HF foto challenge #25 - Thema: Japan. Inzendingen tm zondag 20-9

Poeh gelukkig :cold_sweat: stel je voor :nerd_face:

1 like

Ook maar eens een poging gewaagd dus bij deze :v:

12 likes

Mijn Takano Precision Frontier met twee andere passies van me: suiseki en keramiek. Bonsaikeramiek om specifiek te zijn. Deze ji-ita is gemaakt door Aiba Koyo (een van mijn favoriete Japanse bonsaipottenbakkers) uit Tokoname, Japan en de steen is tevens uit het Land van de Rijzende Zon. Die op korstmos lijkende plekjes zitten gewoon op het oppervlak en zijn ook van steen. Helaas waren de bonsaiboompjes al in de originele post genoemd anders was dat ook erg leuk geweest!

12 likes

Zeer Zen :pray:

1 like

Bedankt! Ik heb er ook die op bergketens lijken, die zijn heel chill om ff lekker rustig naar te kijken. Als Barry niet naar de bergen kan moeten de bergen maar naar Barry komen :smiley: :wink:

6 likes

22 likes

Dat is Japanse Senseo? :upside_down_face:

Mooie plaat :+1:

1 like

Senseio

13 likes

Oeh nice. @Climholland!

2 likes

:wink:

1 like

Heel gaaf…! :+1:

1 like

Thx broeder✌🏻

2 likes

De relatie met Japan is niet op eerste aanzicht duidelijk, maar het betreft een eerste editie van de Sinn 356 die als eerste in Japan is uitgebracht in 1996. Hij heeft een Valjoux 7760 wat alleen voor de eerste 300 modellen geldt. In het originele doosje met een heel fijn blauw stofje :slight_smile: :blush:

6 likes

Japan heeft toch zo’n ongelooflijk mooie levensfilosofie! En ze hebben overal een naam op geplakt. Het ideale topic hier om mijn NA voor te stellen :wink:.
Wabi-sabi: het eren van de imperfectie, met een bronzen case en een ‘lume’ barst in de Kyoto dial. Die barst refereert trouwens naar Kintsugi, het herstellen van oude gebarsten vazen. Verder nog 4 Boeddhistische Kanji symbolen en een Katazome strap van 150 jaar oud katoen.
Voeg daar in wabi-sabi stijl een (hele) oude Japanse esdoorn toe :wink:

12 likes

Mooi! Al betwijfel ik of katoen het 150 jaar uithoudt als je het dagelijks gebruikt…

Welk horlogemerk? Dat kan ik niet (goed) zien op de wijzerplaat.

1 like

Het is dan ook Japanse katoen he :wink:
Merk is Undone, met een Seiko binnenwerk.

2 likes

Hm, is het echt 150 jaar oud katoen? Of is het katoen zoals ze het 150 jaar geleden maakte?

Ik twijfel altijd bij dit soort zaken. Ik gok dat ze niet 150 jaar oude katoenen kleding hebben gerecycled. Of zou een geisha het aan hebben gehad?

2 likes

Ik geef ze het voordeel van de twijfel: “The Indigo Watch Strap: made from 150+ year old katazome fabric” staat er.
Geen idee hoe we dat kunnen controleren trouwens.
Maar wat is de meest winstgevende manier om een 150 jaar oude grote lap stof te recyclen? Horlogebandjes?

Een huishoudelijke mededeling, inzendingen kunnen tot zondag. Dan is het een week tijd geweest.