Ook maar een poging wagen. In (en ook na) m’n tienertijd veel gedaan op radio/roady/DJ gebied.
Volgehouden tot ik dik in de dertig was. Helaas door werk en andere hobby afscheid genomen van deze heerlijke periode. Deze bijdrage niet eens om te “winnen” hoor… maar gewoon een prachtig stuk sentiment te delen.
Hier een foto van één van mijn verblijven op de Ross (schip van Caroline)
Het horloge welke ik in die periode droeg was de Sector die ik nog steeds in bezit heb.
Man o man, wat een een eenvoudig leven als je erover nadenkt.
Of zijn we gewoon ouwe lullen geworden en houden we de jeugd niet meer bij
Het was echt veel simpeler, geen twijfel aan!
Stukje tekst uit Foto van Vroeger (Rob de Nijs)
Alleen zijn of eenzaam
Hoe kon ik dat kennen?
Ik hoefde alleen maar naar huis toe te rennen
Met een gat in m’n kop en
Een broek vol met scheuren
M’n moeder was thuis dus wat kon me gebeuren
En oud? Ja, wat is dat, bij mij wel van buiten, maar in m’n hoofd blijven hanger rond de 35… Best wel eens lastig
Maar we raken aardig off topic geloof ik
België he! Staat bekend om het degelijke basis onderwijs.
En om het strafwerk
Prachtige foto Vincent!
Bedankt Anthony
Heb er niet zoveel van gemerkt. Te fel bezig met straf schrijven tijdens de les
In mijn tienerjaren begonnen aan de horlogemakers opleiding toen nog in Rotterdam.
Dit was de eerste praktijk opdracht een klink plaat maken hiervoor moest je vijlen/ boren/ zagen en frezen.
Dit is gereedschap voor klokkenmakers dus die ligt bij mij nutteloos in de la😂
"En de boom staat op de bergen … "
Goed om 6 pagina’s mee te vullen. Blad wat schuin leggen, parker jotter balpen met veer aan de bovenkant (kun je langere letters mee schrijven).
Jij hebt er ook ervaring mee neem ik aan Kristof? Ik vraag me af of ze al mijn zever ooit daadwerkelijk gelezen hebben. Ik herinner me dat ik eens 5 bladzijden over het wielerjaar 2003 heb volgeschreven. Vond da zelf een van mijn betere werken
Meestal “en de boom staat op de bergen”, dat ging het snelst.
Nog mijn visie op de zaken neergepend ook, maar dat bezorgde me enkel meer straf.
Heb 2j op internaat gezeten:
- meer kans op straf
- meer tijd om te schrijven
- geen ouders die zien dat je weer straf hebt.
=> Ik heb mijn deel gehad.
Wat een leuk thema. Genoeg ideeën. Deze kreeg ik het beste uitgewerkt. Ik denk niet dat hij veel uitleg nodig heeft. Maar mijn jeugd bestond uit gamen, fotograferen, graffiti, skaten en series zoals Futurama. Ik heb ook nog een stapel basketbal kaartjes uit de 90s bewaard. Maar die kreeg ik niet lekker in de foto verwerkt. Dat is een idee voor iemand anders

Was toen nog top 100 aller tijden, heel wat keren op “REC” gedrukt.
Top 10 1984:
PS: Ik had de Sinn’s natuurlijk wel even gelijk kunnen zetten
Gaat top met de challenge! Al zo’n 15 mooie inzendingen (Linda,Roos&Jessica nog niet meegerekend, zag helaas geen horloge na lang zoeken…)
Leuk om de verschillende impressies te zien…kom maar op met de volgende!
Oké, daar is de volgende al, mijn bijdrage
Voetballen op een grasveldje in de buurt, een paar jassen op het gras als doelpalen.
Horloges hadden we niet, we keken naar de klok op de kerktoren om te weten of het al etenstijd was.
Als ik toen een horloge had gehad, was het waarschijnlijk deze:
Leuk thema, alleen teveel keuze haha! Hierbij mijn inzending. Mijn eerste ‘echte’ horloge, mijn eerste telefoon, mijn eerste echte camera, gek van Star Wars en natuurlijk boomhutten bouwen (en dus een zakmes).
Deze maar weer eens nieuw leven in blazen. Zo’n leuk thema. Prachtige foto’s ook. Zonder enige illusie hierbij mijn bijdrage die voor 75% mijn tienerjaren last zien, vliegen, vliegtuigen. De 25% erbij, mijn geliefde flightmaster is pas vorig jaar gekomen. (En ik ben de tienerjaren stevig voorbij, zie het kwartetspel.
Mooie wedstrijd mensen!
Zo de challenge is afgelopen…ik ga snel de poll erop zetten zodat jullie kunnen gaan stemmen. Dat beloofd een spannende stemronde!