HFLE 2016 optie? Aevig Huldra Gold

Nee is ook niet, gaaf gemaakt ook!
Maar als HFLE zou ik het jammer vinden. Ook zou ik als ik Chip was liever een eigen gezicht houden en geen 2e Steinhart willen worden (en me dus willen onderscheiden met eigen ontwerpen…)

1 like

Ben ik het echt niet mee eens: steinhart Oceans zijn halve klonen van Rolex. De Huldra heeft (ook met Black Bay kleuren combinatie) een heel eigen gezicht! Voel je nou niet bedreigd; de Tudor is toch wel een heel andere klasse! :smile:

1 like

Oh maar daar zijn we het ook met elkaar over eens! Mijn punt was dat ik niet zou gaan afwijken van dat eigen gezicht door hem black bay’ish te gaan maken. De sterkte van Aevig zit hem voor mij in eigen ontwerpen, door dingen toe te voegen die neigen naar andere merken verlies je die sterkte (deels).

1 like

Kun je meteen zien hoe moeilijk het is om iets eigens in de markt te zetten. Chip slaagt daar tot nu toe bijzonder goed in. Zijn ontwerpen worden zelfs al gejat (zie de Sea-Gull ‘Balaur’ bijvoorbeeld). Dan doe je toch iets goed :wink:

Maar komt dat alleen door de rode bezel of vooral doordat @dialstatic hem -juridisch een beetje onhandig :speak_no_evil: - “Huldra Black Bay” noemde? Je zou anders ook kunnen vinden dat de Gold versie op de Heritage lijkt…

Die versie met gouden details is heel erg gaaf. Mocht dit lukken doe ik ook mee!

1 like

Lol inderdaad. Ik wilde jullie vooral laten zien waar ik mijn inspiratie vandaan haalde voor deze variant. Laten we hem dan de “Svartr Fjord” noemen om bij het Noorse thema van Aevig te blijven :wink:

Misschien is Huldra Fjord sowieso wel een leuke naam (HF, Horloge Forum…)

Wat denken jullie:

  • “goudkleurige” lume op de bezel, of met goud gevulde markeringen/cijfers?

  • glimmende links in rij 2 en 4 of juist niet?

1 like

Nope, door die kleurstelling vind ik dat er te sterk naar een ander model gekeken wordt. Maar lekker belangrijk, is een (gaaf gemaakt overigens) photoshop kunstje van een forumlid. Niks aan de hand :wink:

1 like

Licht vanille-kleurige lume in de bezel en indices. (Geen Steinhart geel!)

Wat bedoel je met “glimmende links in rij 2 en 4”?

Niet super duidelijk op de foto, maar de tweede en derde rij schakels van de bracelet is glimmend (rijen 1, 3 en 5 zijn mat). Het leek mij mooier om alles mat te hebben.

2 likes

Mogen wat mij betreft allemaal mat, maar glimmend zou geen deal breaker zijn!

1 like

Thx, jouw zwarte vind ik veel mooier.

1 like

Vind ik best n goed idee. Krijgt ie nog meer n tool /sport uitstraling, wat ik em toch al vond hebben.

1 like

+1! :+1:

1 like

Dan zou ie om’t af te maken er ook nog een Snowflake wijzer op moeten zetten… :smile:
ik vind em fraai met zwarte plaat en rode bezel…

1 like

Voor mij de black bay uitvoering prachtig.

1 like

Sssst! We noemen 'm voortaan de ‘Svartr Fjord’ uitvoering :wink:

2 likes

Je eerste ontwerp mag het wat mij betreft wel worden,ik ben dan ook zeer benieuwd wat de uitslag wordt.

1 like