HF leden uit Noord Holland

Ik had graag een horloge gekocht op Marktplaats.nl

Verkoper lijkt betrouwbaar, maar daar zijn geen gegevens van te vinden. Afhalen is onhaalbaar gezien de afstand van 355km tot Schagen Noord Holland

Ik dacht, misschien is er een gewaardeerd forumlid uit de omgeving van Schagen, NH die voor mij het horloge kan afhalen, en mij toesturen ?

Alternatieve voorstellen zijn ook welkom.

goeiemorgen,

laat u hem toch toesturen…

Haha

Da’s het hele punt, Sherlock.

1 like

Toch 19 leden die even moesten kijken wat Marktplaats ook alweer was :joy:

image

11 likes

Fixed that for you.

5 likes

Ja, nu weet ik het weer :smile:

Het gaat hem vooral om de betrouwbaarheid van de persoon en het toesturen.

Maar splits je de verantwoordelijkheid bij een medeforummer in de maag. Diegene mag dan beoordelen of het een goede koop is?

2 likes

Exact.

Uitstekende samenvatting. :wink:

Komt wel vaker voor. Zo heb ik een keer een zitmaaier in Arnhem opgehaald voor @riesbiem omdat hij het niet helemaal vertrouwde. Dat ging prima. Proefritje gemaakt in de tuin van de buren dwars door de Afrikaantjes. Dat ding deed het uitstekend.

13 likes

bedoel,
hij zegt betrouwbaar op mp,
ga je toch niet via omweg doen dan…

Betrouwbaar op Marktplaats zegt niets. Er worden accounts gekocht/gehacked die bijvoorbeeld al 8 jaar op marktplaats zitten. Lijkt betrouwbaar…

Afhalen is eigenlijk de enige optie die safe is.

Het leven is vol risico’s. Als het om veel geld gaat, zou ik het zelf afhalen, of afspreken op neutrale plek. Voor weinig geld? Tja.

En als het een wereldreis is dan kan je een mede hf-er vragen om hem op te halen.

Daar kan je een ja of een nee op krijgen. Het is het waard om te proberen en een kleine moeite als je daar in de buurt woont.

Al die meningen altijd :joy:

2 likes

Eens. Ik zou het ook vragen. Sterker, ik zou het ophalen voor iemand.

Maar vraag ik je om je mening? :wink:

En bedrag voor te schieten, horloge in te pakken, verzendkosten voor te schieten en op te sturen. Zonder enige info nog om hoeveel geld het gaat.

Mijn bericht was niet naar jou gericht, maar in het verlengde van deze…

Dus eat a snicker en relax…

3 likes

Wie weet stuurt ts de kosten vooraf al op. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Zeker.

Doe de aanbieder in elk geval het voorstel dat iemand van het HF uit de buurt van Schagen graag even voor je naar het aangeboden horloge wil kijken. Dan merk je vanzelf hoe hij hierop reageert.

Het is op MP helemaal niet vreemd om te vragen of de verkoper het even bij je komt brengen.

3 likes

Of halverwege af te spreken. Dat doe ik ook regelmatig.