HFLE 2019: Discussie en voorstellen

https://watchotaku.atlassian.net/wiki/plugins/servlet/mobile#content/view/1638608

Via deze link zou er ook iets leuk kunnen ontworpen worden :wink:

En juist daarom vraag ik eerst of het wel zin heeft om over merken als Stowa en Squale te beginnen. Heeft niets met afschuiven te maken, maar als de meerderheid liever een jaarlijks plakmerkhorloge wil als exclusieve HF limited Edition, dan houdt het voor mij op.
Merken als EMG en Aevig zijn aan mij persoonlijk niet besteed, maar ik heb groot respect voor de mensen op dit forum die alles achter de schermen belangenloos regelen.

1 like

Ik heb best zin om nog eens moeite te doen voor een Stowa, maar als ik het goed begrijp is het maximum voor dit jaar 500,-. Dan is een Stowa HFLE helaas uitgesloten.

gr, HJR

6 likes

Als zo’n Stowa piloten horloge dan te duur is zouden we eens kunnen kijken bij een merk als Aristo of Laco. Die zijn erg schappelijk met hun prijzen. Dan kunnen we een kwalitatief hoogstaande hfle laten maken tegen een scherp tarief.

2 likes

Dat zou super zijn! :raised_hands:
Ik denk alleen dat het beter is om af te wachten wat nu precies de bedoeling is qua prijs voor 2018.

Mijn stem heb je in ieder geval :blush:

3 likes

Fraai, maar zo voordelig is Laco anders ook niet.

Aristo, tja. Wat mij betreft start je een eigen flieger hfle met dit bedrijf. Ik wens je alle succes.

gr, HJR

1 like

Niks mis mee hoor! Draag hem wekelijks😁

Maar jullie hebben mijn aandacht weer, als het een stowa of squale word.

5 likes

I1066148703_911c59b8f1Ik doe mee met een mooie GTLS (Gaseous Tritium Light Source) HFLE.

2 likes

Wat ook nog kan is dat er een limited zonder HFLE-label wordt gemaakt. Als in een duurder jaar toch een zeer goedkoop horloge wordt gekozen en er nu ineens wel ineens strak wordt gehouden aan de grens van het goedkope jaar… Dan zijn we toch gek om ons aan wat regeltjes te laten binden? Noem het de AVLE2018 (Anti Veto Limited Edition) of de BVLE2018 ( BudgetVrije Limited Edition) en hoppa, budgetprobleem opgelost.

6 likes

Nummer 45 aub

2 likes

Wilt u daar witte rijst bij?

1 like

Lekker

2 likes

Of gewoon een inkoop actie wat in het verleden ook al gebeurd is.
Kan volledig buiten het HFLE om.

1 like

Uiteraard kan dat, maar dan is er geen binding met HF en is het weer een limited zoals merken er al zoveel hebben.
Daarom heb ook voorgesteld in dure jaren een minimumprijs te hanteren.
Want met een regel als onderstaande, is een duurdere limited altijd in het nadeel.

2 likes

Er ziet iets heel anders in de pijplijn… Pellikaan naam, Pellikaan sausje erover… maar niet vanuit de bestaande modellen, dat is idd niet haalbaar…

Haalbaar of niet, we zijn weer bezig…

13 likes

Ik ben benieuwd!

1 like

Vind het voorstel voor de maen in 38mm persoonlijk erg interessant. @septentrio zegt dat de case custom is. Dus wel iets beter dan plakmerk zoals gesteld.
Verder is het bij een andere kleurstelling een prachtig horloge, dank aan de fotoshopperds…voor het laten zien.
Btw.
Verder juigt men als longines een skindiver kopieert uit zn verleden, incl. Faux patina , zulk ontwerp toe.

Vind deze retro diver mooi. In 38mm des te beter, want draag normaal 33-36mm en een duiker mag iets groter zijn. Met double domed saffier een leuke dialy beater imho.

4 likes

Bij Laco hebben ze een flieger voor 340 euro. Met automatisch miyota uurwerk. Wellicht is dit een idee in 39mm en voor veel forum leden bereikbaar:

9 likes

Bereikbaarheid is prima, maar begeerlijkheid dan ? Miyota uurwerk ? Zal prima zijn, maar ik zit er niet op te wachten.

Kunnen we niet eens lekker gek doen en wat knaps regelen ?
Tourby bv ?

Specs:
Pilot 40 Automatic Dark Blue
40.5 mm diameter
height 8.75 mm (10.6 mm incl. domed Glass)
48 mm lug to lug
22 mm strap wide
stainless steel watch case
massive, screwed steel bottom with World map (nickel free)
domed and anti-reflective sapphire glass interior (almost indestructible)
glass seals UV-resistant
special seals
5 ATM (50 m WR)
Tritec luminous material (best quality)
sunburst night-blue dial (Made in Germany)
rhodium steel hands (Swiss Made)
Swiss Made ETA 2824.2 Automatic (self-winding movement)
shock-resistant according to DIN 8308 Standard
anti-magnetic according to DIN 8309 Standard
hand-stitched leather bands (Made in Germany)
stainless steel buckle
shipped in an attractive trvael Leather case

5 likes

Lijkt teveel op de P1lot one vind ik.

4 likes