HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Een Nederlandse https://tangramatic.com.au

Een special edition https://www.gruppogammawatches.com zoals deze Rus

Een (oranje) Nodus Trieste met Zwitsers uurwerk https://www.noduswatches.com/trieste/

2 likes

100% mee eens. Wanneer je jaarlijks een “limited” edition regelt van een budget-merkje dat sowieso maar een paar honderd horloges per jaar op een zolderkamertje in elkaar knutselt, heeft een oranje wijzertje of en regeltje extra text, dan echt nog meerwaarde ? Beter eens per 2 of 3 jaar wat knaps, zodat je niet na 10 jaar een lade vol met ongedragen rommel hebt waar je buiten dit forum nooit meer afkomt.

Ik wil al jaren dolgraag meedoen, maar dan wel met bv een Stowa of in ieder geval van een merk dat je niet eerst hoeft te Googlen.

4 likes

Ik vind Maen en mooie optie, echter sinds @Vinner over die ‘e’ begon, wrijft het bij mij ook :flushed:

1 like

En Squale?

(alleen dan mooi)

8 likes

Ja, ben ik het best mee eens, maar sluit dat aan bij het modale HF lid?

1 like

Jaarlijks 350 euro, of eens per 3 jaar 1000 euro. Dan heb je wel wat speciaals.
Bovendien heeft iedereen op een horlogeforum toch wel de tijd ? :smile:

2 likes

Ja dat is maar een kleine aanpassing, dat moet makkelijk kunnen.

1 like

Ja, kijk, een betaalbaar relatief bekend merk met een prachtige historie.
Dat is een prima suggestie!!

Helaas vermoed ik dat er dit jaar niet echt naar een duiker gezocht wordt…

2 likes

Precies, gewoon een andere metaal in de mal kletsen :wink:

Is wel sowieso een omzettechnisch goed idee denk ik om een ti versie te maken.

1 like

Waarom niet? Vorig jaar (nou ja, vorige week :joy:) was het een chrono. Dressers draagt lang niet iedereen hier en duikers zijn hartstikke populair onder horlogeliefhebbers.

3 likes

bij mij is het net andersom

1. Pellikaan (toch een Nederlands merk, heeft daarom voor mij een streepje voor)
    2, Stowa
2 likes

Ik wil ook al jarenlang graag een HFLE, maar met enkele uitzonderingen daargelaten is het elk jaar weer een horloge zonder datum… De laatste keer dat er een horloge mèt datum was, was de Steinhart en ik ben niet bepaald fan van 1 op 1 hommages van Rolex, dus die is het ook niet geworden. De keer daarvoor dat er een datum op zat was geloof ik in 2008… Het zou mooi zijn als we weer eens een keer een datum op het horloge hebben zitten.

Mijn wens is een praktisch, dagelijks te gebruiken horloge met datum. Het formaat maakt me niet uit, maar ik wil bij voorkeur geen dresswatch of chronograaf.

De Stowa Flieger die eerder dit topic getoond werd en al eens in eerdere jaren is voorgedragen lijkt me erg tof! Het zou dan mijn eerste flieger worden en dan nog een HFLE ook! Dat betaal ik graag wat meer voor, zeker gezien fliegers normaal gesproken niet de meest onderscheidende horloges zijn.

2 likes

Volgens mij wordt die sowieso veel te duur. Ik kan met niet voorstellen dat Huub een automaat mechanisch horloge kan maken onder de 750 piek.

Ligt ook aan de oplage lijkt me, als hij er 50 stuks kan verkopen, dan is het voor hem wellicht wel interessant.

Ja. Ik bedoel bij 50 a 75 stuks. Dat is volgens mij te weinig om zijn prijzen te halveren, want daar hebben we het dan volgens mij ongeveer over.

daar zeg je wat, normaal istie een dikke 1400 euro toch?

1 like

Iets meer zelfs.

2 likes

de meeste Pellikanen zijn toch ook handopwinders :wink:

1 like

Haha, ik bedoelde inderdaad ‘niet-quartz’. Duidelijk vrijdagmiddag :joy:

De 40mm Flying Dutchman (wat me een mooie HFLE kandidaat lijkt) is overigens wel een automaat.

1 like

verdorie, wel een heel erg mooi horloge hoor! Maar inderdaad, zelfs bij een limited met hoge oplage zal ie nog best wat moeten kosten. Jammer…

1 like