HF LE: Laco of Stowa Flieger?

Arie Kabaalstra Schreef:

Er staat nog niets op papier… maar ik dacht
persoonlijk aan 43 mm, niet te groot, maar ook
niet te klein…

als het mij gegund wordt om ze te bouwen, dan kan
ik mogelijk ook twee maten maken…

(tu)

Boys (and girls), ook ik vind dit een superplan. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat er zoveel verschillende smaken zijn op het forum…, hoop dat er iets universeels uitkomt!

Mochten jullie het willen weten, mijn voorkeur gaat uit naar 44mm en een bijzondere kastvorm als dat mogelijk is. Misschien een combinatie van een klassieke Flieger met een beetje hoekige royal-oak-achtige kast? Of is dat een te progressieve wens bij de eerste ideeën? :wink:
Nou ja ik ben benieuwd!

Ik heb nog geen lijn op mijn scherm staan… Shoot zou ik zeggen… al ben ik zelf wel gecharmeerd van een klassieke Flieger… Ik zit momenteel nog tot over mijn oren in het werk… maar de HFLE 2015 hoeft ook morgen nog niet af… :slight_smile:

“Laat de raderen draaien”

Ik zou gewoon een aantal voorbeelden (3 tot 5) laten zien wat je in gedachte hebt. En dan een poll maken.

Arie Kabaalstra Schreef:

Ik heb nog geen lijn op mijn scherm staan… Shoot
zou ik zeggen… al ben ik zelf wel gecharmeerd van
een klassieke Flieger… Ik zit momenteel nog tot
over mijn oren in het werk… maar de HFLE 2015
hoeft ook morgen nog niet af… :slight_smile:

Hey Arie,
Ik zou zelf liever een brainstormsessie organiseren, waarin we met de nieuw te vormen groep bijvoorbeeld 3 basis-opzetten maken. Zo werken we gezamelijk aan het ontwerp en blijven de lijnen kort. Uiteraard staat het dan iedereen van de groep vrij om alvast wat schetsen vooraf te maken.
Tijdens dit overleg kunnen we het tevens over andere zaken rondom dit project hebben.

Ik wil best een datumprikker opzetten, maar denk dat we hiervoor eerst een definitieve werkgroep moeten hebben.

Tot nu toe hebben we 3 leden , namelijk: jezelf, motormuis en ik. Wellicht nog een a twee mensen: een voor de banden en wellicht nog een iemand die veel connecties heeft binnen de horlogewereld.

Verneem graag wat je van mijn voorstel vind (mag ook in een PM;)).

motormuis Schreef:

De Steinhart behoort wat mij betreft ook zeker tot
de mogelijkheden. Thanks.
Bovendien: ik heb laatst nog contact met de
directeur van Steinhart gehad over of er andere
banden / kronen mogelijk zijn en dat is het geval,
vaak zonder meerprijs. Ik geloof ook dat een
eventuele HF LE bij dit bedrijf mogelijk is met
veel eigen inbreng en toch een lage prijs.

zijn we de hfle2011 nu al vergeten :wink:

Igor Schreef:

Ben ook zeer benieuwd.

Als de prijs er naar is heb ik zeer zeker
interesse in een HFLE.

De bandjes die Ko maakt van honkbalhandschoenen
bijv.

Schitterend, dan heb je iets aparts!

wat mij dat gaaf lijkt als iemand n custom bandje kan maken, om dat dan te doen met n (ouwe)fliegerjack. heb je nog es n apart bandje icm bijzondere klok.

motormuis Schreef:

Dit is een Laco Paderborn, ik weet het: te duur (€
850) maar qua model/uitrusting/historische
juistheid lijkt mij deze “spot on”. Ik ga even
naar Aristo kijken nu.

heh bah, alweer n paderborn hfle. die hadden we in 2013 ook al http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2104452

:wink:

marnix.moed Schreef:

motormuis Schreef:

Dit is een Laco Paderborn, ik weet het: te duur
(€
850) maar qua model/uitrusting/historische
juistheid lijkt mij deze “spot on”. Ik ga even
naar Aristo kijken nu.

heh bah, alweer n paderborn hfle. die hadden we in
2013 ook al
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2104452

https://lh3.googleusercontent.com/-RAbKn6ksAl8/Ur7
5VMi4QyI/AAAAAAAABMc/Ydw3G8KBvKs/w824-h618-no/Hfle
2013+0006.jpg

:wink:

Het is nog te vroeg om een vinger op de uitstraling/het model Flieger te leggen. Ik verwacht dat er sowieso 3 ontwerpen aan HF zullen worden voorgelegd als alles doorgaat…

Momenteel zijn we nog even in afwachting, maar de groep begint vorm te krijgen en er zijn genoeg ideeën.

marnix.moed Schreef:

Igor Schreef:

Ben ook zeer benieuwd.

Als de prijs er naar is heb ik zeer zeker
interesse in een HFLE.

De bandjes die Ko maakt van honkbalhandschoenen
bijv.

Schitterend, dan heb je iets aparts!

wat mij dat gaaf lijkt als iemand n custom bandje
kan maken, om dat dan te doen met n
(ouwe)fliegerjack. heb je nog es n apart bandje
icm bijzondere klok.

Dat lijkt me ook leuk :smiley:

Leuk! HF LE gemaakt door leden, voor leden. Maar dan wel met iets bijzonders, niet alleen HF LE erop en wat bij elkaar harken. Seen that, done that.

Mijn suggestie: stop er een SISTEM51 uurwerk in. Wat mij betreft het met stip meest interessante uurwerk recent uitgebracht in deze prijscategorie. Echt iets voor een jaar / collectors klok. Dus kraak die Swatch, zet het uurwerk in een fraaie eigen ontworpen kast met een heel eigen thema.

En gelijk sensationeel: het eerste serviceable Sistem51 uurwerk in een metalen behuizing ter wereld! Reken maar gelijk op publicitair veel aandacht, ook internationaal. De bestellingen zullen binnenstromen. :wink:

Want deze oscillerende rotor vraagt gewoon om een bijzondere LE-gravering…

stitch Schreef:

Leuk! HF LE gemaakt door leden, voor leden. Maar
dan wel met iets bijzonders, niet alleen HF LE
erop en wat bij elkaar harken. Seen that, done
that.

Mijn suggestie: stop er een SISTEM51 uurwerk in.
Wat mij betreft het met stip meest interessante
uurwerk recent uitgebracht in deze prijscategorie.
Echt iets voor een jaar / collectors klok. Dus
kraak die Swatch, zet het uurwerk in een fraaie
eigen ontworpen kast met een heel eigen thema.

En gelijk sensationeel: het eerste serviceable
Sistem51 uurwerk in een metalen behuizing ter
wereld! Reken maar gelijk op publicitair veel
aandacht, ook internationaal. De bestellingen
zullen binnenstromen. :wink:

Want deze oscillerende rotor vraagt gewoon om een
bijzondere LE-gravering…

http://www.thewatchobserver.fr/upload/galleries/ne
ws/518/602x442_1397720669.jpg

Ik ben alleen bang dat ik dit uurwerk niet zo bij een Flieger vind passen…
Een NOS-handwinder lijkt me meer op zijn plaats. Het mag mijns inziens best een mix tussen nieuwe en vintage invloeden worden, maar er moet wel sprake zijn van een thema.

Maar goed, alles staat in principe nog open, dus thanks voor de tip!

stomtoevallig deze week nog met zo’n Swatch beziggeweest (en er niet uitgekomen met de verkoper), maar het is zeker een leuk idee. Nemen we vast mee!

ja een echt “eigen bandje” puur op jouw pols gestanst (het gat dan) spreekt mij enorm aan!

Teunan87 Schreef:

stitch Schreef:

Mijn suggestie: stop er een SISTEM51 uurwerk
in.

Ik ben alleen bang dat ik dit uurwerk niet zo bij
een Flieger vind passen…

Geen Flieger ook wat mij betreft, die is al geweest. Wordt zo afgezaagd anders allemaal, boring. Nieuw jaar = nieuwe ronde, nieuwe kansen. Want dan ook interessant meer leden. Maar meerdere voorstellen zijn natuurlijk altijd welkom in de vorm van een poll.

Succes! Misschien de topic titel van dit onderwerp even aanpassen of verplaatsen naar een eigen topic?

Wat het uurwerk betreft… grote klok, groot uurwerk?.. wat te denken van een Unitas 6497 of 6498?.. 16½’’’…

een Swatch Sistem 51?.. NEE, niet wat mij betreft… een niet te servicen plestik uurwerkje?.. 'k vind het knap gemaakt, daar niet van… maar dat past gewoonweg niet bij een Degelijke Kast

marnix.moed Schreef:

zijn we de hfle2011 nu al vergeten :wink:

Ik hoop zo af en toe dat er 1 in het verkooptopic verschijnt.

Arie Kabaalstra Schreef:

Wat het uurwerk betreft… grote klok, groot
uurwerk?.. wat te denken van een Unitas 6497 of
6498?.. 16½’’’…

een Swatch Sistem 51?.. NEE, niet wat mij
betreft… een niet te servicen plestik
uurwerkje?.. 'k vind het knap gemaakt, daar niet
van… maar dat past gewoonweg niet bij een
Degelijke Kast

Het Sistem51 uurwerk is gemaakt van ARCAP, een legering van koper, nikkel en zink met anti-magnetische eigenschappen.

Ik vind beide ideeen eigenlijk wel wat hebben. De Flieger omdat ik die nog niet in mijn collectie heb en wel een voorliefde heb voor vintage; maar de Swatch is wel erg leuk wat design van het uurwerk betreft en een redelijk nieuw en uniek horloge om te bouwen.

Ik kijk uit naar de voorstellen van de groep de komende tijd!

ARCAP. gewoon een Dure naam voor Messing met een vleugje Nikkel… maar er zitten ook genoeg Kunststof delen in…

Los daarvan… een Sistem 51 Kaliber kan je niet los inkopen… Swatch groep… 'ya know?

vind het ook niet passen bij een LE…
ze zijn niet te servicen… dat is voor mij de bottleneck.