Bijna 900d actief hier, en inclusief een aankoop voor mijn vrouw staat de teller op 10. Puur voor mezelf is de kans groot dat ik binnen de 900d aankoop nr 10 aftik.
Dat is 1 nieuwe aanwinst iedere 90 dagen of iedere 3 maand. (Zonder banden en sluitingen gerekend). Natuurlijk wordt er ook wel wat verkocht, maar toch een bangelijk tempo als je het objectief bekijkt.
In die periode hebben er ook wel 6 het nest verlaten.
Sommige leden houden nog een hoger tempo aan. Benieuwd of jullie ook de aankoop tijdslijn durven uitzetten. Tracht het overzichtelijk te houden in een collage. En wat is jouw kooptempo sinds je hier zit?
Oef, ik heb het even nagekeken… er zullen vast ergere gevallen rondlopen hier, maar hier komt ie
Ik loop hier al 2900 dagen rond zo te zien en ik heb 10 horloges. Maar ik heb ook al 57 horloges verkocht. Dus dat betekent dat ik elke 43 dagen een horloge gekocht heb de afgelopen 8 jaar .
Ik heb er meer dan honderd gekocht en weer verkocht en van sommige verkopen uiteraard spijt.
Tegenwoordig is het tempo beduidend lager en ben ik vooral blij met wat ik heb en koop ik veel bewuster en voornamelijk met het oog op de langere termijn. Niet dat ik impulsaankopen helemaal heb afgezworen, maar voorheen ging het echt te hard en verdwenen sommige horloges meteen in de kist of een lade.
Pijnlijk, ik heb even grofweg zitten rekenen en kom op ongeveer 1 horloge elke 4 dagen sinds mijn aanmelding hier
Nouja veel zitten gelukkig in de <50€ prijsklasse…
Allemachtig… Ik ga geen collage maken. Dat is veul te veul werk. Maar sinds 2016?
Seiko 5 BigMil field
Seiko SARB033
Ventus Caspian
Seiko SKX007
Seiko Stargate, wit
Hamilton Navy Pioneer kleine seconde
Squale 1521 Azurro
Vintage Poljot Mig29 chronograaf
Seiko Alpinist SARB017
Hamilton Pilot day-date 46
Seiko Baby Tuna
Smiths PRS29
Halios Seaforth III
Seiko SARB035
Aevig Balaur
Pellikaan HFLE
Seiko SPB297 Mountain Glacier Alpinist
Seiko SDGM001
Mühle Glashütte Teutonia II
Seiko SPB153 Uemura
Nomos Ahoi Neomatik 36
Citizen Eagle 7 fluted
Seiko SKX009
Stowa Flieger Ikarus
Grand Seiko SBGV239
Seiko C-shape vintage
Glycine Combat 7 Vintage
Seiko Mini Turtle
Yema Flygraf
Glycine Airman Purist 39
Seiko SKX009
Archimede Klassik 39
Seiko Baby Tuna (ja, een tweede keer)
Yema Speedgraf
Junghans Meister Driver handaufzug
Seiko vintage TV-shape quartz
Farer Moritz Chonograph
Citizen Chronomaster 37 White washi paper
King Seiko 6L Limited 2020
Seiko Alpinist 1959 6L Limited
Stowa Marine 36
Seiko Stargate, wit (ja, een tweede keer)
Tourby Deckwatch
Baltic Aquascaphe GMT
Hamilton Khaki Mechanical 38
Archimede Pilot 39
Excelsior Park EP95002
Vostok Amphibia 120
Christopher Ward C63 Limited
Yema Superman Heritage
Farer Lander IV GMT
Serica 5303
The Citizen Iconic Nature Ibuki limited
Grand Seiko SBGV245
Cartier Santos de Cartier
Grand Seiko SBGA465
Junghans Max Bill Mega Solar
Seiko SPB317
Seiko Presage Enamel limited
Grand Seiko SBGP011
Grand Seiko SBGW231
Nomos Club Campus Orange
Grand Seiko SBGA413 Shunbun
Grand Seiko SBGX265
Hanhart 417 ES 1954 Flyback reverse panda
Grand Seiko SBGN013
Kurono Tokyo Reiwa 2024 (die komt in Augustus)
Ik kom op zo’n pak 'm beet 70 horloges uit en hoop dat ik ze me allemaal herinner.
Dat zijn per jaar gemiddeld zo’n 8 bewegingen. Uiteraard had ik voor 2015 horloges, maar daar heb ik er nog maar één van over, en de verzameling is op dit moment 21 stuks groot als ik de inkomende Kurono Tokyo mee reken.
De trend is dat ik grotere uitgaven doe, maar veel minder per jaar. De voorzichtige conclusie is dat ik echt heel erg richting Grand Seiko, Credor, high end Seiko aan het drijven ben, met een interesse in independents.
Als ik zin en tijd krijg kan ik bij ieder horloge nog wel een foto zoeken ook, met uitzondering van de Ventus Caspian.