HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador - Fase 3: De Wijzerplaat. Update vanaf post 106.

Thx
Ik zag het nu ook op je site idd.
Klopt het dat dit de eerste plaat wordt?

Dat past echt :ok_hand:
Eventueel gouden secondewijzer lijkt me echt mooi :star_struck: (stel het wordt geen hfle is dan zo’n aanpassing op een wijzer oid mogelijk?)

2 likes

Excuus voor de verlate reactie! Ik ben weer terug in Nederland dus we pakken de draad weer op! :slight_smile:

Dat klopt! Dat wordt inderdaad 1 van de eerste varianten! FYI, bij wijzerplaten heb je, net als bij andere onderdelen veelal, te maken met minimale productie aantallen. Aangezien er nu 31 nieuwe varianten wijzerplaten worden gemaakt heb ik er voor gekozen om van de meeste 1 nu te laten maken en, om aan minimale aantallen te komen, van 4 daarvan 50 stuks. Deze die jij hier hebt gedeeld is 1 van die varianten met 50 stuks! :slight_smile: . Daar komt hopelijk nog een HFLE variant bij natuurlijk! :slight_smile:

Thanks! Ik denk ook dat die erg gaaf gaat worden.

Jazeker! Ik krijg steeds meer en meer bespoke verzoeken dus daar kunnen we vast wel iets op verzinnen! :slight_smile:

1 like

Iets verlaat, maar ik ben weer terug en weer half bijgekomen van een mooi weekendje Boedapest. Wat een mooie stad is dat!

Voor de last minute beslissers laat ik hem tot vanavond nog even open staan, maar ik denk dat we aan de hand van de huidige stand wel kunnen zeggen dat de Ambassador er goed op staat. In de volgende ronde gaan we los voor wat betreft de wijzerplaat en de wijzers!

1 like

Connector met pietersite dial en de “oude” 12 :smirk: :smirk:

1 like

Dat klinkt wel als een super combinatie!

1 like

Fase 3: De Wijzerplaat

68% om 32% lijkt een duidelijke uitslag! Het wordt de Ambassador waar we creatief mee gaan zijn!
Dat betekent dat fase 3 is aangekomen, de wijzerplaat! Ik wou die eerst tegelijk doen met de wijzers, maar wellicht is het wel leuk om eerst de wijzerplaat te bepalen!

Ik weet niet exact wat de regels zijn omtrent AI e.d. maar ik heb er zelf geen problemen mee als mensen hun suggestie kracht bij willen zetten met het laten zien van beelden op die manier! Indien dit niet mag hoor ik dat uiteraard graag! Als je andere voorbeelden/foto’s/plaatjes hebt dan zie ik die uiteraard ook graag!

Ik heb persoonlijk erg veel zin in deze fase aangezien we hier wel echt iets heel bijzonders kunnen gaan bedenken! Uiteindelijk gaan we ook hier stemmen op de definitieve plaat en zal ik proberen om het aantal opties op 3- max 4 te krijgen. Zodoende blijft het overzichtelijk :slight_smile: .

8 likes

Hoop stiekem op een maanfase.

3 likes

Ah ja, de maanfase! Daar ben ik inderdaad ook nog mee bezig!

Ik ga er in dit voorstel/proces van uit dat we gebruik gaan maken van de SW216 van Sellita. Kortom de small-second! Mijn huidige prototype is in ieder geval gebaseerd op de SW216.

De kast wordt zo gemaakt dat er ook een SW200 in past, de SW280 is nog in ontwikkeling en durf ik daardoor nog niet te garanderen en is het ook (omwille van de tijd) beter om voor de SW216 te gaan. Hij komt er iig dus wel, maar niet in dit proces schat ik in :slight_smile: .

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar verdere specificaties of informatie m.b.t. de Ambassador → hier nog even het linkje! KLIK

Detail wat ik nog even wil benoemen is dat het hoogstwaarschijnlijk ipv 3ATM, 5ATM gaat worden. 10ATM is niet te behalen zonder de kast dikker te maken.

6 likes

:heavy_check_mark:

2 likes

Nope, mag niet Pascal. Geen foto’s van AI daar was Jur duidelijk in. Maar jog het is toch al duidelijk dat het een malachiete wijzerplaat wordt. Mooi groen, en door naar de wijzers :joy:

2 likes

Ik heb mijn strakke Mosou-zwarte (95+% lichtabsorberend) afwerking al gepitched, maar ik ben zeker ook te porren voor Onyx, Malachiet of wat ik vandaag hier heb geleerd: Pietersite! Mooie speelse plaat, bespoke bandje erop voor de finishing touch en gaan!

2 likes

Dat klopt helemaal en dat was ook zeker een mooie optie! Ik zal de komende dagen ook eens even wat met Photoshop en AI spelen om te kijken hoe dat allemaal vorm kan gaan krijgen. Pietersite was ik ook erg positief verrast over! Labradoriet lijkt me ook wel erg mooi!

Pietersiet klinkt wel goed :yum:

Helaas gaat de ambassador buiten mijn budget vallen.

2 likes

Uit het forum reglement:

1. Het plaatsen van afbeeldingen of andere content die inbreuk maakt op de privacy van iemand anders, danwel zijn of haar intellectuele eigendomsrechten betreffen. Je mag wel een link plaatsen naar afbeeldingen die door de eigenaar van die afbeeldingen op een openbare website zijn geplaatst maar deze afbeeldingen niet zelf plaatsen. Ook is het met a.i. bewerken van afbeeldingen van derden (en/of geregistreerde) merken niet toegestaan.

In dit geval is A.I. een middel waarmee Brunmontagne het geen probleem vindt om zijn horloges mee te bewerken, omdat een HFLE 2026 het doel is.
Verder zie ik geen verbod op het gebruiken van A.I. gegenereerde afbeeldingen zolang die maar niet te herleiden zijn naar afbeeldingen van derden of van (andere) merken.

1 like

Ik snap dat het niet mag van anderen/derden inderdaad ivm I.E… Maar als ik het prima vind… Maargoed ik heb door de jaren heen geleerd dat juridische zaken en gezond boeren verstand niet altijd goed samengaan. Ik check het eerst!

Haha ja Malachiet is wel erg gaaf he! Maargoed we gaan lekker nog flink wat experimenteren hier!

Haha ja lijkt mij ook! Was mij nog onbekend tot voor kort!

Als ik zo brutaal mag zijn, tot hoe ver rijkt het budget? Ik ga proberen om respect te hebben voor de stemmen qua budget dus daar in de buurt te blijven!

Ik had eerst dit even moeten lezen voordat ik op Fred reageerde haha. Bedankt voor de verduidelijking! Wellicht is het geen probleem als ik de opties zelf post bijvoorbeeld. Maar dat check ik eerst nog wel even!

1 like

:arrow_down:

Met betrekking tot het gebruik van Ai op foto’s van Brunmontagne tbv het HFLE project is al een verzoek binnengekomen. Ligt bij @jur.

Dus, even geduld aub… :innocent:

4 likes

Haha helemaal goed! Ik wacht bewust nog even met plaatsen en wacht het antwoord even af! Alvast bedankt!

2 likes

Jij mag uiteraard gewoon foto’s van je eigen merk/creativiteit bewerken en plaatsen. Die zijn immers van jezelf. Je bent zelf de rechthebbende én de merkhouder. Wel is het belangrijk, ook voor jou, om je te realiseren dat ze vereeuwigd worden op ‘het grote internet’. Dat moet je wel leuk vinden, ook vanuit een zakelijk oogpunt. De hele wereld kijkt mee. Maar dat is aan jou.

Het gaat om anderen die met jouw foto’s/merk aan de haal gaan, dat ligt iets gecompliceerder. Maar daar gaat @jur dus even een plasje over doen. Komt goed! :innocent:

3 likes

Als Jur akkoord geeft, ga ik wel aan de slag met de Ambassador. Had al gekeken hoe malachiet in de Ambassador staat met AI. Maar ja, nam geen risico he. Hou mij aan de regels van het HF👍

1 like

Ja precies! Maar ik heb dit weekend weer begrepen dat er ook nog wel wat haken en ogen aan kunnen zitten. Ik heb gelukkig goede adviseurs maar er zelf weinig kaas van gegeten haha.

Ja daar ben ik me bewust van hoor. Ik vind het wel leuk om dat creatieve proces hier met iedereen samen te doorlopen. Ik heb het elders op het forum wel eens gedeeld maar de HFLE21 (40mm) kast ontwikkeling heeft er al toe geleid dat er spontaan en ongevraagd een tweede ontstond. Dat risico is er altijd. In dit geval is een wijzerplaat wel zo belangrijk dat we het wel móeten visualiseren denk ik.

Ja exact! Ik ben daar ok mee in dit proces (en met mijn naïeve kijk op het leven). Maar fijn dat daar goed naar gekeken wordt.

Ik heb ze al klaar staan hoor! :wink: We wachten even af wat verstandig is!

5 likes