HFLE 2019: Discussie en voorstellen

https://www.maenwatches.com/pages/hudson-38 ze maken binnenkort voor het eerst een automaat ETA 2824-2 de prijs is 500 en we kunnen nog een deal maken. O ja het horloge ziet er ook niet gek uit. :star_struck::star_struck:

10 likes

De eerste 150 backers krijgen al 150 discount, dan moet het toch haalbaar zijn om rond de 400 een custom te laten maken. Ik heb totaal geen behoefte om die kar te trekken, maar het zou wel een serieuze kanshebber zijn.

Ik zat zelf nog aan Fromanteel te denken maar vind het horloge wat je in de link hebt staan ook erg mooi👍

Met een Nederlands tintje

Mooi ding!
En als ik me niet vergis had Andy al contact met ze vorig jaar @septentrio

3 likes

Klopt, zou wel even een vliegertje kunnen oplaten mocht er voldoende animo voor zijn. Van hun kant zagen ze de samenwerking alvast goed zitten toen.

4 likes

Hmm, geen gek idee. Er is een 38mm en een 42mm dus misschien zouden we kunnen kiezen uit 2. Daarnaast is ‘no date’ al een optie (alsmede een dichte caseback wat ik vele malen mooier vind én de WR naar 200m helpt).

Ander kleuraccent op urenwijzer, lollipop en driehoek, en ik vind het wel wat voor een <€500 jaar…

11 likes

Als neuroot en halve autist zal ik mij eerst over die schuine E heen moeten zetten… :sweat_smile:

3 likes

Zie deze vaak voorbij komen bij reclames op FB, vind het eigenlijk wel een heel erg mooi horloge! De afmeting van 38mm top, het ETA uurwerk top, het uiterlijk top. Goed idee👍🏻

1 like

Was mij nog geeneens opgevallen…stoort mij ook totaal niet :smile:

1 like

Goed idee… heel mooi, en betaalbaar. 42mm zou ik wel willen

En ook hier weer veel herkenbare onderdelen, volgens mij dezelfde kast als de 62mas homage van Sixtyfour en MWC, standaardwijzers, standaardindices, standaard alu bezel (lekker vintage maar wel krasgevoelig).

@septentrio met 50 stuks in 1 keer voor 400 eypo het stuk is Maen heeeeeel blij.

Ik denk, even redenerend vanuit mijn eigen calculatie voor een nieuw project met een 200m duiker met een ETA 2824-2, dat als je een serie van 50 wilt maken van dìt bestaande model waar je je ontwikkelkosten, marketing (ja @Dennis die facebookcampagne wordt ergens uit betaald) etc. al uit hebt en alleen een ander opdrukje, inscriptietje, anders gekleurd wijzertje op moet doen je niet meer moet willen betalen dan eur. 275,- inc btw ex transport.

Dan heeft de fabrikant een mooie marge voor relatief weinig werk en wij een scherp geprijsde HFLE.

Wat we ook zouden kunnen overwegen is de ETA te vervangen door een Miyota 9015, is degelijker dan de ETA en een stukje goedkoper, dat zou de HFLE2018 onder de eur. 250,- moeten brengen en volgens mij is dat een aardig drempelbedrag hier op dit forum.

Reden dat ik in mijn eigen project een ETA gebruik is puur marketing, de markt percipieert de ETA als beter.

2 likes

Alvast even een lijntje uitgegooid bij Maen.

7 likes

Ik ook. Ik betaal liever 400 voor de Maen met een ETA dan 275 voor een Maen met de Miyota.

Wil je vragen welke afmetingen die bezel insert heeft? :upside_down_face: Ik had hem willen backen, maar het viel slecht in smaak dat ik hem ga modden naar eigen wens :joy:

2 likes

Au serieux 125 eypo meer voor een ETA dan voor een Miyota 9015… heb je dat ook met losse uurwerken?

2 likes

Ik snap je zin niet helemaal. Maar een ETA2824 kost los ook nog wel redelijk wat, die Miyota…not so much.

Maar alle gekheid op een stokje, zou het niet handiger zijn om voor die Miyota te kiezen, qua gevoel wel minder exclusief, maar de kwaliteit is super, de prijs lager en het stelt meer mensen in staat (prijs is bij de HFLE voor mijn gevoel dè dominante factor) deel te nemen?

2 likes

Dat zeg je telkens, maar na de HFLE2017 zijn ze hier wel genezen van een koopje hoor :zipper_mouth_face:

Tenminste, kom nog maar eens aanzetten met een Chinees nieuw merk… :roll_eyes: :rofl:

4 likes

een eta kost geen 125 euro meer dan een Miyota, sterker nog een ETA 2824-2 kost minder dan eur. 125,-

1 like

Nee hoor , kijk maar naar wat het modale lid aan horloges heeft, combineer dat met de afnameaantallen van eerdere HFLE’s en de prijzen daarvan, prijs is wel een issue.

Sterker nog prijs is altijd een issue, zo wil ik dolgraag een Ferrari GTC4 Lusso en een A. Lange & Söhne 1815 Annual Calender maar beide kan ik niet betalen.

Ja, die HFLE 2017 is niet representatief, nieuw leuk onervaren label, onhandige communicatie bij hen vandaan, doen ze en geen tweede keer en als je met een bestaande fabrikant in zee gaat wordt het weer anders.

1 like

Koste die Aramar Long Beach dan ook 225 euro om te maken? :wink: