HF foto challenge #10 - Thema: LENTE

Yes yes y’all, we mogen weer! Editie 10 alweer van de inmiddels bekende HF Fotochallenge. Een klein jubileum :sweat_smile:
Leuk om te zien dat het idee van @ErikST zo leeft onder de leden.

Als winnaar van de vorige ronde mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen :muscle:t3:

Geen makkelijke keuze, een grapje naar Corona is snel gemaakt deze dagen en anders kunnen we altijd nog w.c. papier als onderwerp kiezen. Maar dat zou allemaal veel te voor de hand liggend zijn.

@junior betichtte :stuck_out_tongue_winking_eye: mij ervan dat ik een man van de seizoenen ben en dat lente weleens het nieuwe onderwerp zou kunnen worden. Geen idee hoe ie er bij komt, misschien omdat ik de “herfst challenge” heb gewonnen? Zelf ben ik meer van de zomer en kan dan ook het hele jaar “Zomer” van Hazes neuriën. De rest kan me gestolen worden.
Maarrrrrrr met alle ontwikkelen omtrent het Coronavirus, of moet ik Covid-19 zeggen, de getroffen maatregelen en de misschien wel aankomende lock down (ok, ik denk graag in doemscenario’s :hugs:) is het misschien geen eens een gek idee om nog even een keer naar buiten te gaan, een teug frisse lucht te nemen en even het bleke wintersmoeltje te laten strelen door het fletse zonnetje en zolang het nog kan te genieten van de, jawel, LENTE.
Verdorrie junior, had je toch gelijk :sweat_smile:

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de regels o.a. verzonnen door @ErikST handhaven.

De spelregels:
-Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
-Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
-Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
-Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
-Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
-Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
-Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.

Wat kun je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.
Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:
1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente:

19 likes

Hahaha, lekker man. :rofl: :joy:

Maar nu … :thinking: lente. Pfff, wat moet ik daarvoor uit elkaar gaan halen en wat heb ik aan een paraplu in de lente? Gast! Ben benieuwd hoewel bloemenperkjes er gaan sneuvelen. Heb jij op het rangeerterrein nog ergens een gele trein staan? Dat is een beetje de kleur van de lente toch … :snowman_with_snow:

PS Topictitel even aangepast. Thema erbij gezet.

3 likes

Parasol :beach_umbrella::wink:

Ohja, scherp. Ik wist dat ik iets vergat.

4 likes

Oké, dan maar gelijk naar buiten.

13 likes

26 likes

16 likes

Geen bloemetjes, maar wel het eerste verse groen in beeld.
De dauw van het voorjaar over het water

Ja, lente in aantocht.

26 likes

mijn inzending:

19 likes

Ohja, ik mag zelf niet meedoen maar man wat heb ik de zomer in m’n bol zeg. Ehhh ik bedoel lente :sweat_smile:Heerlijk als je om half zes nog lekker in het zonnetje buiten kunt lopen.

9 likes

10 likes

18 likes

Hierbij mijn inzending voor de Lente.
Dan schiet me één ding gelijk te binnen.
Met pasen de hele familie bij elkaar!
Paaseiren schilderen en heerlijk tafelen.

Daarom een paas tintje aan me inzending.

Tweede keus was deze.
Maar toch meer voor de close up gekozen.

12 likes

26 likes

Altijd lente in de ogen van de tandarts assistente.

6 likes

Heel snel!

3 likes

Ik had hem zelf ook al in gedachte. Maar geen idee hoe ik deze moest uitvoeren.
Blij dat jij deze perfect heb weten neer te zetten.

1 like

Heel gaaf verzonnen :ok_hand:t3:

3 likes

Nou, deze dan… Voor het kleurtje

10 likes

Weet je dat ik jouw posts niet meer kan lezen zonder er automatisch je stem bij te horen, sinds de podcast?

:joy:

5 likes

Ow jee…

Slaap lekker schatje :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes