HF Foto Challenge #107 - Watch (and) Book

Dan wel met een Apple Watch. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Newbie trap. Te drukke bokeh op een rommelige achtergrond met een matige lens :crazy_face:

2 likes

Was ook een optie, maar ik vond dit wat mooier.

1 like

Grappig dat je kan zien dat dit een matige lens is. Ben benieuwd hoe je daarbij komt. :joy:

Vreemd genoeg zie ik in de EXIF data wel dat de foto met een Canon R5 is gemaakt maar niet met welke lens. Is het een vintage lens?

Nope, dit keer geen vintage lens (doe ik ook wel eens). Heb nu foto’s gemaakt met de rf 24-105 f2.8 en de rf 35mm 1.8. Uiteindelijk is deze met de 35mm gemaakt.

1 like

36 likes

Ik heb iets met het noorderlicht, 7 jaar geleden heb ik het voor het eerst mogen aanschouwen op de Lofoten.

Fotograferen doe ik al zo’n 35 jaar, maar zo’n 8 jaar geleden ben ik begonnen met astrofotografie. Fascinerend dat je camera veel meer sterren, planeten en nevels vast kan leggen dan dat je met jet blote oog kunt zien. Tijdens deze ontdekkingstocht kwam ik terecht bij de sterrenwacht Philippus Lansbergen in Middelburg. Een enthousiaste club met veel kennis van zaken. Uiteraard kwam ook het noorderlicht ter sprake. Daar kreeg ik de tip om naar de Lofoten te gaan en dan specifiek naar het Polarlightcenter van Rob en Threes. Tegenwoordig ook bekend van de televisie serie Het Hoge Noorden van Dionne Stax.

Daar heb ik een fantastische week gehad en het geluk gehad om het noorderlicht te kunnen zien en fotograferen uiteraard.

In maart ga ik voor de 8e keer naar het hoge noorden. Om te genieten van het prachtige landschap, de sneeuw en hopelijk ook weer het noorderlicht.

Deze keer gaan er 4 vrienden mee, waarvan er een paar pas begonnen zijn met fotografie. Tijdens de voorbereiding kwam ik het Praktijkboek Astrofotografie tegen van Cornè Ouwehand en Renzo Gerritsen. Een heel duidelijk boek waarin alle onderdelen van astrofotografie aan bod komen. Ook het fotograferen van het noorderlicht.

Afgelopen zomer kwam Venezianico met een “Aurora” Mother of Pearl versie van hum Redentore… Ik was direct verkocht. Helaas was ik te laat voor de eerste serie en moest wachten tot oktober op de tweede serie.

Bij het lezen van deze foto challenge had ik direct een beeld in mijn hoofd.

Hieronder het resultaat. Ik heb overigens gewoon mijn telefoon gebruikt voor het maken van deze foto…

28 likes

Maar ik ben wel benieuwd naar jullie deelname @Blufkakel en @Oni. Als newbie op het gebied van horlogefotografie leer ik graag meer.

Kijk gerust even onze winnende foto’s terug in de oude challenges. :partying_face:

2 likes

Haha, braller!

Mijn hoogstaande inbreng.

33 likes

afbeelding

1 like

Heel blij met de ruil die ik heb gemaakt met @HeinW

9 likes

ver voor mijn tijd,
28 jaar later kwam ik op het toneel :grinning:

15 likes

Iedere kans om mijn NA van deze week te spammen neem ik :innocent:

33 likes

En een mooie themafoto :+1:

1 like

@Blufkakel ik zie m nu pas voor het eerst maar :star_struck:

18 likes

Die kast is inmiddels wel ingestort. :rofl:

2 likes

Naast horloges ook nog een andere hobby, muziek :hugs:

Dus Pelagos in een boek van een favoriete band.

17 likes

Jij komt daar toch helemaal niet voor de kasten?

5 likes