HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Overigens zou je ditzelfde idee ook mooi kunnen toepassen op de 39mm flieger van Archimede alleen ligt die met E660 wat verder buiten het budget (tenzij dat dit jaar alsnog E750 wordt…)

De Aevig Thor vind ik ook mooi en is wat meer een allemansvriend.

1 like

Ik blijf groot voorstander van (deze) stowa als HFLE

4 likes

Hollands fabrikaat, > 40mm, een oranje accent? Top!! :+1:

Op de gesp, nog klaarderder! Mooie suggestie inderdaad!

?

1 like

Ik zit nooit op kantoor, en ik loop er wel warm voor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Eens. En is vermoedelijk ook véél eenvoudiger te realiseren dan een Archimede. Ik zal Chip eens mailen. Wie weet draai ik wel een voorstel in mekaar.

3 likes

Ik heb nog nooit meegedaan. Volg het enkel via de zijlijn en links/rechts een keer een photoshop als het kan helpen.

1 like

Deze vind ik dus gewoon heel gaaf.

1 like

Wauw, waar kan ik voor deze versie tekenen?

1 like

Hebbe

1 like

Ah ik laat hem ook niet lopen, maar die Stowa komt niet onder de 500 eypo dus helaas dit jaar. image

10 likes

Nee precies. Als deze Stowa dit jaar in de running mag zijn, ga ik niet eens overwegen om een ‘tegenvoorstel’ te doen: dan wil ik ‘m gewoon hebben.

3 likes

Zorg maar dat er 50 genodigden zijn dan en dat de prijs niet hoger is dan de prijs van het gewone model :wink:

2 likes

:joy:

De blauwe plaat van de stowa ziet er ook mooi uit en courant merk, maar de kleurencombinatie met de wijzers en datum klopt voor mij gewoon niet.

2 likes

Laat de stowa maar komen. Top

1 like

dutch-diver-blue

Als het geen oranje mag worden, dan deze maar om de Belgen te irriteren😉

On a serious note: Die Stowa is echt tof.

Serious note 2: Als er geen datum op zit, kleiner is dan 40 mm en/of het niet uit West-Europa komt ben ik waarschijnlijk niet geïnteresseerd.

2 likes

Geen idee wat ik hier irritant aan zou moeten vinden, knap horloge trouwens zo op het eerste zicht.

Bedoel je een NL fabrikant? Dat stoort me niet in het minst hoor.

Jee, leuk om te zien hoor maar wel een standaard relatief goedkope chinese kast, standaardwijzerplaat, standaardwijzers en een goedkope non-hacking mitoya 8215.
image

Als totaalpakket mis mee, ik denk dat je er een degelijk goodlooking horloge aan hebt. Maar eur 320,- is be-zo-pen.

Maar dit kan ik ook, en beter!
Hacking Miyota 9015 erin, foolproof uurwerk.
Aluminium bezel insert vervangen door saffier of keramiek.
De prijs blijft onder de eur. 200,- in de btw.
Wat betreft de merknaam, ik zou zeggen kies je eigen 17e eeuwse zeeheld :wink:.

4 likes

Stowa is prachtig, maar staat bij mij op nr 2

Op nr 1 staat bij mij een Pellikaan. Dat zou ik heel gaaf vinden.

Dit dus. Wat mij betreft net onder de 750 euro. Daar teken ik blind op in!

Die Van Speijk was alleen voor het anti-Belgisch sentiment. Ik ga nog liever de lucht in dan met dit bouwpakket te moeten rondlopen🤣

1 like