HF fotowedstrijd #62 - Lezen en schrijven

mijn dochter heeft ook veel van die King-verhalen bundels. zal haar eens vragen of ze deze heeft. tnx voor de tip :slight_smile:
heb er wel een paar van Straub… die zijn toch iets minder. maar we “verdwalen” in andermans topic.
sorry TS… :flushed:

Maar weer eens een poging wagen ,al blijft het moeilijk om met een mobiel een redelijke foto te maken :upside_down_face:


Foto is onbewerkt de Black Bay 36 op het financieele dagblad .
Klik en klaar :grinning:

25 likes

Prachtig gedaan

2 likes

Thanks :+1:

1 like

Eigenlijk zou een foto alleen het verhaal moeten vertellen, maar toch even een korte toelichting onder deze foto voor degene die het leuk vinden, anders lekker geblurd laten :grin:

Helaas staat er geen Rolex Explorer of Tissot T Touch Jungfrau edition op deze foto. De Hamilton KFM is de enige field watch die ik heb, dus daar moest ik het mee doen :grin:
De foto moet doen voorkomen alsof er een boek geschreven wordt op een typemachine iets na 1938. In 1938 had Heinrich Harrer de Eiger Nordwand beklommen dat wordt gezien als een van de moeilijkste en dodelijkste bergbeklimming van Europa. De Eiger ligt in het hart van Zwitserland naast de twee andere iconische bergen Mönch en Jungfrau (Tissot heeft deze bergen op de Jungfrau edities afgebeeld op de dial of case back). Het boek wat Harrer hier schrijft heet The White Spider, wat de benaming is van een gedeelte van de Eiger.
Naast horloges is sportklimmen (dus niet Alpine klimmen zoals Harrer deed) één van mijn hobbies en heb zelf ook voor een gedeelte aan de Eiger Nordwand gehangen. Het schrijven van dit boek, gecombineerd met mijn hobbies en mijn liefde voor de Eiger bracht me tot deze foto.

29 likes

Nice :ok_hand:t3: Leuk verhaal, mooie foto, terechte winnaar :clap:t3:

3 likes

Raad de plaat

20 likes

Nou ja, wat mot je hier nou mee? Deze is echt veuls te mooi en het verhaal erbij maakt het af, lekker hoor. Pfew! Ik moet aan de bak. :see_no_evil:

:point_up:

Maar ûh, @JuKo … wat was nou dat interessante verhaal over cartridges enzo? Dat typeding op jouw foto gebruikt gewoon nog een lint, op een rolletje. Zwarte vingers enzo. Ik zeg deze foto klopt niet hoor! Diskwalifidinges ofzo.

Dit kan zo niet … :partying_face:

4 likes

Deze had het ook goed gedaan in het “watch and stuff” thema…

1 like

Daar had 'ie niet meegeteld, want @Juko was de organisator … :wink:

2 likes

:see_no_evil: Nou euh… toen ik een paar weken geleden deze typemachine kocht, werkte die inderdaad niet. Lint was te droog en letters slecht afleesbaar. Totdat ik zojuist de kap er af haalde en ontdekte dat je het lint gewoon een stuk kon doorrollen :see_no_evil: :man_facepalming: Gevalletje “alleen gewend aan nieuwerwetse spullen” :joy: :woozy_face: Het ding typt nu weer als nieuw. Best leuk een goedwerkende typemachine uit de jaren 70… die cardridges waren nu overbodig geweest :rofl:

4 likes

Adagio symphony no 3 van Gustav Mahler.

1 like

de dirigent als speedmaster
zo had ik het nog niet gezien, maar past op zich prima

1 like

Pfff, na de inzending van @JuKo zink de moed je wel even in de schoenen. Nu had ik gisteren al de voorbereidingen getroffen dus gooi in hem ook maar gewoon in de groep. ‘ode aan de fotowedstrijd’

Leuk thema @TiBrew :ok_hand: daar kan je vele kanten mee uit.

40 likes

Fantastisch idee, shot en compositie. Hulde!

1 like

Mooi. Heel mooi! Kanshebber :ok_hand:

1 like

Heel mooi gedaan :ok_hand:

1 like

Nee joh, jouw foto is ook sterk vind ik! Heel origineel ook… nee herstel, de origineelste!

2 likes

Knap werk :ok_hand:

1 like

De mooie plaatjes en erg originele ideeën vliegen alweer om de oren!
Maak het mij maar weer lastig met de selectie straks :sweat_smile: (mits er meer dan 19 inzendingen zijn natuurlijk)

3 likes