HF op zoek naar het oudste horloge hier op het forum

Twee oudjes, naar schatting jaren twintig

3 likes

4 likes

Nice, zeker de Axon :ok_hand:
Die Kander met datum op 6 is nog niet zo oud. Uit de 60-er jaren waarschijnlijk, want Kander is in 1956 opgericht (Mikrolisk).

3 likes

Die Axon schat ik ook niet in als jaren 20; eerder jaren 30-40. Impermeable suggereert waterdichtheid, en daar was in de jaren 20 nog geen sprake van volgens mij :thinking:

1 like

Leuke Kiek, best al een oudje denk ik. Schat eind dertiger jaren qua stijl.

1 like


Nog een paar oudjes

2 likes

1 like

3 likes

Ik zie een aantal rode 12’s dus die zijn in elk geval van voor 1925 hadden we een stukje naar boven al geconcludeerd :+1: :grin:

1 like

Onderwerp al bijna 3 jaar ongebruikt. Wat is dit dan!?


1914!?

4 likes

Wel oud maar vast niet de oudste deze Hamilton Stanley en de Hamilton Andrews uit de Explorer serie van Hamilton met het 401 uurwerk
Gemaakt tussen 1932 en 1934
Toen Hamilton , Illinois had overgenomen namen ze ook het 207 uurwerk van Illinois over. Dit is door Hamilton aangepast van 17 naar 19 jewels. Na lang zoeken heb ik deze aan mij verzameling mogen toevoegen

8 likes

Dit is momenteel mijn oudste polshorloge, Tissot uit 1912.
Heeft nog wel wat tlc nodig :innocent:

6 likes

Gezien de positie van de kroon vermoed ik dat dit een omgebouwd zakhorloge is. Er zijn in de overgangsperiode denk ik ook wel polshorloges geleverd die de kroon op 12 hadden, maar bij het gros zat die gewoon al op 3 uur.
Hoe je een Tavannes horloge moet dateren weet ik niet, wellicht is er online ergens iets te vinden over serienummers.

1 like

Hebben tijdens onderhoud gezegd dat 1914 wel in de goede hoek zit wat destijds de verkoper ook al noemde.
Of hier idd meer over te vinden is!?

Ik zal eens heel goed zoeken op logo’s, tekentjes enz. en misschien ken ik ze wel een mail sturen

2 likes