HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 4: De wijzers. Update vanaf post 328

Haha hij gaat aardig aan kop inderdaad! Ik laat hem nog wel even doorlopen tot morgenavond. Kunnen we dan met de inrichting van de dial bezig!

Lastig, ik denk dat ik niet voor 1 juni een klaar prototype heb. Ik maak me geen zorgen over een dergelijke coating. Als je naar mijn huidige Epilogue kijkt dan speelt die ook nog steeds mooi met het licht. Dat wordt dus sowieso geen matte/vlakke dial.

Plaatje ter referentie:

3 likes

Je bent überhaupt lekker bezig, het is al heel wat dat je op 1 juni een breed gedragen ontwerp af hebt :pray:

5 likes

Bedankt! Dat is erg fijn om te horen! We zijn er nog niet, maar die datum gaan we halen! :grin:

2 likes

Wat een gemopper. De 56 mensen die reageren zijn dusdanig geïnteresseerd dat ze zich willen bemoeien met het concept zodat het in ieder geval een breed gedragen idee wordt. Dat anderen niet inhoudelijk deelnemen is niet direct desinteresse/afkeer, hooguit dat mensen het ontwerp afwachten.

Het concept van HFLE is dat verschillende merken een concept opperen, een voorstel doen, en dan mogen alle leden kiezen.

De al dan niet deelname van leden aan deze discussie zegt niks over de al dan niet interesse in het Brunmontagne horloge, dus laat het HFLE-ritueel gewoon gaan zoals het al jaren doet, dan zien we vanzelf waar het schip strandt.

Oh en AI-beelden bieden natuurlijk slechts een idee, en geen 100% perfect waarheidsgetrouw conceptstuk. Zeg het maar hoe het anders aangepakt dient te worden?

19 likes

Hier sluit ik mij volledig bij aan, bedankt!. Ik ga er van uit dat Blues met de beste intenties reageert.

Dit proces tot op heden loopt mooi soepel, leuk veel mensen die actief participeren en we komen stapsgewijs mooi tot ons einddoel. Ik ben er tevreden mee.

Dit is ook mijn gevoel inderdaad.

Vorige HFLE traject was alles zelfs op basis van renders uiteindelijk, dit geeft denk ik zelfs wel een beter beeld. Uiteraard is het slechts een indicatie maar weet uit ervaring dat deze AI plaatjes wel echt in de buurt komen van wat kan.

Kortom we gaan lekker positief verder. Ik heb het gevoel dat ik het goed in de vingers heb en dat we al een mooi eind op weg zijn. Vanavond ronden we hoofdstuk dial materiaal af en gaan we verder met de opbouw van de plaat!

10 likes

HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 3.5: De Dial inrichting. Update bij post 270.

Dat was weer een mooie ronde met veel stemmen, bedankt allemaal! 127 stemmers met 46% daarvan meteoriet donker. Aangezien meteoriet licht ook nog 12% van de stemmen had is wel duidelijk dat meteoriet als basis in de smaak valt!

Tijd voor de volgende fase, een tussenfase in dit geval. De dial moet ook nog ingericht worden natuurlijk! Ik hoor graag wat jullie hier als voorkeur hebben. Denk daarbij aan de “BM 12”, dubbele index, (kleuren van) de indexen etc, Vind je juist dat bovenstaande render perfect is dan hoor ik dat ook graag! Morgenavond gooi ik er weer een stemming in en gaan we vlot daarna naar fase 4, de wijzers!

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën! :slight_smile:

6 likes

Dat dus wat mij betreft :grin:. Weet dat er al wat gezegd is over de voor Brunmontagne zo typerende 12, ik vind m zonder toch een stukje mooier. Goed bezig in ieder geval :+1:t2:

3 likes

Klassiek zilver indices en wijzers, small seconds (al dan niet met contrasterende wijzer) en dubbele indices op 12 zonder het cijfer hebben toch mijn voorkeur, ondanks het inderdaad mooie handelsmerk! Ben erg benieuwd.

3 likes

Voor mij wint de dubbele marker het van de 12.

Zou een 3 - 9 - 12 dial een optie zijn? Ik vind alleen de 12 een beetje geïsoleerd, voor mij gevoel staat met 3 getallen de plaat wat mooier in balans gevuld.

3 likes

De échte elite doet dat op de achtergrond :stuck_out_tongue:

2 likes

zie dat ik niet meer kan stemmen, maar ik zou voor de malachiet gaan :wink:

1 like

Dit is nogal een aanname die je doet en brengt als een feit. Daarmee zet je een nogal negatieve toon in een heel gemoedelijk verlopend proces.

Dit staat iedereen vrij, de enige die doorslaggevende keuzes maakt is @Brunmontagne en die vraagt je forumgenoten hier om hun input om tot een breed gedragen ontwerp te komen

Oh en ook dit is een aanname die mijn insziens nergens op gebaseerd is - daarnaast is het Pascal die bepaalt hoe dit proces plaatsvindt en niemand anders dus onze meningen daaromtrent zijn nietszeggend.

4 likes

Mocht jij het beter kunnen, laat maar eens iets zien. En ja, Brunmontagne is een echt merk. Dus niet gaan bleren als je niet met iets komt wat iets toevoegd!!!

3 likes

122 stemmers zegt veel meer dan reageerders in deze topic.

Zelf reageer ik liever niet, omdat ik waarschijnlijk niet mee ga doen met de HFLE. Wel stem ik graag mee. Mocht het uiteindelijk zo naar mijn smaak zijn dan stap ik misschien toch in.
Ik denk dat veel mensen op een zelfde manier erin staan. Ze hebben het gevoel dat ze zich te veel aan de HFLE2026 committeren wanneer ze er veel effort instoppen om tot een geschikt horloge te komen.
Dus kijken velen vanaf de zijlijn mee.

De toon van uw/jouw reacties is niet wenselijk.
Reageer gewoon niet als het geen constructieve bijdrage is.

13 likes

Er zijn andere merken die dit hebben toegepast

3 likes

Zo denk ik er ook over, het uiteindelijke resultaat bepaald of je er een klik mee hebt of niet. Maar meedenken mag iedereen doen en vindt Pascal ook te waarderen :+1:

6 likes

Precies, gewoon leuk mee doen en hopen dat er een horloge naar je smaak uit komt. Is dit niet het geval, nog geen ramp. Horloges genoeg op deze aardbol

2 likes

Dat is wat je nou eenmaal hebt met stenen wjizerplaten. Het mooie is dat ze allemaal uniek zijn. Aangezien we hebben gekozen voor donkere meteoriet wijzerplaten zullen ze dat dus ook allemaal zijn. Al zal het patroon per plaat verschillen, de kleur is hetzelfde.

:rofl: :ok_hand:

Dat wordt een bespoke! :wink:

Dat is ook het mooie van een HFLE traject, ik gooi alle kaarten op tafel en we beslissen hier samen wat het gaat worden :slight_smile: .

Soms moet ik mezelf nog wel eens knijpen om uit die droom te stappen. Maar het is wel echt iets waar ik erg trots op ben!

Bedankt voor je reactie! Uiteindelijk ben ik zelf ook iemand die op socials veel dingen volgt die ik leuk vind, zonder daar actief bij te participeren. Je kunt hier aan de statistieken zien dat er meer mensen meelezen dan dat ze reageren. Dikke prima natuurlijk. Zoals ik in de eerste post al zei wil ik het hier constructief en positief houden, dat gaat tot nu toe prima :slight_smile: .

Thanks, goede aanvulling!

Jazeker! Iedereen mag bijdragen en ik luister naar alles wat er voorbij komt. We kunnen in feite alles maken wat hier wordt geroepen, helemaal dit jaar. Als iemand een platina Representor kast zonder gravures had geroepen dan hadden we dat ook gewoon uitgewerkt :wink: .

Exact! Ik heb zo zelf ook mijn voorkeuren maar ben blij met de input van iedereen hier. Normaliter bepaal ik zelf wat er wordt gemaakt, nu doen we dat samen. Dat maakt een traject als dit ook zo leuk.

4 likes

Haha bedankt! Brunmontagne bestaat vandaag de dag ook omdat ik vooral luister naar de input van anderen. Als ik het alleen bepaal krijgen we continue iets wat ík mooi vind…

Ik ook :wink: . Bedankt voor je input!

Ik lees het meer hier haha. Iets wat ik zeker meeneem!

Ik weet eerlijk gezegd niet of dat past bij de Ambassador… Maar aangezien ik hier probeer niet vanuit mijzelf te denken kan ik het meenemen in de volgende fase!

5 likes

@Knoopje413 kwam zelf al met een voorzetje voor de 3-9-12 dial en ik deel hem hier graag!

Ik vind het wel geslaagd en wil hem wel meenemen als optie, naast de 12 en de dubbele index. Wat jullie?

12 likes