een karakter bouwt kun je die dus ook harder en groffer laten zijn zonder dat het uit de toon valt”.

Dus dank je wel!

1 like

Eerste keer in het Cafe?
Man, je hebt wat gemist! :sweat_smile:

2 likes

Het is nooit te laat om een nieuwe gewoonte te beginnen. Ik ga eerst maar eens beginnen met wat dingen terug lezen en de stamgasten er uit pikken, de lui met een kwade dronk, de lol broeken en misschien nog iemand waar je een gesprek mee kan voeren. Dat laatste word lastig want ik ben zelf niet de makkelijkste :joy:

2 likes

Ach je hebt dan in ieder geval de juiste naam gekozen voor op het forum.
Welkom in ieder geval, enne er is een apart topic om je zelf voor te stellen.

Het is weer zondag! Dus:

Deel 47

De topics van deze week:

En voor de goede kijker heb ik ook weer een soort van grapje verstopt in de tekening. Als niemand het ziet, hoor je het morgen.

De melk:
Het gaat om deze post, maar lees voor de lol het topic:

Wie deed het licht uit?

Golfslagbad

Bert de pimp

Versie zonder verf:
Kijk in de volgende post voor het eind resultaat :ok_hand:

15 likes

Deel 47

Dit keer weer lekker old school inkt en waterverf:
:dancer::facepunch:

87 likes