HF foto challenge #74 : Schaduw

Hou op, schei uit. Wat een vette foto!

1 like

Vlijmscherpe Bulova Super Seville.

22 likes

Ja! Lekker gedaan ook. En een horloge met een link het thema +1

Nu nog een shot met de Dark Side of The Moon Omega. Iemand?

1 like

4 likes

@sirksael kom er maar in.

Netjes. Mijn timmermansoog vermoedt dat de schaduw in kwestie uit de software komt:

Am I right? :sunglasses:

2 likes

Blijft een vet shot!

1 like

Ik heb alle fucking gradiants uit Lightroom gebruikt :joy:

1 like

Haha helder. Werpt toch wel een dilemma op. Hoe om te gaan met dit soort kunstmatige schaduw in een dergelijke challenge? Maar dat is aan @Bro natuurlijk, in hoeverre hij Lightroom en Photoshop trucage mee laat doen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Dat werpt helemaal geen dilemma op. Staat duidelijk in de regels;

Daarnaast laat de topic starter verschillende voorbeelden zien die duidelijk zwaar bewerkt zijn. Ik zie dus echt het probleem niet.

5 likes

Hij is nog steeds boos om die keer met film & serie

1 like

Persoonlijk vind ik wel een verschil zitten tussen een thematische foto nabewerken en het hele thema als zodanig uit een ‘Lightroom/Photoshop potje’ toveren.

Maar hee, het was maar een denkrichting, ik ga er niet over. :wink: Bovendien hebben er al vaker foto’s gewonnen waarbij zelfs delen uit andere (weliswaar eigen) foto’s erin zijn geplakt. Dus mijn zegen heb je hoor. Geen zweet. :upside_down_face:

Sterker nog. Ik zal zelf de donkerekamertools zo eens loslaten op een archiefplaatje. :sunglasses:

Zullen we het topic dan naar meteen hernoemen naar de HF Photoshop challenge?

Een foto mag uiteraard bewerkt worden. Maar in de voorbeeld foto’s is de schaduw gefotografeerd, en niet gegenereerd in de bewerking. Daar ligt bij mij wel de grens.
Maar het blijft wel een fotografie challenge en geen Photoshop challenge. Zo’n schaduw creëren met lampjes en het licht afvlaggen is natuurlijk veel leuker en uitdagender.

3 likes

Helemaal prima!

:wave:

De porsche, parfum, glazen en schoenen is 100% volledig gephotoshopped.
Allemaal schaduw bij geplakt, foto in foto geplakt,…

Hoe kom je daar bij?
Dat is gewoon een onzichtbaar iemand waarvan je alleen de schaduw ziet.

1 like

@Bwatched, ik zie een uitdaging :wink:

Ik vond dit nogal een grijs gebied tussen bewerken en photoshoppen. Dat zou voor mij vooral betekenen dat ik een goede foto zonder vrij vergaande bewerking hoger zou waarderen. Maar zoals Bro stelt, probeer het “in het echie” want het beeld was wél gaaf.

2 likes

Volgende thema: Photoshop :sweat_smile:

1 like