Zoals jullie in mijn vorige NA-topic (dit topic) konden lezen ben ik inmiddels bijna een jaar lid van HF en is het horlogevirus een beetje toegeslagen. Ik kon dagelijks op het forum, leer steeds meer over horloges en ben langzaam begonnen mijn mijn eigen verzameling. Inmiddels is het horloge kistje half gevuld en heb ik vorige week mijn eerste vintage horloge toegevoegd aan mijn collectie.
Airain Vintage Chronograph
Van @OJJZ heb ik vorige week een vintage Airain chronograaf overgenomen. Ik was al een tijdje aan het kijken naar een horloge voor naast mijn speedy. Zoals (waarschijnlijk) vele andere HF-leden was ik lekker aan het struinen door het blauwe gedeelte en kwam ik dit horloge tegen. Ik was meteen helemaal gek van de schitterende dial en de combinatie van zilver (eigenlijk witgoud) en goud. Daarnaast is het een chronograaf, iets wat ik echt fantastisch vind. Het horloge komt uit de jaren 50 en is voorzien van een Venus 188 uurwerk. Hij loopt heerlijk, maakt een mooie geluidje en ziet er schitterend uit.
Dank! Een foto van het uurwerk heb ik helaas niet. Mocht iemand tips hebben hoe ik hem (voorzichtig) kan openmaken, dan hou ik mij aanbevolen. Zou ook super zijn als ik er een transparante achterkant op kan zetten (weet niet of dat kan?)
Ik citeer dit omdat die foto gewoon nog een keer moet. Afgeplatte vier, open zes, prachtige 10. Super kleurstelling, fantastische wijzers, mooie kroon.
Godnondeju wat een mooi ding, met bovendien een cool uurwerk. Ik had het er sowieso al over gehad met @Ojjz, maar de timing was op één of andere manier niet de juiste.
Ik ben blij voor je dat je deze vintage hebt gescoord om zo allerlei mumbai-verhalen te missen, mijn eerste vintage was een fiasco, en m’n tweede eerlijk gezegd ook teveel gedonder, dus ik wens je hier veel plezier mee.
Mocht je er ooit vanaf willen dan hoop ik zomaar dat je me op de advertentie attendeert.