HFLE 2017; Finaal Voorstel Stowa Ikarus 'Sunburst Blue' Flieger

Daar originele indiener @Vigorelli wat problemen met zijn internet heeft in het buitenland maak ik de formaliteit van het finale indienen even in orde.

Eindelijk onthuld, een Stowa HFLE-voorstel waar er al maanden achter de schermen aan gewerkt is. Ook Jorg Schauer heeft actief meegedacht over de mogelijkheden.

Het definitieve voorstel is geworden een Stowa Ikarus met de prachtige blauwe sunburst plaat. Het gaat om een no date. Het uurwerk is het betrouwbare automatische Zwitserse kaliber **ETA 2824-2 elaboré (hacking en hand wound). **

Echte Stowa Kenners herkennen dit misschien als de versie van de Watchtime Flieger Limited edition. Echter vallen meteen de subtiele verschillen op die deze HFLE een onbetwiste eigenheid geven. Zo werd gekozen voor een subtiel oranje accent als Stowa logo, een no-date wijzerplaat en thermisch geblauwde wijzers die normaliter niet beschikbaar zijn op deze Ikarus.

Naast de blauwe no date dial onderscheidt deze flieger zich verder door een gegraveerde solide caseback met vermelding van “HFLE 2017” en het unieke nummer met vermelding van totale oplage. Daarnaast is het logo van Stowa in een fluo tint oranje, uiteraard een knipoog naar de Nederlandse roots van het Horlogeforum.

De specs verder zijn een nette 40mm, 20mm lug width, 12mm dik en voorzien van ontspiegeld saffierglas. De strap is een bruine lederen Stowa strap.

Voor de volledige Ikarus specificaties verwijs ik graag naar de website.
https://www.stowa.de/Ikarus.htm13

De Stowa Ikarus is voor het Horlogeforum beschikbaar voor een prijs van 680EU. exclusief eventuele extra’s waaronder nog wat upgrades mogelijk voor kopers zijn zoals een top grade ETA of mesh strap tegen een kleine korting. Dit zal later nog gecommuniceerd worden.

Morgen zullen de correcte foto’s toegevoegd worden. Voor initiele indrukken verwijs ik je graag door naar;

Gr, HJR

5 likes

Bedankt voor je hulp!

Gr, HJR

2 likes

Hopelijk worden de details nog snel beschikbaar gesteld, want is wel de mooiste keuze.
Maar nu weet ink niet precies hoe het oranje (dat meer rood zou zijn) uitkomt op de wijzerplaat en hoe de achterkant er uit komt te zijn. En wat de extra’s kosten.

Enig idee wanneer dit aangevuld word?

1 like