HF Café Deel II... Daar is altijd wat mee!

Haha, leuk weer!!!
Mooi dat jullie beiden zo’n eigen stijl hebben.
Laatste plaatje is briljant!!!

(persoonlijke toevoeging, wat jij schetst mbt de ochtenden “chaos” gebeurt hier 's nachts… Maar dan vooral bij m’n vrouw en mij… Lang leve de nacht voedingen… :woozy_face::woozy_face::woozy_face: Ons dochtertje is bijna 3 maanden)

2 likes

Uitermate geslaagd, heel leuk!

2 likes

Mooie strip weer :smiley:
De volgende keer wel weer gewoon schrijven dat staat nog beter !
Keep up the good work :sunglasses: :facepunch:t3:

2 likes

Weer top gedaan :+1::+1::+1::+1:

2 likes

Leuk gedaan weer @Sandy :sweat_smile:

2 likes

Zo leuk dat je een andere stijl gebruikt, ga zo door :+1:

2 likes

Geweldig leuke strip, vooral ;

Ik kan het waarderen​:wink::+1:t2:

3 likes

Misschien kunnen @Drebin en ik samen in de ruimte een heldhaftige dood tegemoet gaan over twee weken, dat is wel echte bromance. :latin_cross: :revolving_hearts:

6 likes

Er staat nog net geen ‘alsjeblieft?’ bij. :joy:

4 likes

Hahaha @jurk gunt jullie dat niet!

4 likes

:point_down:t2:

4 likes

@Sandy cool dat je er zo veel tijd in wil stoppen. Tegelijkertijd vind ik ook dat je recht hebt op een stukje opbouwende kritiek.

Als we, zoals altijd op HF, alleen in polonaise achter je aanlopen word je nooit beter. En ik denk dat iedereen altijd naar verbetering moet streven. Kijk bijvoorbeeld naar @Jurk zijn begin en hoe hij nu tekent. Onherkenbaar t.o.v. het begin maar zo veel beter.

Wat dingetjes van mij uit dan maar:

• Je humor mag wat gevatter. Probeer de actualiteit te pakken met wat gevatte humor. Liefst nog met sarcasme of cynisme, maar dat is wellicht wat te donker voor HF.
  • je tekeningen zijn, en dat bedoel ik echt met respect, nog net wat te kinderlijk in mijn ogen. Heb je al een plan om lessen te nemen? Jurk zag je daarna ook snel vooruit gaan.
  • de tekstballonnen vullen in paint(?) is gewoon lui. Nu lijkt het alsof je alles in paint zit te maken.
  • @HanDavinci en ik vinden afentoe een verschijning leuk, maar hoeven niet persé hoofdrollen in de strip te zijn. Dat zijn we overal en altijd al :nail_care:t2: . Ik zou hier ook de actualiteit nemen.

Zoals gezegd, puur opbouwend bedoelt.

Succes en fijne zondag!

7 likes

We zouden toch niet willen dat onze prinses naast zijn pumps loopt hé :sweat_smile:

2 likes

:+1:
Bedankt allemaal

Heren, ook hiervoor dank. Ik ga nog even nadenken. Mensen die niet willen figureren mogen dat uiteraard aangeven. Dat wordt niet met terugwerkende kracht gecorrigeerd, maar misschien kan ik daar een wijziging in maken in de verhaallijn. Er zijn wel eens “SpaceX-anomalies” en dan gebeurd er nog wel eens wat.

Daarnaast zie ik Han en Drebin uit de strip als een andere persoon als @HanDavinci en @Drebin op HF. Losjes gebaseerd :slightly_smiling_face:

Humor, dat is soms wat lastig. In dit geval moest er even vaart gemaakt worden en in mijn optiek was er weinig wat er gebeurde op HF wat ik mee kon nemen daarin. Ik neem je feedback mee.

Qua tekenen, ik ben druk aan het oefenen. Eerst een beetje materiaal leren gebruiken en daarna kan ik nadenken over lessen.

De tekstwolken waren even een nieuw probeersel. Hierdoor kan ik eventueel makkelijker een vertaalde versie maken en meer of minder achtergrond laten zien.

Dus dank voor de feedback. Ik ga kijken wat ik er mee kan.

9 likes

Hij is weer goed!

2 likes

Mooi man! Verbeterpunten zijn er altijd, ik neem aan dat je zelf ook naar verbetering streeft, dat houdt nooit op… Ondertussen wel een vermakelijke stuk herkenning van de topics en een grote glimlach! En ik doe het je zeker niet na :flushed:. Dank wederom :pray:

2 likes

:kissing_heart:

Sandy is wel pas een paar weken bezig. Dit is de 4de aflevering of zo?

Ik heb eerst een jaar lang / 50 afleveringen lang lopen ploeteren in off topic voordat ik eindelijk in algemeen mocht. En er zijn weken bij geweest dat ik het potlood in de ring wilde gooien. Minimaal 10 uur per week tekenen. Het is gewoon meters maken.

En pas na 1,5 jaar ben ik les gaan nemen. Toen ging het idd wel een stuk sneller beter. Omdat ik de theorie achter het tekenen kreeg uitgelegd en we gewoon elke week de tekening van de week daarvoor afzeikte. Geen complimenten, alleen wat fout was. Tot op de bodem.

Wat ik mij ook nooit beseft heb voordat ik les nam, is dat het om het verhaal draait en minder om de tekening. De tekening draagt het verhaal. Maar het verhaal moet blijven staan. Ook dit is nog even zoeken hoe je dat met zijn 2en doet. Misschien is onze humor ook zo anders dat er het gewoon ook twee verschillende verhalen moeten laten. De ene week het Café van Jurk en de andere week de Ruimtereis van Sandy.

Aan het aantal enthousiaste reacties en likes op de tekeningen van Sandy spreekt het een deel van het forum zeker aan! Mijn humor is wat ‘harder’ en spreekt weer een andere deel aan.

10 likes

Ik denk dat dit een heel goed idee is. Dat haalt ook de druk van @sandy af, kan ik me voorstellen. Ieder een eigen verhaallijn of idee. Lijkt me zinvol.

Kijk naar de krabbels van bijvoorbeeld Hein de Kort. Goed voorbeeld. Eigen humor en eigen stijl.

3 likes

Zo is dat, blijf ook vooral jezelf, je eigen stijl, wij houden er van !

3 likes

Super gedaan, @Sandy, het zijn grote voetsporen die je volgt van Jurk. De woorden van @Drebin, puur als opbouwende kritiek kan ik mij wel in vinden, maar Rome is ook niet in één dag gebouwd (hoogstens afgebroken bij het bezoek van @HanDavinci en @willemC). Humor mag best een beetje bijten maar dat is ook weer niet ieders smaak. Zo is het altijd weer anders en blijft het leuk.

"This is Major Han to Ground Control
I’m stepping through the door
And I’m floating in a most peculiar way
And the stars look very different today

Ground Control to Major Han
Your circuit’s dead, there’s something wrong
Can you hear me, Major Han?
Can you…

4 likes