HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Ehhh, nee hoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Misschien eerst handig om uit te vinden of de suggestie van een hoger budget in goede aarde valt ?
Ikzelf wordt warm van Stowa, maar ben ook voor een Squale te porren, of iets vergelijkbaars, maar er moet natuurlijk wel eerst overlegd worden.
Niet iedereen tikt even makkelijk 1k af nl.

Het zal enkel bij meningen blijven zolang het budget niet wordt opgerekt.

Men kan wel met een voorstel komen, maar als dit op voorhand al teniet wordt gedaan door de regels dan heeft dit geen nut.

Begrijp me niet verkeerd dat een horloge onder de 500 euro ook heel leuk kan zijn, maar dat we hebben we nu in 2017 en stuk van 2018 wel gezien. Het is wellicht nu eens tijd voor een ander type hfle?!

1 like

Een Stowa of een Squale moet toch ook wel lukken voor een kleine €700??

Ik hoop het, maar hoe groter de naam, hoe minder flexibel en bereidwillig ze zijn ben ik bang

1 like

Jonges, als dat dan toch zo hard leeft als jullie denken, stop dan met hier jullie kruit te verschieten en onderneem es actie, stuur naar een mod ofzo :joy:

1 like

Ik wil met alle liefde aktie onder nemen, maar zoals eerder gesuggereerd: misschien eerst kijken of er genoeg deelnemers open zouden staan voor bv een Stowa ?
Beetje lullig om te beginnen, als achteraf blijkt dat de meerderheid van het Forum er niet achter staat
Is er iemand zo handig om even een Poll op te zetten ?
Ik ben een ouwe zak van 51 en niet echt handig met dit soort dingen.

2 likes

Nee, geen sarcasme, ben een grote dan van custom cases! Betekent een flinke investering.
Vind dit tot nu toe het leukste budgetvoorstel.

Ben zelf bezig met een ander ontwerp, gaat geen HFLE worden, wel een duiker. Ontwerp is er, revisie 1.0 proto is besteld maar debusiness case is nog niet rond…

Heb wel een idee voor een HFLE maar dat moet ik nog uitwerken en als ik naar eerdere berekeningen kijk kom ik denk ik ergens tussen de 400-500 eypo uit. Wel supergave specs, maar met dat bedrag ben ik in een laag jaar sowieso kansloos en maak ik in een hoog jaar kans tegen iets als een gevestigde naam als een Stowa of Pellikaan?

Ok, maar als iedereen de bal gaat doorschuiven, en ondertussen wel gaat lopen klagen over bestaande concrete voorstellen, dan zijn we nog niet thuis :wink:

Maw als je gelooft in iets, onderneem dan actie!

3 likes

Heb verschillende versies geshopt, maar dit is tot nu toe mijn favoriet.

Heb volgens mij nog geen concreet voorstel voorbij zien komen voor een ander horloge, mocht die wel komen kan ik daar ook wel een opzetje voor maken. Dus als je liever een ander merk/model ziet: kom met een concreet, haalbaar idee, daar kunnen we wat mee!

Een poll is dan toch zo gek nog niet. Al moeten bij een meerderheid dus ook het budget omhoog gekrikt worden. Daar waren de mods het niet mee eens had ik begrepen…

2 likes

Goed, zet het op, regel het, contacteer iemand :slight_smile:

Is overigens al eens over gepolled geweest en toen was de 250 - 500 categorie de overgrote voorkeur meen ik me te herinneren.

Ik denk overigens dat dit topic fijner zou zijn als er gewoon opbouwend gewerkt wordt en er nieuwe voorstellen komen, gewoon binnen de regels. De regels worden elk jaar in vraag gesteld, en elk jaar komt de veto van de eigenaar van dit forum.

Breng gewoon es iets leuks binnen de regels. Dank :wink:

6 likes

Klopt! En dat ga ik ook niet doen voor een HFLE denk ik. Dan wordt je wel kritischer dan in een range van 2 a 300 euro :slight_smile:

Dat valt toch wel mee? Of vind je de vorige twee HFLE niets?

De mods waren het wel eens met een hoger budget. Vandaar de volgende regel.

Ik heb bij de mods de vraag uitstaan of, gezien de prijs van de HFLE18, er toch dit jaar een hogere grens mogelijk is.

1 like

Of het nou de Maen word of iets anders, het budget staat nu op 500, tenzij de regels aangepast worden hebben we ons daaraan te houden.Als iemand een Stowa of Pelikaan of iets soortgelijks kan regelen voor dat budget doe ik ook graag mee. Ik moet de EMG nog ontvangen maar als alle vertraging is gekomen door de enorme QC die er heeft plaats gevonden ben ik daar enorm blij mee.
Mijn vorige HFLE is 2 keer teruggestuurd, uiteindelijk een andere van een HF-er overgenomen en ook die was niet goed… Van stofjes op de plaat tot complete chapterringgen die niet meer gedraaid konden worden. En dat was van een op het HF gerenommeerd merk. Met een budget en 50 mensen die korting ā€œafdwingenā€ zal er toch ergens op bezuinigd moeten worden als fabrikant…

Lijkt mij goed toch. :thinking:

Weet niet of ik de juiste ā€œvaktermā€ gebruik, maar ik bedoelde de interne bezel en die hoorde je te kunnen verdraaien met een kroon van buitenaf.

Aha, die dus. :+1:

Ik stem ook nog even voor een squale! :slightly_smiling_face:

3 likes