HF-erjaardag

Quatorze juillet is niet alleen de Franse nationale feestdag, maar ook mijn HF-erjaardag. Ook nog eens een bijzondere, want het is maar één keer de eerste HF-erjaardag. Na bijna een jaar ‘lurken’ was een jaar geleden mijn registratie een feit. Dit vraagt om een terugblik, eerst maar eens de statistieken :bar_chart::

Bijna elke dag was ik dus wel te vinden op het HF. Ik heb veel geleerd van de topics, gelachen om sommige discussies en natuurlijk genoten van de grote variëteit aan modellen. Het heeft me ook diverse leuke contacten opgeleverd, zowel online als in ‘de echte wereld’. Mooiste voorbeeld hiervan was de 010GTG op 20 mei, waar een select gezelschap liefhebbers in Rotterdam samenkwam om elkaars horloges te bewonderen. Zowel online als fysiek zijn mij de goede sfeer bevallen, het is voor ieder wat wils en het budget is niet het belangrijkste, maar het plezier in het vakmanschap van de horlogerie.

Mijn aanwinsten in het afgelopen jaar waren de:

:watch: Seiko, SPB155J1 Alpinist, 38 mm;

:watch: Casio G-Shock, DW-5600UE-1ER, 40 mm;

:watch: Grand Seiko, SBGP013G, Heritage Quartz, 40 mm.

Vervolgens komt de vraag: Welk horloge draag je op zo’n dag? Je eerste horloge? Je duurste horloge? Je meest recente horloge? Wordt het een ‘strapmonster’, welke band gaat er dan op?

Omdat er vandaag gewandeld ging worden is de keuze voor overdag gevallen op de:

:watch: Seiko, SPB155J1 Alpinist, 38 mm.

Gelukkig was er vandaag een tweede gelegenheid om een keuze te maken, vanwege een theatervoorstelling vanavond werd dat de:

:watch: Stowa, Marine Original, handwind, 41 mm met een feestelijke band van row stone black stingray.

15 likes

Gefeliciteerd! Binnen enkele dagen (366e actieve dag) word je vast en zeker TL-2.

Mooie verzameling.

2 likes

HF-efeliciteerd!

1 like

:+1:t2:

1 like