@David_Gee & @Bro, ik begrijp jullie punten heel goed. Ook ik schaar het niet onder fotografie, immers de definitie van fotografie:
Fotografie is het met behulp van licht en/of andere vormen van straling vastleggen van afbeeldingen van voorwerpen en verschijnselen op radiatie- of stralingsgevoelig materiaal. Het woord is afgeleid van het Grieks en betekent letterlijk schrijven met licht (φῶς (phōs): licht, en γράφειν (graphein): schrijven).
Met de komst van digitale fotografie leggen we niks meer vast op stralingsgevoeligmateriaal. Mijn vader, fotograaf van de oude stempel, vond het ook geen fotografie meer. Toch leggen we nog steeds iets vast met licht. Het is een minder complexe vorm geworden van fotografie.
Wellicht dat we nu ook op zo’n kantelpunt staan?
Alhoewel we met AI niks vastleggen van een bestaand voorwerp, landschap etc. Alleen met de fantasie van woorden maken we nu een afbeelding.
Dan even een zijsprong naar photoshop, ook daar kunnen we foto’s dusdanig manipuleren dat het eindresultaat niks meer te maken heeft met de oorspronkelijke digitale foto. Ook daar is veel fantasie voor nodig om digitaal te kunnen knippen en plakken. Zie het meer als een ouderwetse collage maken, of het nou van eigengemaakte afbeeldingen zijn, of van bestaande afbeeldingen. Toch hebben we photoshop inmiddels geaccepteerd.
Ik begrijp dat bepaalde kunstenaars AI omarmen, aangezien kunstenaars vaak een heel verhaal hebben bij hun kunstwerk (die ik overigens niet altijd even goed begrijp, zeker niet bij abstracte kunst, maar dat is een andere discussie hahaha). Het interessante is dat als een kunstenaar een bepaald verhaal of steekwoorden heeft voor een kunstwerk, om te kijken of de AI dezelfde afbeelding creëert wat de kunstenaar gemaakt heeft of zelf in gedachte heeft.
Ook begrijp ik dat schrijvers, dichters en woordenkunstenaars helemaal los kunnen gaan op AI.
Is het dan fotografie? In mijn ogen niet, aangezien er niks meer vast wordt gelegd met licht van het daadwerkelijke object. Dat is met digitale fotografie weer wel.
Het kan wellicht wel echt een kunstvorm gaan worden. Maar dan zul je zeggen: “maar iedereen kan het toch doen?” Klopt, maar dat heb ik met bepaalde abstracte kunst ook. Dat kan mijn neefje van 1,5 jaar ook 
Wat ik me ook ga afvragen wie dan eigenlijk de kunstenaar is: degene die de woorden maakt, od degene die het algoritme schrijft? 
… Of gaat het toch meer een commerciële tool worden voor bedrijven???
Ik ben zeker wel benieuwd welke kant dit op gaat.
Het is in ieder geval een leuke discussie die later misschien een beter plekje krijgt tussen alle kunstvormen. Fotografie vind ik het niet, maar de techniek vind ik wel heel interessant… en stiekem een beetje griezelig 
Zo… en weer on topic… sh*t ik heb nog steeds geen inspiratie