HF Foto Challenge #13 - Thema: (reclame) Borden

:camera_flash: Hierbij gaat ronde 13 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start! :camera_flash:

Allereerst dank voor alle stemmen! Leuk om te zien hoe het idee van @ElChueco zoveel dragers krijgt en het vorige thema van @denvro voorbij de 200 stemmen.

Als winnaar van de vorige challenge met foto 13 mag ik dus het nieuwe onderwerp verzinnen voor deze 13e challenge.
We zitten in een vreemde tijd door de Corona. Daar wilde ik iets mee doen maar zonder mensen te kwetsen die ellende van dichtbij mee maken. Maar goed, dat was typisch een 13 dingetje en was als thema t plankje mis :blush:
Dus in een 2e poging…
Mijn keuze thema is: Borden, reclame borden, verkeersrborden ook wel “signs”
Sluiting Vrijdag 24 april ( rond 14.00) en dan zaterdag en zondag voor het stemmen!

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • Ik maak zelf een voorselectie van de 15 tot maximaal 20 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Verder ga ik kijken naar originaliteit, bij foto’s die qua interpretatie van het thema wel erg op elkaar lijken krijgt de eerste post voorrang. Om te voorkomen dat we 20 keer hetzelfde met een horloge bekijken.
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: denvro
12 Koffie: meisink
13

Inspiratie

Uit eigen tuin even snel om deze blamage te stoppen…


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Succes!

9 likes

Ik ben niet op spelletjes, ik zweer ik speel niet eens fifa

5 likes

Verdorie, ik gooi net een pak kaarten en een Bumba puzzel in de vuilnisbak. Misschien m’n horloge er achteraan mikken dan maar :thinking:

2 likes

Vol in de zon, kan je een topfoto maken!:sunglasses:

2 likes

Horloge in de bak -> Foto maken en klaar !

Altijd leuk een spelletje, kijken hoe we daar eens een creatieve twist(er) aan kunnen geven.

Misschien nog wat ideeën “stelen” van challenge 4 :thinking:

1 like

Fuck, das stom… Die had ik als sport uitgelezen ne nu meer de binnenversie in gedachten. Maar ik zie dat daar al veel voorbij komt.
Ik ga em aanpassen!

1 like

Ja lekker, ik hang net ondersteboven in de kliko :confused:

5 likes

Maar Thema is: On Hold

Dat word dus even een stopbord :stop_sign: :vertical_traffic_light:van de straat plukken en een mooie foto maken !

1 like

Tadaa!

7 likes

Right! Topper!

2 likes

Ohno, mijn inzending telt niet hoor haha.
Maareh, graag gedaan :slight_smile:
Ohnee, eigenlijk moet je @LastGentlemen bedanken. Die toverde hem uit z’n hoge hoed :hugs:

2 likes

En… Nieuwe start om 14.00

Dank voor jullie scherpte! :wink:

2 likes

Pfieuw :sweat_smile:

2 likes

Ehhhh ja 13 is t het niet. Plan B Pffff

2 likes

Oprecht ik vind de inzending wel goed.

Top keuze. Eens kijken of ik wat oude horloge gerelateerde reclameborden kan vinden.

Of gaan we out of the box -> ontbijt borden, skatebo(a)rden, Longbo(a)rden :thinking:

1 like

Ik ga hem ook opnieuw maken. Maar ga er dan even voor zitten. Morgen, nu is de kleine aap net wakker :blush:

2 likes

Graag in the box :joy:
Daarom Signs. Voor sommige dingen hebben ze betere woorden in het Engels.
Dus… geen servies. Geen surf, snow, skate, long whatever bord.
Verkeers, aanwijzer, reclame enz. Yes!

2 likes

Angry-Mr-Bean-Shakes-Head

2 likes

Bean

4 likes

Maandag 16 april 1945 wordt Harlingen door de opgerukte Canadezen vanuit Herbaijum gebombardeerd.
Hierbij komen vier burgers om. 's Avonds wordt het centrum ingenomen. Pas op dinsdag 17 april wordt Harlingen bevrijd door de Canadezen. Er zouden die dag negen Duitsers sneuvelen bij de gevechten.
Zowel Harlingen als Duitsland werden herbouwd en beide landen leven sindsdien in vrede.
Het Duitse Berg horloge heeft caliber P60 61, de eerste naoorlogse Duitse chronometer, ca. 1955.

Vandaag, 17 april, deze foto over een bijna vergeten bevrijding 75 jaar geleden en een bijna vergeten 65 jaar oude chronometer.

11 likes