Prachtig om de stappen te zien en hoe de strip tevoorschijn komt, geweldig!
Vind ze beide mooi, in de Photoshop versie vind ik het gaaf om de schaduwen in de kleding te zien, in de aquarel zie je in de muren en vloer weer wat meer “leven”.
Kiezen vind ik lastig, vind ze allebei razendknap gedaan. Maar met een pistool tegen mijn slaap zeg ik aquarel
Zou ik ook wel kunnen in aquarel, maar heb er meestal het geduld niet voor.
Voor volgende week zal ik de versie in aquarel wat harder maken en de digitale versie wat zachter qua kleuren. En er gaat iets leuks gebeuren volgend jaar. Je hoort het zondag.
Die digitale versie lijkt mij een ‘Jurk’ interpretatie van de klare lijn van Hergé - de ‘Jurk lijn’
Volgens wikipedia:
Cartoonachtige personages in een realistisch decor. Kunst van het weglaten. Weinig variatie in de lijndikte van de contourlijnen. Niet of nauwelijks gebruik van schaduwen en arceringen Heldere vlakverdeling in de tekeningen Eenheid en uniformiteit van de platen onderling.
In mijn tienerjaren veel Kuifje gelezen, grote fan van!
Heel leuk detail dat je de stijl van de tekst aanpast aan het tekenwerk
Leuk hoor, beetje laat. En als antwoord op de raag: de aqua vind ik het mooiste maar de computer versie vind ik veruit het makkelijkste om te lezen. Zo daar heb je dus niets aan! Hahaha.