HF leden uit Noord Holland

Ja, dan doe je gewoon net alsof je nog veel verder woont en dan komt ie gewoon bij je om de hoek.

10 likes

Jij snapt hem. Ik woon gewoon in Maastricht, Delfzijl of Goes. Of op Texel, bij @koekoek. :wink:

2 likes

:joy:

Even aanvullen :
Het horloge was een maand terug nog eigendom van een HF-forumlid. Daar ben ik toevallig achter gekomen. Garantiekaartje stemt overeen. Contact gehad met de HF-verkoper die helaas ook ver van Schagen woont. Horloge was toen in goed werkende staat.

Dus qua horloge heb ik nauwelijks twijfel. Wel op de transactie op zich :

  • niet opsturen
  • ledige doos opsturen of een drol
  • en andere die je soms wel eens leest

Waarde van de transactie : 255 euro. Is niet spectaculair veel, maar wordt opeens wel veel als je geen horloge voor je centen krijgt.

Vandaar mijn vraag.

Die leden zullen verwacht hebben om een link naar het horloge te vinden.

Misschien Ć©Ć©n van de nieuwe opties proberen? Gelijk oversteken, zoals het heet.
Persoonlijk geen fan van, maar mijn vriendin heeft onlangs iets verkocht via deze werkwijze. Ging prima!

Mocht de verkoper een half uur tot 40 min willen reizen dan kan ik misschien wel wat betekenen voor je. Ik woon zelf net te ver weg (>1uur) maar wel in NH.

1 like

Als verkoper naar Heerhugowaard wil rijden, kan ik m daar ontvangen (werk), daarna is ie dan in Amsterdam.

Mvg

1 like

Volgens mij is dit ook een prima bescherming maar voor de verkoper. Als je als verkoper een track&trace bewijs kan overhandigen krijg je je geld. Ongeacht wat er in het pakketje zit voor de koper. Maar als er wat fout gaat met de post dan ben je als verkoper weer de sjaak (of sjaakin).

Misschien handig om eens een overzicht te maken welke betaalmethode de meeste bescherming biedt voor koper cq verkoper.

2 likes

:joy::joy::joy:

2 likes

Gezien het relatief lage bedrag zou ik gelijk oversteken de meest handige optie vinden. Laatst nog een Tissot verkocht op deze manier via Mp. Ging toen om een bedrag van ā‚¬500.

En transactie ging soepel.

Een ervaringsdeskundige, mooi!

Hoe gaat dat dan in zā€™n werk? Jij drukt op die knop en er gaat een bericht naar de koper met een betalingsverzoek. Als deze heeft betaald krijg jij een seintje en ga jij versturen. Vervolgens stuur jij het track&trace bewijs naar Marktplaats en de betaling wordt vrijgegeven na 7 dagen?

En als de zending kwijt raakt door PostNL?
Dan wordt er geen geld op je rekening gestort en is het risico voor jou.

En als jij een steen(tje) in die doos had gedaan?
Dat is niet aan te tonen door koper dus jij krijgt het geld en de koper niks.

Zo zit het volgens mij in elkaar. Ik vind de risicoā€™s voor koper en verkoper te groot. Het kost de koper ook nog eens 2% van het aankoopbedrag en 0,40 voor de iDEAL betaling.

Ik doe best wat zaken als zowel koper als verkoper op Marktplaats maar ik wil altijd een betaling vooruit. Zo zal ik ook altijd zelf vooruit betalen mits ik de verkoper vertrouw. Ik vraag dan ook altijd een telefoonnummer wat ik dan ook bel. Ook wil ik een adres om het in eerste instantie op te halen. Pas nadat ik dat heb gekregen laat ik het opsturen.

Stefaan, ik werk vlakbij Volendam, 50km van Schagen. Weet niet of verkoper ook in die buurt werkt of langskomtā€¦

1 like

Ik kan richting Schiphol/Hoofddorp voor je. Dan zijn de meeste hoeken wel gedekt behalve Hoek van Holland :joy:

Dat bleek een juiste keuze! :rofl:Nog bedankt :sunglasses:

1 like

Ik vind de risicoā€™s nog wel meevallen hoor. En sowieso aangetekend versturen. Dan ben je nog verzekerd tot ā‚¬500.

Duurder horloge zou ik gewoon (laten) ophalen. En tot nu toe is het de afgelopen 20 jaar eigenlijk altijd wel aangekomen. En als de deal te mooi is om waar te zijnā€¦

1 like

Gaat ook bijna altijd wel goed. Ik had dit jaar voor het eerst een zending die niet aankwam bij mij. Helaas pindakaas zeg maar. Of zegt PostNL. Het was gelukkig maar een heel klein bedrag en we (koper en verkoper) hebben samen de schade gedeeld. Verder al 13 jaar goede zaken gedaan via Marktplaats. Gewoon een beetje opletten.

1 like

Vertel dit verhaal maar niet tegen een Amerikaan :joy: #hoegrootisNederlandnuhelemaal

1 like

Dit moet toch bijna al voldoende zijn om het geld blind op te sturen. Horloge is in ieder geval in het bezit van de mp verkoper. Meestal is het ook niet moeilijker dan het lijkt.

1 like

DANK VOOR DE VELE REACTIES !!

@Vinner
@wilfox
@bordewolf
Dank voor het aanbod om het horloge te willen ontvangen. Door een vreemde wending krijg ik misschien de keuze uit/van 3 horloges bij ā€¦ een forumlid. Vandaar dat ik de koop op MP even ā€œon holdā€ zet tot ik meer info heb van forumlid.

3 likes