HF Fotochallenge # 102, Sixties 🎸

De maanlanding voor mij😀

12 likes

Bonus foto

9 likes

Tof die badge!

1 like

Ja daar ben ik erg blij mee daar kom je niet zomaar aan

1 like

8 likes

Bij deze ook mijn bijdrage aan deze leuke fotochallenge!

Geïnspireerd door @Juko ben ik ook steeds vaker mijn aanwinst van enkele maanden geleden aan het fotograferen. Zoals jullie in mijn ’ Even voorstellen & connecting the dots naar mijn NA’ postje konden lezen ben ik al sinds een klein kind gek van de ruimtevaart. Een foto van mijn speedy met ruimtevaart achtergrond voor deze fotochallenge is dan ook een logisch gevolg. :wink:

Onderstaand mijn Speedy op de foto met Alan L. Bean & Charles “Pete” Conrad Jr. en mijn eigen Hasselblad camera uit de jaren 60. Eerst even over de heren. Beide heren zijn, tezamen met Richard F. Gordon Jr. met Apollo 12 op 14 november 1969 naar de maan vertrokken. Zij zijn op 19 november 1969 op de maan zijn geland en hebben hier veel onderzoek gedaan en foto’s gemaakt. En je raadt het al… de foto’s die de heren maakte zijn allemaal gemaakt met Hasselblad camera’s (je ziet hem op de buik hangen). Zelf heb ik ook een Hasselblad camera (500EL/M 20 years in Space model) welke uiteraard niet op deze foto mocht ontbreken. Op de achtergrond zie je verder Bean (3e man ooit op de maan) groot in beeld en in zijn visor zie je als je goed kijkt ook nog Conrad staan.

En bij deze ook nog een making of (deze doet uiteraard niet mee aan de wedstrijd, maar is gewoon ter vermaak)

23 likes

Een mooie bijdrage @Aqua :kissing_smiling_eyes: :ok_hand:

2 likes

Zo leer je weer wat! :grin:
Een enthousiaste presentatie! Mooie foto, leuk!

2 likes

Even ter inspiratie! Deze strips las ik helemaal kapot in begin sixties. Ze lagen bij mijn oma. :grin:

Paar jaar geleden weer gekocht op een boeken markt.
Deze is buiten mededinging uiteraard. :wink:

10 likes

Hier mijn 60’s :moneybag:

12 likes

Wel met guldens dan hé

12 likes

Creedence Clearwater Revival.
Bad moon rising!
Who’ll stop the rain! :guitar::+1:

1 like

Beetje USA, beetje België, maar 60’s boven!

15 likes

Allebei uit 1963 . Truck van mijn vader genomen in december 1963 en Ingersoll uit
december 1963…
Uit de fotodoos opgesnord koste wat zoekwerk maar toch gelukt…

Truck is een AEC Mammoth Major stond achterop de foto evenals 12/1963

En dan hiermee naar Duitsland maar hij kwam altijd op tijd zeker als hij deze om had gehad…

17 likes

Leuk thema ‘The sixties’!

Ik ben van de week bij mijn moeder. Zal ff m’n horloge op d’r schouder leggen en een foto van beide maken. :joy:

2 likes

Tudor in een gitaar uit '63 gelegd.

20 likes

Even verdiepen in de techniek van toen…

13 likes

Mooi verhaal ook! :blush:

1 like

Verwacht wel een bijdrage van jou. Creativiteit is er dus genoeg. :wink:

1 like

Ik was toen paar maanden ervoor geboren en hij is helaas overleden in 1998 dus dit draag ik op aan hem
:two_hearts:

2 likes