HF foto challenge #9 - Thema: Metalen

Oké, onderweg! :wink:

2 likes

Mijn inzending voor deze keer. Verfrissed metaal … :sunglasses:

(Klik voor vergroting.)

Klik voor 'the making of' ...

Ik had ooit al eens een plaatje geschoten van een vorig horloge, bovenop mijn metalen waaidingen die ik in huis heb voor als het weer eens zo lekker warm is. Dus de inspiratie was er al wel. Maar ik wou het nu nét even een beetje anders doen.

Eergisteren kwam bij mij het idee om het horloge er deze keer ‘in te leggen’. Maar hoe doe je dat? Weer met photoshop … nee, daar komt telkens weer gezeur van. Weet je wat, we slopen het waaiding gewoon even speciaal voor deze leuke fotowedstrijd.

Vandaag is het zondag, een dagje thuis en dus kan het gereedschap op tafel.

Zo’n metalen waaiding wordt in de loop der tijd ontzettend stoffig en smerig (vooral het rooster aan de voorkant) en dus eerst maar even schoonmaken, voordat het inmiddels ook stofvrije horloge er in kan.

De Seamaster er voorzichtig in leggen, geen gekras enzo want daar hou ik helemaal niet van … :wink: even snel een kabelbindertje er aan knopen om de voor- en achterkant niet van elkaar te laten schuiven. Die zitten normaliter met een aantal klemmetjes bij elkaar.

En, oh ja, uiteraard de paraplu met daglichtlamp weer van stal om er een beetje fatsoenlijk licht op te krijgen op deze grijze dag.

Klaar voor de foto! Op het horloge scherpstellen is nog wel een dingetje, met het rooster ervoor maar het is aardig gelukt dacht ik zo. Best blij met het resultaat.

Dank voor het kijken en succes met het stemmen.
Oh, een stem op mijn inzending - als ik door de voorselectie heen kom :see_no_evil: - vind ik leuk. Dank! :sunglasses:

18 likes

En met draaiende ven?

2 likes

Haha, “will it blend” … ûh nee. :wink:

1 like

6 likes

Gaaf die 2e :heart_eyes:

2 likes

Nou de winnaar is duidelijk. Prachtige foto :ok_hand:t2:

2 likes

Dank u. :blush:

3 likes

Mooie foto!
Kan ivm veiligheid alleen gemaakt worden door machinist van afgebeelde locomotief…

2 likes

Ik stuur deze staaf staal in. :+1:

12 likes

Yup, laat ik dat gelukkig wezen :blush:

3 likes

Ik zal me bankrekening of de eventuele envelop in de gaten houden.

2 likes

NOS

14 likes

Is dat nou wat ik denk dat het is…?

8 likes

Toolwatch…

9 likes

Netjes op volgorde ook, 23, 24 en 25 :+1:t3:

2 likes

Dat is toch zo’n ding voor in de vensterbank? :rofl:

3 likes

Een chromen kerstboommodelletje toch? :thinking:

1 like

Ohwja kan ook.
Ik zat meer aan een schaalmodel van een raket te denken.

1 like

Bergeon polishing tool? You dirty man

1 like