HF foto challenge #28 - Thema: CONTRAST

Contrast, tegenstelling, dualiteit, de wereld is er vol mee. Het nieuwe thema van de fotowedstrijd is contrast. Het onderwerp is breed gekozen, zodat jullie je creativiteit kwijt kunnen.

Bij contrast kun je niet alleen denken aan de technische kant (low key, complementaire kleuren, zwart-wit), maar ook aan tegenstellingen als arm en rijk (een F91W in een bak met geld), groot en klein (een polshorloge op een stationsklok), licht en donker (witte en zwarte Daytona naast elkaar of een mooie Reverso Duoface creatief geschoten), oud en nieuw (vintage vs smartwatch), enz.

Ik hoop dat jullie hier allemaal iets mee kunnen en als je het helemaal niet meer weet, maak je maar een mooie zwart-wit foto.

Probeer het als uitdaging te zien iets moois te maken speciaal voor deze contest, dus liever geen archieffoto’s.

Succes allemaal en zoals de Duitse filosoof Plato ooit zei:

Und nicht wahr, wenn man ihn zwänge, in das Licht selbst zu sehen, so würde er Schmerzen an den Augen haben, davonlaufen und sich wieder jenen Schattengegenständen zuwenden, die er ansehen kann, und würde dabei bleiben, diese wären wirklich deutlicher als die, welche er gezeigt bekam?

De spelregels:

• Er moet een horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. De sluitingsdatum van de inzendingen is maandag 26 oktober om 12:00 uur. Daarna zal er een topic worden geopend waar de foto’s met een poll in komen te staan met 2 dagen stemtijd.
  • Er wordt een voorselectie van max. 19 beste foto’s gemaakt, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft.
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jezelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere foto’s wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En… je moet ook het nieuwe topic openen en het thema verzinnen.

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough
16 Architectuur: WPS
17 Planes, Trains & Automobiles: mozaiek
18 Klussen en Sleutelen: junior
19 Badkamer: Koppie
20 Groenten & Fruit: ABCSteed
21 Zomervakantie/Staycation: HansT
22 Jouw horloge en de Zon: Stephannl
23 Oud hout: Henk2404
24 Culinair: koekoek
25 Japan: Candide
26: Toys for Boys: koekoek
27. Retro: 457078

40 likes

Het contrast van wat ik zag en waar ik aan dacht.

6 likes

Kom maar op met die foto’s van smartwatches naast antieke horloges! :yum:

7 likes

Hoog contrast.

12 likes

Leuk thema en leuke intro, maar Plato was volgens mij een Griek :slightly_smiling_face:

1 like

Ben je niet in de war met Zorba?

8 likes

Mijn contrastfoto laat mijn oudste tool zien en mijn nieuwste.
Dat stuk steen is een achterkant van een strijdhamer gemaakt van basalt. Het is erg oud, moeilijk te dateren, maar geschat tussen 3000-2500 voor Christus. Afkomstig van het Strijdhamervolk uit de Touwbekercultuur.
De Chronoris is van gisteren :grin:.

P.s. ik heb de hamer zelf gevonden toen ik 8 jaar oud was.

30 likes

Mijn inzendng. Het contrast met de achtergrond vond ik wel mooi.

klikken voor de volledige foto.

12 likes

Waarom quote je Plato in het Duits :joy: en als Duitse filosoof :joy:

Volgens mij was Plateau een Franse filosoof. :wink:

13 likes

Dat was toch die filosoof die de aarde als een pannenkoek zag?

Anyway. On topic: leuk thema! Kunnen we wel wat mee.

3 likes

16 likes

OP heaven :star_struck::star_struck:
:green_heart::yellow_heart:

39 likes

14 likes

Zoals H. Finkers al zei… 'De wereld is rond, zo rond als een pannenkoek '. :wink:

2 likes

Ja geweldig. Weergaloze cabaretier, God hebbe zijn ziel.

3 likes

Hij zelf hoopt dat de Heer daar nog even mee wacht. :wink:

4 likes

Hij heeft zelfs zijn eigen kerkje om dat regelmatig even te vragen

1 like

Alstu.

Horloge op netjes met de juiste manchetknopen erbij.
Het mooie spul omringt door gereedschap en roestige tools.

21 likes