De strakke belijning van de kast, de vele krassen en de patina op de wijzerplaat: heel Karaktervol
(Vroeger scheerden echte mannen zich met scheermesjes, water en scheerzeep. Ook heel karaktervol)
De strakke belijning van de kast, de vele krassen en de patina op de wijzerplaat: heel Karaktervol
(Vroeger scheerden echte mannen zich met scheermesjes, water en scheerzeep. Ook heel karaktervol)
Karakter, misschien niet zo zeer in deze foto “gevangen”, wel dat zowel vrouw- als dochterlief (van 2j en 5mnd) vanochtend om 5 uur mee naar het strand wandelden voor de zonsopkomst.
Nog wat aanvullende beelden voor de liefhebbers:
Start(timer) van een rookvrij leven.
Na dertig jaar te hebben gerookt, nu bijna vier jaar gestopt!
Beste beslissing ooit
Well done! Vind je ook niet alsof dat voelt als vrijheid? Ik ben drie jaar geleden gestopt en is ook de beste beslissing ooit geweest.
Dat een sigaret roken lekker is, hoeven ze mij niet uit te leggen.
Maar die verslaving…
…ben zo blij dat ik daar idd van “bevrijd” ben!
In 2023 brengen Rolex en IWC Titanium sporthorloges uit met een prijskaartje van 15.000 ballen, en dat wordt door de horlogejournalistiek verdedigd met de kreet dat “titaan nu eenmaal een premium prijs verdient”.
In 2005 kocht ik een sporthorloge met geïntegreerde titanium band voor 2400 shekel bij een dealertje in Herzeliyya. Ik weet zeker dat ik getild werd, want Israël. Maar toch kijk ik dankzij de releases van Rolex en IWC anders tegen dit horloge aan. 10 jaar heeft het volledig ononderbroken elke mishandeling geslikt waar ik het aan bloot heb gesteld. Er is geen water in gelopen, er zit geen millimeter rek op de band.
De enige reden dat de rehaut scheef zit is omdat mijn lokale juwelier een lul is, en @HanDavinci vervolgens niet de motivatie had hem fatsoenlijk recht te zetten. Na zes maanden kreeg ik 'm nog steeds uit het lood terug.
Karakter.
De Camel Trophy was toch wel een avontuur voor mannen met karakter. Deze avontuurlijke eigenschap heb ik hieronder proberen vastleggen.
Edit: vorige foto heb ik verwijderd, ik vind de uitsnede van deze iets beter
Imperfecties tonen karakter, een historie, een verhaal van avontuur en kwetsbaarheid. Je gaat vanzelf je eigen verhalen verzinnen bij het zien van deze gehavende skin diver. Onlangs heb ik ook het plexiglaasje nog een extra kras bezorgt tijdens een avondje stappen, dus mijn eigen handtekening staat er nu ook op
En dan heet het horloge ook nog eens Invincible
In navolging van Wouter, ben ik ook nog eens kritisch gaan kijken naar mijn foto.
Dank @Bro!
Ik denk nu een betere inzending te hebben.
Bij ‘karakter’ denk ik aan de 50 er jaren.
Lange dagen als loonwerker. In de zomer, spuitwerk in de hoogstam boomgaarden uit die tijd. In de winter, s’nachts ploegen op de akkers. Tussendoor werd het eigen melkvee bedrijf bij gehouden.
De Lorton maakte alles onverstoorbaar mee. Wijzertje eraf? Gewoon naar de dorps juwelier. Hema bandje er aan, die kun je afwassen na een week tussen de koeien.
Mijn ouders.
Prisma heeft in mijn ogen KARAKTER en komt het beste tot zijn recht op een
KARAKTERistieke Nederlandse oude tekening…
Dat is pas karakter !! Leuk gedaan
Karakter, lastig. Zijn veel mogelijkheden maar de eerste doet mee. Daar ligt het ‘karakter’ gewoon naast elkaar. Oude vintage horloges in een staat die ze karakter heeft. Vintage rolex en vintage Breitling. Iconische merken waar karakter vanaf druipt.
Zou hij stiekem meekijken?
Die is stuk… niet meer te verkopen… voor het leven verpest… we weten allemaal dat een val in het gras het einde betekent.
held
Dat noem ik karakter. Het verhaal had ik al gelezen maar het getuigd van een echt sterk karakter om dit te doen en wat zou die kennis trots op je geweest zijn.
Heel erg aardig en leuk zo ook het horloge en de spullen en wat een gave herinnering