HF Café Deel II... Daar is altijd wat mee!

Hier het tweede deel van het HF Café, de wekelijkse cartoon over het wel en wee op het Horlogeforum.
Neemt de actualiteit op de hak. Soms een beetje schurend, meestel aardig en áltijd goed bedoeld.

In de post zelf staat ook vaak naar welke topics de grap verwijst. In het begin deden we dat niet altijd, later wel.

2020
Deel 1 vind je hier:

Het verzamelde werk is uitgekomen in een limited strip van 300 stuks (plus nog een paar extra):

De hele opbrengst van de strip (á 5.500 euro) is naar Make A Whish gegaan.

2019
Het jaar daarvoor is ook een heel jaar lang getekend over het forum, dat topic staat hier…
Maar daar kun je alleen bij als je bij off topic kan.
https://www.horlogeforum.nl/t/de-laatste-hf-strip-update-deel-45-25-12/197157?u=jurk

Hiervan zijn toen 50 exemplaren gemaakt en heeft 667 euro voor hetzelfde goede doel opgeleverd.

Dit is dus het derde jaar.
En dit jaar hoef ik het niet meer alleen te doen!!
Want ik doe het samen met @Sandy
De ene week een strip van Jurk en de andere week van Sandy.

Ook kun je allerlei tekeningen in de topics vinden, maar dat is alleen als we er zin hebben.
En hebben inmiddels een hoop leden een reuze frisse avatar, zullen er wel meer dan 100 zijn inmiddels.
Op verzoek gemaakt naar een combinatie van wat het HF-lid leuk vindt.
Zoals de Glashütte slang:

Hieronder deel 1 t/m 7 van de derde jaargang (2021):

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Deel 4

Deel 5

Deel 6

Deel 7 / 03-01-2021

Enjoy!

65 likes

Nice, op een heel mooi HF-stripjaar 2021 :clinking_glasses:

1 like

Waar was die poll dan :slight_smile: :+1:

1 like

Het is een grapje.
Onze twee vrienden @HanDavinci en @Drebin hebben net zoveel aanbidders als leden die hen soms liever iets anders zien gaan doen.

Het is een grap met een dubbele laag… ze kunnen de wereld redden of sturen we ze weg naar de maan? Wie zal het weten?

Deel 7 gaat ook over de NA van @Stifstaf:

De complotdenkers is een combinatie van deze 3 topics:
https://www.horlogeforum.nl/t/sars-cov-2-part-xi-the-saga-continues-again/307758?u=jurk

https://www.horlogeforum.nl/t/dagbrakers-deel-xiv-van-06-00-tot-00-00/306859?u=jurk

https://www.horlogeforum.nl/t/nachtbrakers-deel-vi-00-00-06-00-uur-niet-eerder-en-niet-later/297755?u=jurk

7 likes

Pfoe, daar stond het dan afgelopen zondag, zwart op geel. Een post op HF van @jurk, waarbij ik ‘gepresenteerd’ wordt om ,om de week, de strip te leveren.

Gelijk wordt er gevraagd om materiaal. Materiaal? Welk materiaal? Ik heb wel wat getekend in de afgelopen weken om een beetje in te komen, maar dat is niet echt presentatiewaardig (en verklapt teveel van de rode draad waar we heen gaan). Geen druk, geen druk. Adem in, adem uit, maar niet te snel want dan ga je hyperventileren.

Maar hier dus een tussendoorstripje. Waarom? Omdat het kan natuurlijk! Gewoon omdat ik hiermee lekker aan het oefenen ben voor mijzelf met tekenen. Vergeet niet, @Jurk doet het inmiddels al twee jaar en stopt er heel veel tijd in. Hij weet elke keer weer actualiteiten te verwerken tot een strip die iedereen herkent en aanspreekt. In mijn oefeningen de afgelopen week, kwam ik er achter dat dat echt wel lastig is.

Deze strip is dus niet actueel, maar hopelijk wel herkenbaar. Het is de brug naar komend weekend en is eigenlijk niet noodzakelijk voor het verhaal. Er komen gewoon wat standaard gele postpakketjes binnen die iedereen wel kent van de Chinezen. Voor mij een vingeroefening om van te leren (hoe teken ik, hoe komen mijn kleuren uit, wat gebruik ik wel/niet, hoe zet ik teksten er netjes in) en voor jullie even een kleine tussendoor-update. Deze is niet nodig voor de verhaallijn.

58 likes

Ik vind hem top! Goed begin @Sandy! Knap getekend. :+1:

3 likes

Ik had hem stiekem al gezien natuurlijk! Maar ik vind hem top! En veel beter dan mijn eerste tekeningen, dus don’t sweat it!

Nil sin labore!

Heel cool. Weet je toevallig ook waar Jack Ma is? Per ongeluk meegekomen met de pakketjes?

11 likes

Dankje :slight_smile:

Shit, nu je het verklapt hebt heb ik weer een grap minder voor zondag. Bedankt voor de complimenten trouwens :slight_smile:

Had ik nog niet aan gedacht… hm, gaat die nog wel of niet erin komen :thinking:

Maar tekenen is maar 1 deel, die grappen en de actualiteit is een andere. Voor zondag heb ik hem al deels in de zwarte lijnen staan, alleen het einde nog… even kijken of daar nog een leuk topic voor voorbij komt.

3 likes

Goed begin, erg benieuwd naar de strip van zondag!

2 likes

Ik zag dit topic weer en verbaasde me, @jurk is weer productief, de cartoon gelezen en dacht van, zo weer een andere techniek en ook mooi gevulde duidelijke tekst ballonnen, toen eromheen gekeken blijkt het geen Jurk te zijn maar een "Zand"y sculptuur te zijn maar zeker geen los zand.

Ook de grap van Jack Ma kwam in me op en inmiddels nog veel meer ideeën wat het gaat worden.

Het volgende album zal dan een Zand Jurk worden voor het goede doel… :thinking:

2 likes

Hulde aan u @Jurk en @Sandy wat een werk en tijd gaat hier inzitten en dat allemaal ter vermaak van ons nederige HF leden.
Dank, en ik kijk met een gezonde spanning uit naar komende zondag, maar wil met liefde ook nog wel een weekje wacht dus no pressure :slight_smile:
Echt top Heren !

4 likes

Knap gedaan man :ok_hand:, gaat goed komen :+1:

2 likes

Speaking of which… hoe gaat het hier mee?

En idd! @Sandy is zeker lekker bezig! Die gaat mij gewoon van de troon stoten!! :facepunch:

3 likes

Hopelijk weer top, als de leden zien waar het over gaat, dank voor het taggen in ieder geval :pray:

Bij deze een oproep aan iedereen om, indien mogelijk, hier een bijdrage aan te leveren

:pray:

3 likes

Bedankt, ik kijk ook uit naar zondag.

:+1: dankje.

Dank. Eerst maar eens zien hoe goed het gaat. Ik ben nog niet echt begonnen.

Dankje, ik hoop het.

:facepunch: dankje. Maar, jou van je troon stoten? :thinking: dat betwijfel ik. Je bent de eerste, bent imho grappiger en heb het neergezet. Zonder jou was de strip nooit zover geweest als dat het nu is, laat staan dat iemand je wil helpen om het door te zetten.

Wat een leuk initiatief om ook weer door te zetten. Supergaaf, ik ga zo kijken of ik nog wat heb. En anders maak ik misschien gewoon wat over, want af en toe is het goed om zo’n doel extra te steunen.

6 likes

Goed getekend @Sandy !
Ik zie dat de barman Drex de pakketten aan moet pakken. Hopelijk is er nog ruimte in het café zondag.

3 likes

Dankje. Met het café komt het wel goed, het blijft niet zo lang daar gelukkig. We moeten immers door; er moet wat in elkaar gezet gaan worden en we moeten de mensheid redden door de ruimte in te gaan.

2 likes

Welke merken zijn in de running om official spacewatch te worden? :nerd_face:

2 likes

Ik denk een brunmontagne, Casio of een sea-gull. Nee, alle gekheid op een stokje, dat gaan we nog wel zien. Er is ruimte voor meerdere mensen, twee mensen zijn al op Chineesje wijze vrijwillig gesteld, maar er gaan er vast meer mee. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en we zijn geen NASA die gratis werkhorloges meegeven.

4 likes

De horlogenerd in mij kwam even naar boven. Mijn pilletje vergeten deze morgen. :slightly_smiling_face:

3 likes