Even voorstellen & connecting the dots naar mijn NA

Hallo allemaal,

Ik ben nu een aantal maanden lid van dit mooie forum en vond dat het wel eens tijd was om mijzelf (kort) voor te stellen. Daarnaast heb ik onlangs, mede dankzij het forum, een mooie NA gedaan en ik neem jullie graag mee in mijn reis naar deze NA.

Allereerst zal ik mijzelf even kort voorstellen. Al sinds mijn 16e ben ik een horlogeliefhebber, al kon ik in mijn jongere (studenten)jaren geen ‘echt’ horloge permitteren. Het bleef destijds vooral bij eenvoudige horloges en horloges die ik op Bali kocht. In die tijd was ik helemaal gek van de wat grotere horloges, zoals Panerai. De wens was dan ook altijd om ‘van mijn eerste salaris’ een Panerai te kopen. Helaas is dit er nooit van gekomen aangezien ik al snel ging samenwonen met mijn huidige vrouw en tja… dan gaat het geld elders in zitten. Gelukkig kreeg ik wel van mijn vrouw voor mijn afstuderen een mooi groot horloge (Een Max, zie onderstaande afbeelding) welke ik jaren heb gedragen.

Na verloop van tijd kreeg ik meer interesse in wat kleinere horloges en kwamen ook de digitale horloges op. Omdat ik wel een wat klassieker horloge wilde ben ik destijds uitgekomen bij een Withings Activé. Dit horloge was een van de eerste ‘klassieke’ smartwatches welke ik echt met veel plezier heb gedragen (en soms nog steeds draag).

Na de Withings moet ik zeggen dat het horlogevirus wat indaalde (iets met kleine kinderen en minder tijd/focus) en heb ik een lange tijd met een Apple Watch gedragen. Puur praktisch, echter werd ik vorig jaar door een maatje weer aangestoken. Hij loopt al jaren met mooie horloges om zijn pols (Omega, Mont Blanc, Meistersinger) en aangezien ik 40 zou worden vond ik dat het wel eens tijd was om nu voor een echt horloge te gaan. Daarnaast was ik wel klaar met de Apple Watch. Maar welk horloge zou het dan worden? De Panerai? Of toch iets anders….?

Het afgelopen jaar heb ik ontzettend veel zitten kijken en zoeken. Het forum is een schat aan informatie en hier heb ik dan ook veel rondgekeken en gelezen. De Panerai viel voor mij al vrij snel af omdat ik de horloges toch te groot vind voor mijn pols. Het blijven schitterende horloges, maar ik wilde toch iets compacter. Mijn maatje ging zijn Meistersinger verkopen en ik moet zeggen dat het toen echt ging kriebelen. Maar na het passen was het toch net niet helemaal hetgeen wat ik zocht. Het gaf mij niet de klik. Een ander horloge wat al jaren geleden op mijn pad kwam was de IWC Top Gun. Een collega van mij had dit horloge en ik vond het een ontzettend gaaf model. Zou dit dan wat zijn? Je komt er het beste achter door het te gaan passen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar tijdens het passen moet ik zeggen dat het horloge niet helemaal bij mij paste. Dan toch maar verder zoeken. Ik had immers geen haast en ik koop (nog :wink: ) niet ieder jaar een nieuw horloge.

Inmiddels werd de horloge-wereld overspoeld met het marketing verhaal van de Moonswatch. Je kon er niet meer omheen, de Moonswatch werd razend populair. Uiteraard werd ik hier ook in meegetrokken en ik begon al snel veel over deze horloges te lezen. Maar uiteraard wilde ik niet de woekerprijzen betalen die men ervoor vroeg. Echter was mijn maatje (die van de Meistersinger) op vakantie in het buitenland en daar waren ze gewoon verkrijgbaar. ‘Moet ik er eentje voor je meenemen?’ ‘Nou, doe maar!’ Niet veel later had ik een Jupiter om mijn pols welke ik ontzettend graag draag. Het is een super licht horloge met een geweldige uitstraling. Ja hij krast wel snel, maar ach… wat wil je voor €260.

Maarja…was dit dan het horloge dat ik echt zo graag wilde al sinds mijn 16e? Uiteraard niet. Maar…ik begon uiteraard door de Moonswatch meer en meer interesse te krijgen in de échte Omega Moonwatch! En hier vielen letterlijk alle kwartjes op zijn plaats. Zo ben ik al sinds jongs af aan geïnteresseerd in de ruimtevaart. Daarnaast fotografeer ik al meer dan 20 jaar en ben ik ook altijd weg geweest van de foto’s die tijdens de Apollo missies zijn gemaakt. Zo heb ik meerdere fotoboeken over de ruimtevaart (het boek Apollo Remastered is zeker een aanrader) en ik heb zelfs een Limited edition Hasselblad 500 EL/M middenformaat camera (deze camera is speciaal is uitgebracht om 20 jaar Hasselblad in de ruimte te vieren). Met de Omega Speedmaster Professional vielen alle stukjes dus echt op zijn plaats. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht! :slight_smile:

Nou, wat doe je dan…? Naar de AD uiteraard om hem in real life te zien, voelen en te dragen. Eenmaal om de pols was ik direct verkocht. Ik had mijn horloge gevonden! Mijn nieuwe aanwinst! Onderstaande foto vat het ontzettend mooi samen. De fotografie waar ik gek van ben (op de achtergrond Charles Conrad Jr. tijdens de Apollo 12 missie met Hasselblad op zijn buik en een Speedmaster om zijn pols), mijn eigen Hasselblad 500EL/M en uiteraard mijn eigen Speedmaster Professional.

Zoals je ziet heb ik gekozen voor de versie met de Coated nylon fabric strap (310.32.42.50.01.001). Ik vind dit een geweldige combinatie al moet ik zeggen dat een stalen band nog op mijn wensenlijstje staat.
Ik draag het horloge nu enkel weken en ben er ontzettend blij mee. Wel moet ik bekennen dat het horloge virus weer een beetje is toegeslagen. Ik kan jullie dus niet beloven dat dit mijn laatste NA post(je) is. :wink:

Dank voor het lezen!

85 likes

Ik snap je keuze :slight_smile: ik zit nu nog in de fase grote horloges, maar als ik dan toch iets kleiner ga, moet het een omega worden!

Welkom hier :slight_smile:

2 likes

Prachtige reis, schitterende foto’s van jouw NA!
Van harte welkom :+1:

2 likes

Welkom op het forum met een mooie introductie en een schitterende aanwinst :ok_hand: Succes !

1 like

Leuke intro & mooie NA, Aqua! Welkom! Heel veel plezier met je Speedmaster. En met die Hasselblad :ok_hand:. Dat doet me altijd denken aan hoe mijn opa - fervent fotograaf - over Hasselblad sprak: vol bewondering en fascinatie.

2 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie.
Leuk hoor!!

Van harte welkom dan ook binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier Aqua! Leuk verslag van je horologische reis :rocket:

1 like

Welkom en een mooi verhaal en super aankopen! Heel veel plezier ermee!

1 like

Wat leuk om te lezen dat dit horloge aansluit bij je interesse over ruimtevaart!
Het zou leuk zijn om meer foto’s van je te zien in het Omega en Speedmaster topic!
Als je van banden wisselen houdt, dan mag de stalen band zeker niet ontbreken. Die draagt een partij comfortabel! Neem hem dan met verstelbare sluiting!

Trouwens… de strap die op de Jupiter zit, past er goed bij! Leuk om beide Speedmasters in de collectie te hebben.

Heel veel plezier met je nieuwe Speedy!

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom. Mooi verhaal en wat heb je beheerst en rustig het horloge gevonden dat je wilde hebben.

1 like

:smile:

1 like

Welkom ! en gefeliciteerd met de Speedy

:wink:

downloaden

1 like

Nou, welkom op het forum!

En met die schitterende Omega kun je voor de dag komen :+1:t2:

2 likes

Dat geloof ik meteen. Gefeliciteerd met deze prachtige NA en welkom hier. :ok_hand:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom :partying_face: Zo zie je maar weer waar een horlogereis je naartoe kan brengen :+1:

1 like

Welkom op het forum :ok_hand:t2:

1 like

Welkom op HF. Gefeliciteerd met je prachtige NA, welke ik helemaal begrijp naar aanleiding van je verhaal. Prachtige foto’s by the way

1 like