HF foto challenge #25 - Thema: Japan. Inzendingen tm zondag 20-9

Ik wist het trouwens ook niet meer :unamused: Keuze genoeg, maar zonder een knappe belichting en een beter toestel wordt een foto op een boek/krantje altijd zo gewoontjes (plus dat doe ik al bijna elke dag hier :yawning_face: ).
Ik heb nu dus dit op mijn werk gebruikt :

Weer eens wat anders :wink:

6 likes

Volgens mij hebben Bosniërs niet zoveel horloges uitgebracht :+1:

Japanners gelukkig wel :joy:

2 likes

Epson Element nummer 34 van de 40

1 like

ja, maar dat weet Koekoek misschien niet :roll_eyes: en vindt hij het gewoon een leuk onderwerp. Je weet nooit voor het volgende thema :

Post je horloge met alles wat met Azerbeidzjan te maken heeft :slightly_smiling_face:

1 like

Geen probleem

Səmra Rəhimli uit Azerbeidzjan, horloge komt later :joy::+1:

afbeelding

9 likes

met

Dat wordt wel even knippen en plakken, maar dat mag blijkbaar volgens de regels :clown_face:
Het zou trouwens wel een verdomd vervelend thema zijn :joy:

1 like

afbeelding

7 likes

Samenvatting

10 likes

Bij Japan denk ik o.a. aan de elementen in deze foto.

CASIO zakjapanner🧮
Land of the rising sun :sun_with_face: :jp: (in de foto op 1uur)
SEIKO⌚
Tuna🐟
Kanji schriftekens🈴

9 likes

Dit is wat koekoek bedoelt

1 like

Ik heb hartgrondig staan vloeken. Ik had een leuk idee voor een foto met wat hentai, pakt een windvlaag het werkje en m’n SBGV245 op, flikkert zo op het stenen terras.

G-dgloeiende etc.

Volgende week naar de Seiko boutique om de bezel te laten vervangen en 'm op te sturen naar Japan voor herstel van de zijkant van de kast.

De tyfus met het thema Japan. Sorry mensen.

13 likes

Man, wat kut zeg…

Foto is het GS topic van de schade?

1 like

Nice! Heel creatief :slight_smile:

Ach, waarom? Het is een lelijke put in de bezel en een kras op de zijkant, ik ga dat liever niet door een macro-lens zitten beloeren, dat lijkt me nodeloos masochistisch. Ik zie met het blote oog ook wel dat die bezel er uit ziet als een opengemaakt blik tomatenpuree.

Gelukkig kan GS de bezel in Schiedam voor 180 ballen vervangen, doen ze er gelijk nieuwe pakkingen en een batterij in. Dat valt mee. De kast moet ik het in de boutique even over hebben. Dat is een plekje wat ik over een jaar of drie wel weer eens kan bekijken en wat mij, als het horloge om de pols zit, absoluut niet op gaat vallen. Wel net op een zwart-gepolijste bevel, uiteraard. :slight_smile:

1 like

Ai.

Oh ja, komt er niet.

1 like

Dat valt inderdaad wel mee! Mijn bezel zitten ook 3 flinke schaven op, goed om te weten dat dat betaalbaar op te lossen is.

Kast is inderdaad lastig, prijzen voor opmaken zijn niet mals hij GS…

1 like

Ik informeerde in hetzelfde gesprek even naar de bezel van de SBGV239, die heeft bij mij ook wat schaafplekjes, en daar moest ik erg om lachen:

Een batterij-pakking actie kost bij Seiko NL 115 Euro of zo, maar voor 129 doen ze bezel, batterij en pakkingen als je gewoon alleen de bezel laat doen. Dus dat lijkt me een goeie voor wanneer die in de stroom-waarschuwingsmodus slaat.

2 likes

:sweat_smile:

1 like

OK, dus ik doe eigenlijk niet mee, maar ik wilde jullie toch vergasten op een recept voor Dashi.

1. Gedroogde Kombu.
  2. Gedroogde Shiitake
  3. Gedroogde Katsuoboshi
  4. Secret magic.
  5. 6 uur de tijd om even een Hentai te lezen.

De daaruit resulterende Dashi kun je weer gebruiken als basis-boullion voor je noedelsoep.

15 likes

Pas je wel op voordat het topic dicht gevlagd wordt? Er zijn ook nog mensen als @youngwatchenthousiast op t forum :nerd_face: :face_with_monocle:

1 like