HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador - Fase 3: De Wijzerplaat. Stemmen bij post 249.

Zoo ik ben weer thuis!

Snap ik! Dit is een stuk minder uitgesproken en zou perfect in het assortiment passen. Was wel benieuwd hoe het zou staan :slight_smile: .

Ja goed punt! Die nam AI nog mee vanuit het vorige prompt :slight_smile: .
Leuk om te horen! Bedankt! Dit gaat sowieso een gaaf design worden!

Bedankt voor je feedback! Ik vind dit persoonlijk weer minder bijzonder haha. Zo zie je maar dat smaken altijd verschillen, en dat maakt het weer mooi! Eens dat het zeker meer klassiek is.

Haha dat blijft een mooie term! Ik gebruik hem ook best vaak en mensen kijken er altijd een beetje raar van op buiten HF. Snap ik zeker! Denk dat zilver in dat geval een stuk toegankelijker is.

Ja dit is chiquer? Is dat qua kleuren of qua opmaak van de dial? :slight_smile:
Goed dat je even meedacht vwb het “AI stuk” hier, bedankt!

En keurig opgelost, thanks! :wink:

Haha ik heb het idee dat AI onbewust heel erg veel veranderd. Opzich komt het wel redelijk overeen met de variant die ik vaak draag denk ik… Maar uiteraard is dat iets waar we nog naar gaan kijken!

Oh dat kan qua formaat zeker hoor! Sterker nog, dat hebben we al meerdere keren uitgebracht :wink: . Ze kunnen het met structuur inderdaad niet printen. De nieuwe dials die ik nu laat maken hebben ook een opgelegd logo.

De keuze is reuze! :wink:
Dit valt in de smaak begrijp ik? :slight_smile:

2 likes

Ik denk de combinatie van beiden. Door de bruin en champagne tinten oogt het horloge wat klassieker/chiquer. Door de opmaak met een donkere buitenring en lichte binnenkant met een small seconde die de cirkel onderbreekt krijgt het horloge een heel andere smoel dan het oorspronkelijke model. Daarbij lijkt het dus een ander horloge maar wordt wel de oorspronkelijke kastvorm behouden. Ben zelf niet echt van de dressers maar vindt dit wel echt een mooie variant op het bestaande model. Wellicht ook mooi in donkergroen…

3 likes

Ah helder! Ja het geeft wel echt een heel andere smoel inderdaad!
Maarja het zal altijd een smaak dingetje blijven denk ik haha, de één wil een rustigere dial terwijl een ander weer juist iets drukkers wil.

Denk dat het wel goed is om in de toekomst sowieso zoiets toe te voegen aan de Ambassador reeks!

Wauw. Ik had het niet verwacht, maar ik ben positief verrast door de Ai voorbeelden. Blijkt maar weer dat er een nieuwe trend in horlogeland doorgezet is: stenen wijzerplaten. Volgens mij begonnen door de Baltic Prismic?

Vraag: Wat doet een stenen wijzerplaat met de totale dikte van het horloge? Het register van de kleine seconde is verdiept wat volgens mij nog meer dikte toevoegt.

Als je dit weet te realiseren voor een schappelijke prijs doe ik mee. En die 12 moet blijven. Een 3 en 9 erbij en hij is af.

4 likes

Ja ik ben er ook positief door verrast, helemaal door Gemini. Die werkt toch wel goed in dit geval, meestal voegen ze er bij mij altijd allemaal meuk aan toe die je niet wil.

Qua stenen heb ik vanaf dag 1 dat ik met Brunmontagne begon altijd geroepen dat ik een Lapis wijzerplaat wou en dat is in 2022 concreet geworden met het project voor WUS. Volgens mij waren die platen er vroegah al toch bij de grotere merken? Qua dikte doet het iig niets af aan de dikte van de kast. Er is ruimte genoeg om het er in kwijt te kunnen :slight_smile: .

Ik ga mijn best doen qua prijs! Uiteraard zal dat samenhangen met waar we hier met z’n allen op uit gaan komen! Maar leuk iig! Bedankt!

3 likes

Wanneer komt de poll @Brunmontagne en neem je dan ook de onyx mee? Dat is naast de meteoriet nog steeds mijn favoriet :grin::+1:

2 likes

Ik heb het idee dat deze iets te monochroom is qua afleesbaarheid, los van een evt. gekleurde secondenwijzer…

3 likes

Laten we hem inderdaad maar concreet maken, thanks voor de reminder!
Iedereen die nog ideeën heeft, kom maar door! Ik open zaterdag de poll en sluit hem dan komende woensdag. Dan zijn we ook al (best vlot) een heel eind op weg! Ik weet nog niet precies welke opties er bij de poll komen, dat hangt van de komende dagen af :slight_smile: .

We gaan bij de volgende fase praten over de wijzers en dan komen we vast en zeker tot een mooie oplossing :wink: . Ik snap je punt wel overigens.

1 like

Rosegoudkleurige Ambassador met rosegouden wijzers en hourmarkers en een Onyx wijzerplaat! :star_struck:

Maar dat wordt een one-off dan gok ik :rofl:

2 likes

Haha dat kan ik je wel met zekerheid zeggen :wink: . Valt te regelen uiteraard haha!

2 likes

Zeker. Rolex Daydate en Datejust. Ik bedoelde meer dat het nu een trend lijkt wat opnieuw leven heeft gekregen door Baltic. En dat is vooral te zien bij de kleine merken die daar handig in meegaan. Een tijdje terug was het nog de geïntegreerde stalen band op een sport horloge. En daarvoor de kleurige wijzerplaten van de oyster perpetuals.

Mooi dat het horloge niet dikker wordt, want dat past niet zo goed bij dit model. Ik had gedacht dat een stenen wijzerplaat bevestigd moet worden op een metalen basis voordat je het op een uurwerk kunt bevestigen?

1 like

Oef ik heb geen idee. Ik kijk eerlijk gezegd niet naar wat de rest doet. Maar als zij destijds de trend weer nieuw leven hebben ingeroepen dan kudo’s voor hun natuurlijk. Ik merk dat mensen er erg goed op gaan en vind het zelf ook wel erg mooi! :slight_smile:

Klopt ook, maar wij houden in het design altjid wel rekening met dergelijke zaken dus dat is gelukkig geen probleem. Ik denk dat als je het tot op de 0,1mm krap maakt je wel een uitdaging hebt!

@solo kwam gisteren nog met een goede voorzet die ik zelf hier maar even plaats. Ik las al wat over de leesbaarheid van bv een meteoriet plaat. Ik weet dat we na keuze wijzerplaat pas over de wijzers gaan praten maaaaaar, dit is wellicht wel even handig om alvast te delen! Ik vind het zelf stiekem erg mooi!

19 likes

Ik draag een mooie dresser niet per se voor de fantastische afleesbaarheid, maar de versie met (ge)blauw(d)e wijzers is een fantastisch aangezicht als je het mij vraagt! Zwarte/blauwe uurmarkeringen zijn dan weer wat te sportief voor zo’n elegant model denk ik.

2 likes

De mooiste tot nu toe(variant zonder de 12). Heb niet alles gelezen, maar wat is het formaat?

38mm diameter met 9,8mm dikte

Bedankt. Gaat dat niet heel groot dragen?

Ik ook. Zou je nog eentje kunnen maken? Met zilverkleurige indexen en wijzers, maar iets donkerder meteoriet?

Zoals ik met de connector al eens gedaan had?

Ik vind het misschien wat sportief, maar ook weer heerlijk eigenzinnig :smile:

Ben ook benieuwd hoe het eruit zou zien met een iets meer donkere grijs tint voor de wijzers en indices. In het blauw ziet het er in ieder geval ook tof uit

Ik ben ook fan van blauwe wijzers. Beetje deze vibe: Highland Gray | Commuter 38

1 like