HF foto challenge #15 - Thema: Kapot en Stuk

Beste allen,

Hierbij gaat ronde 15 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start. Als gelukkige winnaar van de vorige mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen. Eerlijk gezegd vond ik het uitzoeken van een nieuw thema nog moeilijker dan een creatie verzinnen. Maar de aanhouder wint en het nieuwe thema is geworden:

Kapot en Stuk

Fotografeer je polsklok samen met iets of in een omgeving die kapot of aan het vervallen is. Zo springt het horloge er extra schitterend bovenuit. Andersom mag ook maar is wat zonde van je horloge en doet pijn aan de horlogeharten hier. Voordat jullie van alles kort en klein gaan slaan, het hoeft natuurlijk niet zo dramatisch als de titel wellicht doet oproepen. Het kan ook subtiel.

Verder heb ik in de afgelopen edities gezien dat jullie weinig hulp nodig hebben met het opborrelen van briljante creaties. Ik laat het dan ook geheel aan jullie over en ga lekker genieten van de inzendingen.

Uiteraard mag je bijna helemaal zelf verzinnen hoe je hier invulling aan geeft en alleen op de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco wordt gehandhaafd.

De spelregels:
• Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
• Deze mag NIET om de pols zitten, dus géén wristshot.
• Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag
geven of jouw idee goed genoeg was.
• Eén week om foto’s te maken & in te dienen (tot en met vrijdagag april 12:00). Daarna zal er een topic
geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
• Ik maak zelf een voorselectie van de ca 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk
blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk!
• Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’
uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
• Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
• Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema
verzinnen.

De planning:
• Inzenden creaties tot vrijdag 15 mei 13u00 op dit topic
• Vrijdagmiddag dan de beoordeling en bekendmaking genomineerden
• Vanaf vrijdagavond stemmen tot zondag 17 mei 16u00 in het nieuwe stemtopic
• En dan hebben we een nieuwe winnaar!

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets leuker en spannender.

Winnaars vorige edities:
1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: ???

Succes en Plezier!

5 likes

Wie durft een foto te maken met schoonmoeders op de achtergrond? :smirk:

8 likes

Ik doe ook weer eens mee :grin:

12 likes

Zat eerder te denken om m’n vrouw in te zetten :rofl::fist_right::muscle:

7 likes

Ik heb nog wel wat foto’s van de bevalling. Een kijken of ik daar nog een horloge in kan verwerken :thinking:

4 likes

Nou ff een snelle dan :+1:

6 likes

Mooi thema weer! Ik kom steeds wat hoger in de pijlingen te staan wie weet is dit mijn kans :slight_smile: … to be continued

Bij deze mijn inzending… :sweat_smile:

17 likes

-trekt alle lades open en gooit alle horloge gerelateerde rotzooi op een hoopje-

This is gonna be good! :grin:

Je kan er toch op rekenen dat er een bij zit die t toch doet. Nou gelukkig was het niet zo’n dure.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

3 likes

Nou daar gaan we! Weer wat dingen geprobeerd op te zetten en daar zijn wel een aantal dingen voor kapot / stuk gegaan. Voornamelijk de catalogus van Tissot. Laten we het er op houden dat de Seiko SKX007 in dit geval de Tissot catalogus verslonden heeft :sweat_smile::sweat_smile:

Making of andere optie:

foto’s maken in de lichtbox:

10 likes

Hier mijn bijdrage,

groetjes Lenno

8 likes

Ik denk dat ze kapot zijn. :wink:

8 likes

Een gehavend horloge uit de jaren '60 met een plant die binnen 4 weken al verdord was…
Het verschil moet er zijn.

8 likes

Dju kom zo thuis :roll_eyes:

5 likes

Deze is kapot en stuk :beer: Gelukkig was ie al leeg :hugs:

32 likes

Nice :+1:
Jammer eigenlijk dat die Fyra al weg is :thinking:

3 likes

Dan had je een winnaar gehad :joy:

1 like

Wat een ontzettend tof thema :ok_hand: