HF Fotochallenge #129: Poëzie

Dat was 100% WIllem Elsschot, daar kan ik geen compliment voor accepteren. Uit “Het Huwelijk”, wat overigens een verschikkelijk gedicht is. :slight_smile:

1 like

Dat zal geen toeval zijn.

2 likes

Daarom is er ook geen positief woord dat in volrijm rijmt op het woord ‘huwelijk’.

Een 5je is een spiegel
Een weerspiegeling op een schotel
Hemelsblauw
Herfstig grijs
Of bewolkt als een bonte koe.

11 likes

@Gobert kassa twee aub! Of was het kassa zeven.

1 like

Afhankelijk van je definitie van rijmen schieten vrolijk, huiselijk, en gruwelijk me te binnen, waarbij de betekenis van gruwelijk alleen voor bepaalde generaties positief is.

6 likes

:arrow_down:

En vergeet dan niet afschuwelijk

Mijn poëtische bijdrage. :wink:

Het was de meest toepasselijke tekst uit het onderstaande zeer aanbevelenswaardige boekje.

Andere teksten zitten meer in de "humor"hoek.

Zoals:

Mooie zondag nog!

11 likes

11 likes

De vraag is nu gaat de wedstrijd nog over het Horloge dat centraal staat of over wie het beste poezi rijmpje kan plaatsen ?? Ik zie veel mooie poezie gedichten maar weinig horloges die centraal staan, maar ja ik
ben een belg en begrijp het soms niet ?

1 like

pffffff

Ik ben het met je eens. Een foto van een gedicht, dan heb je het concept poëzie niet bijster dichterlijk in beeld gebracht. En al helemaal niet een standaard foto van een horloge met een begeleidende tekst, zeg maar.

Dat gezegd, het is een moeilijk thema. Dat zeker.

2 likes

Net zoals er vaak wordt gezegd dat iets “pure kunst” is, kan iets ook “puur poëzie” zijn. En poëzie, net zoals kunst, is wat je poëzie en kunst noemt. Zelfs zonder tekst dus.

Als het maar poëzie of een poëtische sfeer meegeeft, aangrijpt, aan het denken zet. De foto van @TictacPontiac waar het allemaal mee begon…

… vind ik een perfect voorbeeld.

2 likes

Als ik een Koreaanse of Japanse calligrafie-set had zou ik een foto maken van een horloge met daarbij een kwast, rol washi papier en een pot inkt, bijvoorbeeld, met een Grand Seiko er bij. :slight_smile: Japanners, en ik vermoed ook Koreanen, hadden heel erg de neiging om naast de inhoud van hun gedichten ook sterk te kijken naar de uitdrukking in de penseel-kunsten van de schrijver, zeg maar.

Maar goed. Ik heb geen schrijfgerei omdat ik een onvervalste toetsenist ben. :sob: Vooralsnog moet ik je een foto schuldig blijven.

Lekker is dat.
Zit ik met mijn beperkte intelligentie vermogen uit te sloven met een gedicht over een Seiko 5je.
Volgende keer ga ik Sprezzatura en past de tekst in de foto :blush:

Dit is poëzie voor mij :face_with_peeking_eye:

9 likes

Dankzij de chromalight-display 3,6,9 :grin:
Met een kalibertje 3230 erbij, lekker hoor :ok_hand:
ja joh, lets go :wink:

1 like

M’n ‘briljante’ Seiko 6139-7070 in combinatie met sonnet #4 uit een reeks van 15, gezamenlijk vormend de sonnettenkrans ‘giro giro tondo’ uit 2015 van de even ‘briljante’ Ilja Leonard Pfeiffer

6 likes