De spin-off van het HF Café van @Jurk. Zoals sommigen onder ons zich misschien wel kunnen herinneren, gaf onze striptekenaar & held @Jurk vorig jaar aan dat het druk was en ergens kwam de vraag of er mensen interesse hadden om een beetje af te wisselen. Ik reageerde, maakte was schetsjes en oefende een beetje. Ik merkte al snel dat het moeilijk was om een verhaallijn te bedenken en @Jurk gaf wat tips. Begin met een strip van een paar plaatjes, lekker kort en overzichtelijk. Ik begon wat te schetsen en woppa, er stond ineens iets waar ik met een beetje moeite misschien wel een halfjaar mee vooruit kon.
Kortom, we gaan de ruimte in. “The final frontier, to go where no watchmaker has gone before”.
In elk geval, mijn eerste post was even tussendoor een voorzetje, nadat @Jurk had aangegeven dat ze wat onderdeeltjes bij AliExpress hadden gekocht.
Toen kwam aflevering 2. De onderdeeltjes waren binnen, dus ze konden beginnen met bouwen. Ook moest er geshopt worden voor de uitrusting en moesten de uniformen gepast worden.
Aflevering 3, veel actualiteit erin verwerkt en de eerste poging tot opstijgen. Hier ben ik voor het eerst begonnen met ‘brush pens’. De kleuren worden er een stuk helderder van als met kleurpotlood. Dieren worden vooral ingeladen om bandjes te kunnen maken.
En als laatste aflevering 4, weinig actualiteit, maar teksten digitaal ingevoerd en hop de ruimte werd zowaar gehaald.
Over twee weken de volgende. Volgende week is @Jurk weer.