HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Toevallig heb ik nog geen echte duiker in de collectie, vandaar dat ik al met een scheef oog naar zo’n Steinhart liep te gluren. Ik heb al genoeg Seiko’s maar nog geen ETA 28.800 beater, dus dan meteen 2 vliegen in 1 klap.

1 like

+1 voor de squale. Vond deze zelfs top. :+1:

3 likes

Jonges, even een, in mijn ogen toch wel belangrijke, mededeling betreffende de Maen: het gaat wel degelijk om een specifiek gemaakte kast, met een custom ‘mold’, ontwikkeld in opdracht van het bedrijf. Geen standaard off-the-shelf kast dus.

Toch wel een impact op de beleving wat mij betreft. :+1:

7 likes

Maar het blijft een Maen. Meer een naam voor een aantrekkelijke zangeres ipv voor een horlogemerk.
Een zeer licht aangepaste Squale is veeeeeeel cooler, dan een compleet verbouwde Maen.
Met Squale doe ik ook mee.

3 likes

Het begint nu ook bij mij te tintelen…

afbeelding

Persoonlijk vind ik het Maen voorstel totaal 13 in een dozijn, en geen kek seconde wijzertje of andere aanpassing gaat dat veranderen. Ik hoop dat in 2019 de animo voor een Pelikaan of Stowa nog net zo aanwezig is dan nu.

2 likes

Heb je een Squale die qua prijs overeenkomst met Maen dan?

Zelfde vraag voor Stowa en Pelikaan: zijn er opties onder de 500 euro beschikbaar?

Daarom zeg ik 2019 dan is € 750 de max.

Goed nieuws! Jongens (m/v) hebben lekker geïnvesteerd, me like, nunog wat kloten met de kleur en wellicht wat andere wijzers uit het assortiment van hun leverancier!

Oh ja en aangezien we d’r 50 doen ipv een enkele via Kickstarter mag de prijs ook nog een zetje omlaag krijgen!

Ik zie het al.
Gaat weer de hele verkeerde kant op.

Het zal wel weer een of ander net niet plakmerk worden.

Normaal verafschuwd door het forum, maar gooi er een hfle saus overheen en het idee dat mensen wat te kiezen hebben door een minimaal verschil in het ontwerp voor een prikkie en het is weer bal.

Succes dit jaar.

5 likes

Heb je een goed alternatief onder de 500 euro? Maar er lijken meer mensen zo te denken.

Zou het een optie zijn om het budget dit jaar wel te verhogen aangezien vorig jaar ook al onder de 500 was? Tussen de 500-1000 euro is er al wat meer te kiezen.

2 likes

Ik weet niet of je dit nu echt maent of dat je sarcastisch bent. Komt er ook een HFLE van jouw hand?

1 like

Is een Omega Speedmaster Professional HLFE 2018 geen goed idee?
Met 50% korting? :sunglasses:

7 likes

Zeker. Regel jij dat ff met ome Raynald? :+1:

1 like

Waar kan ik tekenen voor de Stowa?

6 likes

Kunnen we niet verder iets proberen met die squale? Die bijt al even in mijn been. Maar denk dat ik een laatste zetje nodig heb om hem te kopen. Zou dit wel goed kunnen uitvallen. :wink:

2 likes

Misschien tijd voor een Poll ? De woorden Stowa en Squale blijken best aan te slaan. Misschien zijn er wel 50 liefhebbers die bereid zijn om wat meer uit te geven voor echt wat moois ? Deze merken zullen tussen 800-1100 zitten schat ik ? Veel geld maar dan heb je ook wat :smile:
Voor de kleinere portemonee is het misschien een idee om een jaartje extra te sparen, en eens per 2 jaar een HFLE te regelen ?
Dan blijft het ook wat specialer en is er wellicht een wat ruimer budget te realiseren ? Ook is er dan meer tijd voor het uitzoeken, en uiteindelijk regelen met de producent, wat best wat tijd kan kosten.

2 likes

Dat inderdaad… ik vind de Maen er grappig uit zien, zeker. Maar ben ook bang dat deze in de kast verdwijnt.
Sla wel een jaartje over dan … wederom… tot er een keer een echt horloge komt die ik ‘normaal’ ook aan zou schaffen, waar ik een gevoel bij heb als liefhebber.
Stowa… Of vergelijkbaar als dat er een keer in zit.

1 like

Heerlijk topic dit :slight_smile:

Weinig die met voorstellen komen, wel veel meningen.

:ok_hand:

3 likes

:+1: