HF Strip - De ruimte in

De spin-off van het HF Café van @Jurk. Zoals sommigen onder ons zich misschien wel kunnen herinneren, gaf onze striptekenaar & held @Jurk vorig jaar aan dat het druk was en ergens kwam de vraag of er mensen interesse hadden om een beetje af te wisselen. Ik reageerde, maakte was schetsjes en oefende een beetje. Ik merkte al snel dat het moeilijk was om een verhaallijn te bedenken en @Jurk gaf wat tips. Begin met een strip van een paar plaatjes, lekker kort en overzichtelijk. Ik begon wat te schetsen en woppa, er stond ineens iets waar ik met een beetje moeite misschien wel een halfjaar mee vooruit kon.

Kortom, we gaan de ruimte in. “The final frontier, to go where no watchmaker has gone before”.

In elk geval, mijn eerste post was even tussendoor een voorzetje, nadat @Jurk had aangegeven dat ze wat onderdeeltjes bij AliExpress hadden gekocht.

Toen kwam aflevering 2. De onderdeeltjes waren binnen, dus ze konden beginnen met bouwen. Ook moest er geshopt worden voor de uitrusting en moesten de uniformen gepast worden.

Aflevering 3, veel actualiteit erin verwerkt en de eerste poging tot opstijgen. Hier ben ik voor het eerst begonnen met ‘brush pens’. De kleuren worden er een stuk helderder van als met kleurpotlood. Dieren worden vooral ingeladen om bandjes te kunnen maken.

En als laatste aflevering 4, weinig actualiteit, maar teksten digitaal ingevoerd en hop de ruimte werd zowaar gehaald.

Over twee weken de volgende. Volgende week is @Jurk weer.

62 likes

And off we goooo!
Goed bezig @Sandy :+1:

5 likes

Let’s fly high! :sunglasses:🥸

3 likes

@Sandy, stoer man!
Gelijk een sprong in het diepe.
Respect!
Ik ga je avonturen in de ruimte volgen, heb er zin in!

2 likes

Haha inclusief “gelul in de ruimte” :grin:
Ga zo door :+1:

2 likes

Tof gedaan :ok_hand:

1 like

SATruMAAN gaat dit volgen :+1:

3 likes

Kijk volgende keer een dubbel stripboek voor het goede doel.

1 like

Lekker bezig, kijk uit naar het vervolg.

Bedankt @Jurk :facepunch:

We gaan ervoor :smiley:

Dankje :slight_smile: Ik heb er ook veel zin in.

Het is een verlengstuk van dit forum :wink:

Dankje :slight_smile:

:bowing_man: Top :slight_smile:

Daar moeten we inderdaad even naar kijken denk ik. Maar dat komt wel goed.

Dankje. Ik zit nu al te kijken wat ik er allemaal in kan gaan verwerken, dus ik kijk ook al uit :smiley:

4 likes
  1. 2.1. we have liftoff

Ga zo door @Sandy ik ga deze volgen

watchloversinspace

1 like

Heel origineel! Dit slaat echt op het forum :joy::joy:
Sommige dingen zijn zo herkenbaar.

1 like

:+1:

:+1:

Krokoleer, struisvogelleer, olifant en kangeroe aan boord, ik ben vegetariër😀, maar heb overigens wel een struisvogelbandje aan m’n gouden Omega. Ga zo door Sandy, ik volg de reis!

1 like

Dankje. :+1:

1 like

Dat is bijna een horror strip, stel je voor dat bij een bandenwissel het pennetje weg schiet…, dat wordt een algemene ramp om dat terug te vinden terwijl deze ergens door het schip zweeft :joy:

6 likes

Ze zijn heel inventief geweest met de bouw van het ruimteschip. Een mechanische aandrijving in een ruimteschip, wie had dat nou kunnen bedenken? Ze zullen vast wel er over nagedacht hebben, toch? :slight_smile:

1 like

Een druk weekje voor me. Vorige week besloot ik eea over een nieuwe boeg te gooien. Er waren een aantal mensen niet zo blij dat ze in de strip zaten, maar wat dan?

In de eerste plaats, toch even een verklaring waarom ik een verhaallijn volg ipv een “hf café” met de allerlaatste actualiteiten. Zo’n café is erg leuk om te lezen, maar best lastig om te bedenken en in elkaar te zetten. Tenminste, ik vind het best lastig en ik heb het echt een paar keer in schets geprobeerd. Je moet immers een paar actualiteiten vatten in een heel gelimiteerd aantal vakjes. @jurk doet dat geweldig (petje af, echt top!), maar ik ben daar nog even minder handig in. Het is naast goed leren tekenen, een verhaallijn bedenken en dan daar nog grappig over zijn, echt lastig.

Dus een verhaallijn, met actualiteiten waar het uitkomt. Het geeft me richting en wat meer tijd om wat bijvoorbeeld een paar grappen uit te denken.

Voor de verhaallijn is het ook wel handig dat er een beetje vaste figuurtjes zijn. Dus, ben ik wat gaan schetsen en heb dit ook tegen @jurk aangehouden voor wat tips. Ik sta nog immers aan het begin, hij is onze gevierd striptekenaar met 2 albums op zijn naam. Zijn tips hebben me echt geholpen, dus tip als je beter wilt; ga gewoon vragen aan mensen. Desnoods open in een draadje.

Mijn figuurtjes wisselen tot nu toe een beetje qua stijl en samenstelling. Dat maakt het ook niet makkelijker, vooral het lezen zal daardoor wat rommelig zijn. Dus bij deze, de figuurtjes die nu in de ruimte zijn, de strip komt uiteraard pas later.

Dit is Theo, een hongerige nerd. Weet altijd alles waarvan je niet wist dat je het wilde weten. Kan alles maken, als hij maar een 3D printer tot zijn beschikking heeft.

David, onze kapitein op het ruimteschip;

Hier hebben we Menno. De beste stuurman aan wal, maar aan boord maakt hij er een potje van.

En als laatste Nicolet, slimme meid, maar laat het niet altijd blijken;

16 likes

Hahaha! goede karakters!
love the sandals :slight_smile:

Super tof! succes voor zondag!

1 like

Ja, die horen er helemaal bij :slight_smile:

Dankje. :slight_smile: :facepunch:

1 like