HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Ik wil die Thor met fluted bezel ook wel!!

Fluted bezel en linnen dial dan doe ik zeker mee! Wel eeuwig zonde dat ie 40 mm is en geen 38 mm.

1 like

Dit dus. Op mijn kleine polsen is het een beetje een plomp horloge.

1 like

Fluted bezel, en geen datum, die datum staat in dit ontwerp als een vlag op een strontschip.

3 likes

Dit vind ik ook zeker wat hebben hoor, die kast is ook niet zo’n “scratchmagnet”.

1 like

Mocht dát kunnen, dan doe ik mee, en ik vermoed veel mensen met mij.

1 like

Jan, heb je een goede frontale foto van de type 2 in hoge resolutie zodat de mensen met fotosoep wat kleurencombos kunnen proberen? :innocent:

Denk je dat het voor het huidige 500 EUR jaar zou kunnen? Zou ik extreem koel vinden.

1 like

Al nieuws hierover Cody? Want indien we voor ogen houden om eind mei de finale voorstellen binnen te hebben, dan moet die communicatie nu wel gaan komen me dunkt.

Indien we de Maen als voorstel willen houden (ultieme cut-off voor ons order eind mei) zou de timeline er als volgt uit moeten zien:

  • voorstellen indienen tot en met zondag 06/05;
  • weekje stemmen, 7/05 - 13/05;
  • 2 weken inschrijven 14/05 - 28/05.

Dit alles zodat de levering 09/2018 zou kunnen plaatsvinden.

Indien we nog veel uitstellen gaan we weer de richting uit dat uitleveren voor jaareinde niet gaat lukken, dus het lijkt me een goede timeline in het algemeen, en niet enkel met de Maen in het achterhoofd. Productie en alles regelen neemt nu éénmaal 4 (voor een project dat al in zeker mate klaarligt zoals de Maen) tot 6 (voor een meer custom samengesteld project) maand in beslag. Vanuit dat perspectief is de bestelling gedaan hebben eind mei echt wel de correcte richtlijn. Ook al wanneer je de vakanties van vele leden in juni, juli, augustus (en dus mindere forum involvement) in rekening neemt.

Ik begrijp niet dat we ooit gedacht hadden dat order plaatsen in september ooit zou resulteren in levering nog voor jaareinde hoor…

@Jur @Henrik wat is jullie visie hierop?

8 likes

Indien deze richtlijn zou aangehouden worden zou iedereen dus tot zondag 06/05 hebben om zijn finale voorstel voor te leggen. Klein maandje dus - tijd zat denk ik dan. Het Maen voorstel ligt al zo goed als klaar.

Volgend jaar moeten we dan al in februari beginnen denken aan de nieuwe ronde natuurlijk :wink:

Wauw!

Dat denk ik niet. Wel als je met een microbrand in gesprek bent om een horloge te leveren met een paar kleurmodificaties op het origineel.
Niet wanneer je vanaf scratch een horloge moet samenstellen uit beschikbare kasten, uurwerken, andere onderdelen en het wijzerplaatontwerp. Dan is het nogal krap.

Akkoord, maar dan is dat misschien meer iets om volgend jaar op te nemen al in januari/februari voor de 2019 HFLE. Voor dit jaar zijn we al te ver in het jaar helaas, en order binnen augustus/september betekent sowieso uitlevering pas na jaareinde, en niemand wil terug in dat straatje denk ik.

1 like

jaareinde is prima toch? Dat was de Aevig toen ook. Probleem met de EMG was dat het niet jaareinde werd :wink:

2 likes

Volgens mij, om zeker te zijn van jaareinde, moet je 4 tot 6 maanden terugrekenen, en dan kom je ook bij eind mei / begin juni uit.

Wat marge hebben lijkt me echt wel een luxe, want echt niemand is blij met een 2018 HFLE in 2019.

Eénmaal zal het pijn doen, dit jaar, omdat we dan nog maar een maand hebben nu, maar vanaf volgend jaar zitten we dan in een comfortabele zetel, omdat iedereen al in jan/feb in gang zal schieten.

2 likes

Volgens mij zijn de 3 meest concrete huidige voorstellen (Maen, Laco, Aevig) klaar om een definitief voorstel in te dienen tegen 06/05.

De andere moeten dan nog wat tandjes bijsteken :slight_smile:

2 likes

In welke werkgroep zit jij?

Laat de forumeigenaar maar uitspreken wat deadline is voor het indienen. Dan kan elke werkgroep zijn voorstel met bijbehorend tijdspad indienen.

‘werkgroep’ :joy: de term doet me wat denken aan oude, vastgeroeste bedrijfsstructuren.

Maak er nu niet weer iets elitair van voor de ‘happy few’. Ik heb een concreet voorstel op tafel. De zogenaamde werkgroepen hebben de voorbije 2 jaar geen enkel concreet voorstel opgeleverd.

Los daarvan vraag ik inderdaad de mods en forumeigenaar wat zij van de voorgestelde timeline vinden. Het is een vraag.

2 likes

goede foto’s… dan vraag je wat van me… :)…Mag een Render ook?

Ik ga mijn best doen… zal de achtergrond effen houden zodat het “soepen” makkelijker is…

Ik las ook ergens de wens voor een 38 mm horloge… Hmm… tempting… ik zou zeggen:
Roept u maar, zijn er liefhebbers voor een 38 mm Instrument 2?..

7 likes

Ja!

Ja… ik wil een 38 mm bedoel je?

1 like