Prachtig Boris👍🏻
ben totaal geen foto mens en al blij dat ik een onderwerp “normaal” op de foto weet te krijgen
dus kwaliteit hoef je iig niet te verwachten.
maar meer om het idee. mijn eerste duiker (wel wat aangetast door de tand des tijds) met een fototoestel uit de jaren 60
De eerste is binnen!
Dank je wel Wouter, o.a. door jouw antwoord heb ik er nog eens over nagedacht.
Vanmorgen bij de fotowinkel geen 17x50 gekocht en omdat ik al een 50mm 1.4 heb, is het een Sigma 105mm F/2.8 EX DG Macro OS HSM geworden. Deze lens daagt me uit om te experimenteren.
1969… de space race was in volle gang!
“We’re going to the moon” sprak John F. Kennedy en zo geschiedde.
Op 16 juli vertrok Apollo 11 naar de maan en op 20 juli 20:17 UTC (21:17 uur) hoorden we “The Eagle has landed!”
Op 21 juli om 03:51 uur (op deze dag, 54 jaar later, kocht ik mijn Speedy) zette Neil Armstrong voet op de maan. Na deze giant leap volgde ongeveer een kwartier later Buzz Aldrin en daarmee was de Speedmaster het eerste horloge op de maan!
Dit is mijn interpretatie van dit stukje geschiedenis:
Het planten van de vlag, Buzz Aldrin die van de ladder af komt, het uitzicht wat Collins had in zijn module en het vluchtplan van de Apollo 11 missie.
Toch heb ik een klein foutje gemaakt… wie ziet het?
Oh en nog een fotootje van the making of (en die doet uiteraard niet mee voor de wedstrijd):
Mooi mensen!
Leuk ook altijd, the making of.
Foutje nog niet gevonden. Verkeerde maan oppervlak foto misschien?
Lego had inderdaad een model van de maanlander van Apollo 11, dus dat zou correct moeten zijn.
Zit wat te googelen, “the eagle has landed” is toen nooit gezegd?
Herstel, net het landings filmpje opnieuw gekeken.
Werd wel degelijk gezegd door Amstrong!
Ook het beroemde “small step for man…toen Amstrong op de maan stapte.”
Verkeerde tijdzone?
Op het vluchtplan staat 1 juli 1969, maar moet 20 juli 1969 zijn.
Klopt! Maar is dat niet de print datum van het formulier?
Maar anders goed gevonden!
Had m’n antwoord al veranderd voordat ik jouw reactie las, sorry. Ik las de datum van 1 juli😊.
Net een andere foto gevonden van dat vluchtplan, ook 1 july.
Nog maar even verder zoeken.
Zeker weten de betere keuze, Hans
Ik vind het een logische gedachte, aangezien de Apollo 11 op 16 juli vertrok, maar dit is een foto van het originele vliegplan, zoals jullie ook al ontdekt hadden.
Je zit dichter in de buurt. De tijdzone klopt, maar mijn tijd klopt net niet
De chronograafwijzer en de secondewijzer verraden het een beetje. Ik had het horloge eerst om 10:08 staan en de chronograaf op de plek waar die nu staat, zoals Omega de Speedmaster op de foto zet. Toen ik deze foto had gemaakt, leek het me een leuker idee om de tijd weer te geven toen de Eagle geland was. Dit was om 21:17:40 uur, Nederlandse tijd.
De Chronograafwijzer mocht dus eigenlijk nog 3 seconden verder staan en de gewone secondewijzer 40 seconden verder
Het is een klein detail, maar de foto zou dan nog meer kloppen hahaha. Helaas kwam ik daar achter toen ik alles al had opgeruimd
" Roger, 21:17:40, we copy! "
Super! Daar ga je blij mee zijn! En ook nog een macro lens met korte scherpstel mogelijkheden. Ben benieuwd naar je resultaten
Dank je wel Wouter, ik moet nog wel flink oefenen. Heb wel alvast een foto met deze lens hier in de challenge gezet, maar het moet nog veel mooier worden!