HF Fotochallenge #91 - Thema: Karakter

Het is zover: de HF fotochallenge, editie 91. Deze editie draait om karakter. Wat betekent dat?

Misschien zegt een horloge iets over jezelf. Bijvoorbeeld dat je van snelheid en de geur van benzine houdt, niet bang bent voor vieze handjes, en dat je Navitimer daarom de ultieme toolwatch is:

Of wellicht is je opa (en zijn Roamer) onlosmakelijk verbonden met je eigen liefde voor houtbewerking:

Maar misschien is je associatie minder persoonlijk dan dat. Heb je bijvoorbeeld een Nomos die enerzijds strak en een tikje koel, maar anderzijds ook speels en zinnelijk is? Mogelijk is een bonk aluminium met zinnelijke welvingen dan een goede belichaming van dat karakter.

Ik ben heel benieuwd waar jullie mee aankomen! Veel plezier en succes!

De deadline voor inzendingen is zondag 16 april, 21:00. Daarna zal ik indien nodig een selectie maken van de 15 beste inzendingen om een overzichtelijk stemtopic mogelijk te maken.

De spelregels:

• Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Het horloge mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén ruime week om foto’s te maken & in te dienen.
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zolang ze maar aantoonbaar door jou zelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie. Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere inzendingen wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! Je komt in de hall of fame. En, … je mag/moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.
  • Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling (verhouding 2:3 of 3:4 werkt bij iedereen het beste), zodat iedereen je foto meteen in al zijn glorie ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Overzicht van de vorige winnaars

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Blain
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough
16 Architectuur: WPS
17 Planes, Trains & Automobiles: mozaiek
18 Klussen en Sleutelen: junior
19 Badkamer: Koppie
20 Groenten & Fruit: ABCSteed
21 Zomervakantie/Staycation: HansT
22 Jouw horloge en de Zon: Stephannl
23 Oud hout: Henk2404
24 Culinair: koekoek
25 Japan: Blufkakel
26 Toys for Boys: koekoek
27 Retro: Oni
28 Contrast: GustavM
29 Outdoor: GiveMeYourDough
30 5 december: Jotun
31 Stoer: Oni
32 Licht: Jotun
33 The future is now: Oni
34 Eten en drinken: Switch
35 Zen en Relax: TiBrew
36 Film & Serie: FransT
37 The 80´s: DJH
38 Passie: TomTom
39 Bokeh: Findus
40: Lume: WillemP
41: Bordspellen: David_Gee
42: Lekkers!: Mozaiek
43: Cleaning up: Lugten
44: Sterke band: WatchGeek
45: Bier & Bbq: WatchWalker
46: Dieren: Daves
47: Auto’s: WillemP
48: Strips: Rugter
49: Heavy metal: Jotun
50: Kantoor: Oni
51: Kranten: Denvro
52: Drank: Bwatched
53: Uurwerk: Malus65
54: Je horloge in een relevante context: Capibara
55: Space: WPS
56: Herfst: JuKo en Jenneke
57: Timelapse: Bwatched
58: Up close and personal: Hansi1959
59: Kerstsfeer: Dennis (miller1900)
60: Hallosies en Waggies: JuKo
61: Watch 'n stuf: TiBrew
62: Lezen & schrijven: Colnago
63: Mechanische onderdelen: David_Gee
64: Drie op 'n rij: WatchWalker
65: Blauw / geel: FransT
66: Artiesten/Liedjes: LastGentlemen
67: Astronomie: myfriendscallmeKC
68: Marvel vs DC: Harpoen
69: Bloemen: Time_Lord
70: Schoenen: Oni
71: Groen & geel: Blufkakel
72: Spuiten en Slikken: Loderoelofs
73: Clean: Bro
74: Schaduw: Jorrieeee
75: Zomer: Dao
76: Meesterschap: Bro
77: Monochroom: WatchWalker
78: Verlies: Bro
79: Goud: Jenneke
80: Spreekwoorden en gezegden: Harpoen
81: Italië: FransT
82: De warme bakker: Gary1988 & Colnago
83: Country & western: Omega 73
84: Beroepsvaart: TiBrew
85: Oud & Nieuw: Stephannl
86: Steengoed: Bro
87: Valentijn: LastGentlemen
88: Bouwen: Blufkakel
89: Vive la France: myfriendscallmeKC
90: HUMOR!: SwissToni
91: Karakter: …

19 likes

Proost! :beers:

23 likes

Verd… jat ie mijn idee :rofl: :rofl:

1 like

8 likes

Eigen foto John?

Erg mooi.

1 like

Die heb ik eerder gezien

7 likes

Op een dag…

2 likes

Jij hebt die calatrava toch nog wel?

2 likes

Wil je dan de volgende keer deze foto bewaren voor het “Wat had je vandaag willen dragen” topic i.p.v. zonder context in een fotocontest te dumpen?

10 likes

Puur Karakter caliber 30-255 eigen foto

2 likes

29 likes

Wat is daar karaktervol aan dan? Ik ben geneigd om de Amphibia van @Drex karaktervoller te vinden, eerlijk gezegd. Want een paar radertjes met wat chatons… “Mooi”, “vlekkeloos afgewerkt” en “karakter” zijn in mijn optiek niet per se dezelfde concepten. Ik ben een groot fan van de concepten wabi sabi en kintsugi, en van een zekere doelbewustheid van ontwerp.

Je wordt uiteraard wel heel blij wanneer “mooi”, “karakter” en “vlekkeloos” samenvallen, maar dat gebeurd me niet dagelijks, dat ik dat mee mag maken.

3 likes

Ook mooi,maar… anders :wink:

20230411_111901

1 like

Doet al zo’n negen jaar dienst in alle omstandigheden. Een man van de zee maar ook een man van de lucht en zelfs de kosmos. Het wier en het sterrenstof heb ik er voor de foto even af gepoetst :grin::+1:

6 likes

Mijn bijdrage :slightly_smiling_face:

Lars Dubach in Huttwil maakte voor mij een mooi horloge…

… met een gespleten persoonlijkheid :confused: :slightly_smiling_face:

14 likes

0af41f33bbc260d201337268c48daeac51bb568b_2_653x500 (1)

9 likes

Op advies van één van de andere leden post ik deze foto hier ook nog een keer, met het (hetzelfde) verhaal dat het uit de nalatenschap van een vriend van de (schoon)familie in Hongarije kwam.

Onze kennis is van 1951 t/m 1981 straaljagerpiloot bij de Hongaarse luchtmacht geweest, waar dit horloge (gedateerd op 1968) gedragen werd. (Jawel, hij ging op zijn 50e met pensioen, en heeft daar nog meer dan 40 jaar van kunnen genieten.)

Ik heb inmiddels het bandje vervangen door een zwart leren bandje (geen origineel vintage), wat iets meer de originele look geeft.

Het gaat om een Certina Argonaut Chrono 8401 001 handopwinder met een Valjoux 23 uurwerk. Het werd toen gedragen door de Hongaarse Luchtmacht, al heb ik daar niet heel veel meer over kunnen vinden.

Het afgelopen jaar is dit het horloge dat ik het meest heb gedragen. Onze goede kennis had zelf al een sterk karakter, en dit horloge heeft hij altijd met trots gedragen.

Ik ben vereerd dat hij mij dit horloge (en de andere spullen op de foto) heeft nagelaten.

28 likes

Leuk thema, maar niet makkelijk! Karakter, hangt wel een beetje samen met opvoeding. Deze Chihuahua is opgevoed door een American Staffordshire Terriër, en 3 Maine Coons (katten). Hij accepteert gelukkig ook veel onzin, die ik met hem uithaal. Hij is zelfs gelukkig met een Breitling Avenger II Seawolf als halsband.

Door zijn opvoeding heeft hij een karakter van een echte hond gekregen. Bewijs? Mijn inzending:

10 likes

als er dan een horloge echt een “karakter / de joker” heeft dan is het deze wel en tussen de heiligen :wink:

19 likes

Fris karakter…

10 likes