HF : even de schade opmeten

:rofl:

1 like

1700 bezoekdagen ÷ +/- 390 uurwerken(ook klokken, wekkers, zakhorloges, schaakklokken en mechanische stopwatches=4,38

4 likes

Valt mee hier…
Pas 424 dagen aanwezig.
6 horloges gekocht, waarvan een aan mijn schoonvader gegeven.
Een van mijn broertje gekregen ( Anker van mijn overleden vader ), en na service weer teruggegeven aan mijn broertje.
Mijn vrouw heeft er 7 waarvan 1 zelf gekocht van haar verjaardagsgeld.
Dus in totaal 12… wel allemaal in het goedkopere segment ( tot €500 )

Binnenkort eens kijken wat weg kan…

1 like

:sweat_smile::joy: tering

1 like

Vraag voor alle heren met die indrukwekkend lange lijsten:

Komt de veel gehoorde slogan ‘uiteindelijk wil je toch een Rolex’ niet in beeld? Of: achteraf gezien had ik liever veel minder horloges gekocht en eerder een Rolex?

Voor de goede orde: ik ben geen Rolex fan (nou ja, een Skydweller kan ik wel waarderen :yum:)

2 likes

Deze maand 4 jaar lid. Van de 30 horloges die ik nu heb had ik er 3 al .
Een van deze 3 lag als een wrak in een la en die heb ik sinds ,en door, mijn aanwezigheid hier volledig laten restaureren.
Dus eigenlijk 28 stuks erbij.
Ik had er 4 jaar geleden wel wat meer maar er zijn er ook al wel enkele gesneuveld in de strijd.

Integendeel. Ik heb één Rolex in de verzameling en uitgerekend dat is een van de 3 horloges die ik al had. En als ik het nog een keer moest doen had ik die nooit gehad omdat ik de afgelopen 4 jaar geleerd heb dat ik van veel goedkopere horloges net zo veel of meer plezier kan hebben als van die Air King.
Wat iets kost of status zegt me helemaal nix.
Dus van een Vostok,een Pagani of een Gshock kan ik net zo veel of meer genieten dan van mijn Rolex.
In mijn geval., ik koop liever vaker iets goedkopers zodat ik wat vaker iets nieuws om kan doen dan één zogenaamde klapper

En nou niet denken dat ik denk dat ik daar bij hoor hé

3 likes

Tsja, ik merk bij mezelf wel een zekere verzadiging. Minder is meer, zeg maar.

Pas op de plaats is goed en een all rounder… En ja… Ik héb inmiddels wel eens naar een Rolex OP gekeken en nagedacht om die als enige horloge te doen. Maar ik vind het een boel geld als je van GS af komt… :sweat_smile: én afwisselen is toch wel leuk als je er een paar in de collectie hebt.

3 likes

Zenith heb je ook nog niet gehad.

1 like

Klopt, en eigenlijk nog wel meer wat op een lijstje staat.

Maar voorlopig eerst een verhuizing in het verschiet. Nieuwbouw, dus de komende tijd zit er meer geld in een dubbele hypotheek. :sweat_smile:

1 like

Dat is een heerlijk gezond uitgangspunt, kan mij daar goed in vinden!

Dat snap ik ook, vandaag een XAM teruggekregen die ik een paar jaar geleden verkocht. Weer superblij mee :hugs:

Maar ook een dubbel gevoel door goedkope horloges van vaak uitstekende kwaliteit en design. Vaak gedacht, waarom een paar of meer K uitgeven als ik hier net zo blij van wordt…

1 like

Vandaag een niet werkend quartz horloge binnen… €23 down the drain.:partying_face:
Een Seiko. Was een gokje, spoel blijkt stuk.
Soms heb ik mazzel, soms niet.

Dat dan weer wel :grimacing:

Precies dat dus

2 likes

Ben een tijdje geleden gestopt en alles de deur uitgedaan, zelfs m’n geliefde (met pietsie haat) Peter Blake. Alleen nog een Apple elke dag om de pols.

Had op een goed moment toch zin om een horloge om te doen bij uit eten of zoiets. Nu drie supergoedkope horloges in de ‘collectie’, maar wel alle drie een beetje speciaal. Dus veel gevoel voor weinig :wink:

1 like

Waarom dat, joh?

1 like

Nou, daar komt ie: toen ik m kreeg (50ste verjaardag) was ik nog niet zo ‘into’ de horloges, maar vond m extreem mooi! Vaak gedragen en veel plezier van gehad. Maar… met t groeien van de liefde voor horloges kwamen er ook nadelen bovendrijven. Zo is het geval dat mijn pols een flink verschil heeft in dikte gedurende de dag. Samen met het gegeven dat ik het steeds prettiger vond om horloges echt ‘pas’ te dragen en in de loop der tijd de voorkeur uit ging naar grotere modellen kwam de PB steeds vaker in de lade terecht :flushed:

De halve schakel en de microverstelling waren beslist ontoereikend om m de hele dag ‘pas’ te hebben. Dat ging irriteren. Allerlei andere banden geprobeerd, maar dat werkte niet, helaas. Ook geen ratchet clasp te krijgen, ik ben van mening dat die op elke band zou moeten zitten!

Dus dikke knoop doorgehakt en afscheid genomen :cry: Wel een forumlid blij gemaakt :grimacing:

1 like

Tja. De andere optie was een tropic geweest, op warme dagen. :slight_smile:

1 like

Alles geprobeerd, maar niets werkte voor mij…

Die Zenith :heart_eyes:

Welke?