HF Fotochallenge # 102, Sixties 🎸

Mooi Kristof! Zie je wel, jij kan het ook! :wink:
Wil je de eerste of tweede foto als deelname?

Mag de eerste zijn.

:+1:

Jammer, prachtfoto :+1:

1 like

Of…

:thinking:

@JuKo je mag nog kiezen hoor. Beide erg leuk.

De eerste is historisch meer correct, de tweede is gewoon geinig gemonteerd.

10 likes

Ik ga voor de eerste :grin:

1 like

Toch de tweede :thinking:

1 like

Nummer twee :thinking:

1 like

Sorry was even weg. Middag borrel. :wink:

1 like

Ik vind jullie betrokkenheid fantastisch :hugs:
Maar ik kies toch voor de eerste foto. Deze is historisch gezien het beste en sluit daarbij het beste aan op het thema.

Daarnaast is het ook eerlijker voor de wedstrijd. De eerste inzending geldt… alhoewel ik alsnog mag kiezen of de tweede foto het zou worden. Toch vind ik de eerste foto het meest eerlijk, maar heel erg bedankt voor jullie support! :grin::hugs: :blush:

3 likes

Dit zijn de bouwstenen van deze mooie challenge serie!! :ok_hand:
:clap: :clap:
:clinking_glasses:

1 like

Toch vindt ik beeld 2 sterker. Minder is vaak meer :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Mee eens, maar gaat om principe. Dat respecteer ik. :blush:

1 like

Laatste dag mensen! :mega:
Kan nog makkelijk!

:guitar::notes::blossom:
:camera:
:camera_flash:

2 likes

13 likes

En beste deelnemers en belangstellenden,
ook aan deze rit is een einde gekomen.
Bedankt voor de leuke en mooie inzendingen!

Binnenkort volgt de stem poll. :guitar::notes:

11 likes

Alvast dank @Omega_73 voor deze leuke fotowedstrijd.
Even een vraagje, wat voor een bijzondere Omega heb je op de foto staan?

1 like

Graag gedaan Julian!
Dat is een zestiger jaren chronostop.
Het was een toen nieuwe model lijn van Omega om de jonge sportieve mens aan te spreken.
Simpele horloge stopwatch combinatie, met eenvoudige 1 knop bediening en een toen modern uiterlijk. Degelijk en niet te duur. Allerlei kleuren.
Dit is een bijzondere drivers edition. Met gedraaide wijzerplaat om al rijdende makkelijk te bedienen onder je pols. Voor het rally gevoel denk ik. :grin:

Misschien is dit model ook wel een typische “sixties” vertegewoordiger onder de horloges.
Nieuwe manier van denken, nieuwe ideeën uitproberen. :thinking:

6 likes

Leuk zeg! Nu snap ik ook waarom de wijzerplaat een kwart gedraaid is… althans ik ben me aan het inbeelden hoe het is om tijdens het rijden de stopwatch-functie te bedienen. Als jet het stuur onderaan vastpakt met de binnenkant van de pols naar je toe dan kun je inderdaad makkelijk de stopwatch bedienen. Leuk bedacht en ook een leuk model.

Ik heb dit horloge in ieder geval niet in Omega museum zien liggen. Of ik moet het gemist hebben… er lagen ook zoveel Omega’s in de vitrines.

1 like

Ik ben nog in het oude museum geweest, net voor de herinrichting, maar kan mij hem ook niet herinneren daar. Er lagen de heel bijzondere en legendarische modellen. En veel over de maanlanding. Maar weinig gewone modellen zoals de Geneve lijn.Vond het toen ook wel een beetje jammer.

1 like