HF foto challenge #9 - Thema: Metalen

Het is weer zover.

Hierbij gaat ronde 9 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start.
Als winnaar van de vorige mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen.

Mijn keuze is gevallen op: Metalen

Een van de belangrijkste elementen in elk horloge !

Het word weer de scheikunde boeken induiken.
Een groot voordeel is dat er maar liefst 65 metaal elementen in het periodiek systeem der elementen zitten.
Denk hierbij aan de Vaste en Vloeibare Metalen, de Ferro en Non-Ferrometalen, de Edele en Onedele Metalen enz. enz. enz. (neem maar eens een kijkje op de achterkant van je potje vitamines ;))

Ja ook de goudstaven of oma`s zilveren bestek mogen weer tevoorschijn worden gehaald voor het perfecte plaatje, en voor de rockers onder ons.
Trek je Rock & Roll T-Shirt weer aan en haal de oude Heavy Metal platen maar te voorschijn.

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Tot en met vrijdag de 13de om 21:00 uur kunnen inzendingen worden verstuurd.

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9
10

Inspiratie

11 likes

Leuk onderwerp. Kom maar door met die foto’s van je aanrechtblad :joy:

4 likes

Oké, ûh ‘metalen’ dus … nou daar ga ik even voor zitten! Ik zou zo snel niet weten wat ik daarmee moet, bakkie spijkers heb je zelf al gedaan dus die kan ik wegstrepen. Lekker dan. Oh oh.

Dank je wel voor deze uitdaging @LastGentlemen. :sunglasses:

@TiBrew, hoe ga jij dit aanpakken? :wink:

:joy: :joy: :joy:

4 likes

Raadplaatje, zoek het horloge :joy:
mjzM7oe

11 likes

Ohja zullen we met z’n allen stiekem afspreken dat we niet op @junior stemmen? :shushing_face::shushing_face::shushing_face::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Zie ik daar nou achter de heuvel een horloge liggen?

1 like

Jaja. Ik zal wel een hele lelûkke foto maken. Iets met metaal ofzo?!
Oh wacht, dat is het thema … :wink:

2 likes

En dan zeggen wij dat het een lelukke foto is :hugs:

2 likes

Metaal en een plastieken horloge.

1 like

Een mooie gelegenheid voor de eigenaren van mechanische horloges die achter lopen om wat te spelen met magneten.

1 like

Het idee was tof maar in de uitvoering toch niet helemaal goed gegaan. De Invicta is niet meer te zien.

15 likes

Het is dat het regent en ik nog 300 km naar huis moet rijden maar hier had ik m’n lol op gekunt.

5 likes

14 likes

Oohw morgen even terug rijden zou ik zeggen.

1 like

Mijn complimenten.
Ziet er heel goed uit :+1:

1 like

Dank je,

Het is de brooklyn bridge cocktail

2 likes

Leuk thema :ok_hand:

Nou, ik ben bang dat m’n Bruna karton deze keer niet van pas komt. We gaan het zien!

2 likes

16 likes

Inzending HorlogeHalle.
Gekenmerkt door hoogspanning en gloeiende elementen… Deze foto is gemaakt met een 380V netspanning en ovenwanten aan.
Eerlijke solide stalen basis, glasomhulsels voor de metalen kathode en anodes.
Inductiekookplaat gebruikt om naderhand het horloge te demagnetiseren.
Alles flux gefixed, hoop dat de spanning overkomt en dat me dit hatseflats veel stemmen gaat opleveren.

13 likes

8 likes