Hfle 2013

Ik heb geen specifiek model in gedachten, maar er is al eerder verwezen naar buitenlandse limiteds. Ik dacht alleen dat er misschien op een of andere manier iets samen ontworpen kon worden. Zou productiekosten kunnen drukken. Het was maar een gedachte…

100 stuks of meer wordt al lastig: hoeveel mensen zijn hier nou lid, willen een speciaal horloge -toch vaak duur- dat over het algemeen niet makkelijk verkoopbaar is als je er van af wilt.

De Pleamar in Spanje was een speciaal product waar NIET op staat dat 'ie voor het Spaanse horlogeforum gemaakt was! En het was natuurlijk een uitzonderlijk model van een uitzonderlijk horlogemaker.

Ik denk dat het goed is om eens na te denken of het exclusieve karakter er niet een beetje van af moet; dus zonder de tekst die er speciaal op komt. Op deze manier kan een fabrikant de overige horloges verkopen. De Pleamar werd verkocht aan leden voor 475 euro. De fabrikant heeft er nog een paar (zonder nummer - dat wel) die in ieder geval 200 euro per stuk meer moeten kosten.

In het verleden heb ik wel eens gedacht aan een Poor Man’s versie en we zijn met een paar mensen aan het zoeken geweest naar een fabrikant in het verre oosten. Dat heeft niets opgeleverd (of we hebben niet goed gezocht). Maar ik kan me voorstellen dat een fabrikant als 10watches of Yobokies best wel iets ziet in een batch full-lumen wijzerplaten voor bijv. een SKX007 voor ons, die later in 'n gewone serie worden verkocht. Ik noem maar wat. Dan zou je nog kunnen overwegen om op de kast van het horloge iets te graveren/etsen.

Ik vind zoiets wel mooi! En dan in de uitvoering van 10Watches’ Tsunami (6309 kast)

Ander idee: een zakhorloge! En dan niet eentje met van die barokke, zwierige letters en cijfers, maar dan strak en stijlvol. Of met een military-look zoals de CWC die Silvermans verkoopt.

Menno

@Menno
Helemaal mee eens. Cushion case, mesh and full lume!

Boschett, http://www.boschett-timepieces.com/collection/cavedweller.php , vind ik ook een erg leuk merk om misschien maar te kijken? Lekker klein, dus moet het een en ander te regelen zijn, verder prima kwaliteit lijkt me(tu):slight_smile: