HF foto challenge #21 - Thema: Zomervakantie/Staycation

Namens de winnaar van de vorige fotowedstrijd, @ABCSteed, heet ik u van harte welkom bij een nieuwe ronde! Ronde nummer 21 alweer. Feest!

De winnaar van de vorige mag altijd het nieuwe thema verzinnen. Aldus geschiedde, … :innocent:

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • @ABCSteed maakt een voorselectie van de 15 tot max. 19 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough
16 Architectuur: WPS
17 Planes, Trains & Automobiles: mozaiek
18 Klussen en Sleutelen: junior
19 Badkamer: Koppie
20 Groenten & Fruit: ABCSteed
21 Zomervakantie/Staycation:
22
23

Inspiratie

De inspiratie komt uiteraard van de winnaar zelve, met een erg fraai plaatje erbij! :ok_hand:


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Inzenden kan tot 31 juli aanstaande, einde middag.

Succes!

Graag gedaan … :beers: :wink:

8 likes

Best een lastig thema, voor diegenen die (nog) niet op vakantie gaan zoals ikzelf. Dan maar even de kelder in op zoek naar mijn zwemarmbandjes, emmertje, zandvormpjes en een schepje. Ik heb ook nog wel wat tuinaarde liggen. Oh ja, en een parasol want …

… en ook handig bij het fotograferen. :wink:

1 like


Romantische avond bij het haard vuur🤷‍♂️

Hij is nog een kwartslag gedraaid maar dat probeer ik vanavond even op te lossen😅

25 likes

Dus het mag ook gewoon een foto van een horloge op vakantie in het buitenland zijn?

Vind ik wel jammer. Uitsluitend een foto van je horloge tijdens staycation zou een stuk meer creativiteit naar boven moeten brengen. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe mensen dat in beeld gaan brengen (ik vind die van @DHR.Roenhorst alvast heel geslaagd).

Maar goed dan had ik zelf maar moeten winnen dan had ik zelf mogen kiezen…:wink:

3 likes

Don’t shoot the messenger!
Wellicht dat @ABCSteed zelf nog zin heeft om een toelichting te geven.

Als de gebruikte foto’s voor deze fotobewerking aantoonbaar door hemzelf zijn gemaakt wel, anders valt 'ie in de categorie “fraai, maar niet toelaatbaar” … :wink:

2 likes

15 likes

Zelf gemaakt :wink: en ik heb hem er gewoon ingelegd en een foto gemaakt…
Hoe ik dat klaar gespeeld heb zal altijd een mysterie blijven🤭

1 like

Oh, ik schiet helemaal niemand :grinning: Ik geef gewoon aan wat ik er van vind. Als er niets mee gebeurd kan ik daar ook wel mee leven hoor.

Uiteraard. Maar ik ben zo naief (en heb zo weinig verstand van foto’s) dat ik aanneem dat ieder zich braaf aan de ondertussen overbekende regels houdt.

2 likes

Ja, leuk dus dit :+1::grinning:

2 likes

Telkens zijn er weer deugnieten, schavuiten … doerakken die het toch proberen. :wink: bij echte twijfel laat ik gewoon even de originelen opsturen via een pb. Zo simpel kan het zijn.

@ElChueco, dat blikje ook … haha: Crushed it! :joy:

3 likes

Mist-erie … Of is dat geen led en waterdamp sfeerhaard? :wink:

2 likes

haha ik ben bang dat ik al best snel betrapt ben😂

1 like

Opgelost. :sunglasses:

7 likes

Goed bezig, dank je wel👍

1 like

38 likes

Toch jammer…

2 likes

@jur zou zeggen

approved_PNG7

… maar:

Dus moet ik op zoek naar vakantiespullen. Het horloge heb ik al. :wink:

1 like

Vandaar ook mijn jammer. Eens kijken of het me zelf lukt zelf een inzending te sturen voor deze ronde.

3 likes

Daar ben je nu wel min of meer toe verplicht hoor. Ik ben benieuwd! :wink:

3 likes

Leuk!
En daar hoort een 2e foto bij; puzzel gelegd & horloge er bovenop :joy:

1 like