Ik geef je groot gelijk, maar het was een leuk gedachten experiment voor zo lang het duurde ![]()
Nou, kom maar door met ronde 6 dan ![]()
![]()
Haha het was een prachtig, kort en krachtig experiment!
Haha morgenmiddag 12uur! ![]()
Hoe exclusief zou het zijn als de wijzers en kroon dezelfde kleur hebben…
Als ze allemaal staal zijn net als de rest van de kast niet zo ![]()
Maar ik kreeg net wel inspiratie uit mijn eigen pols en dacht toen ook terug aan een Fiffer met lume op de kroon…
Het is ongetwijfeld een stretch, maar zou je een inlay van het materiaal van de wijzerplaat kunnen inleggen in de kroon? ![]()
Alles kan, maar het drijft de prijs wel flink op
.
We gaan het horloge nog echt uniek maken en wie weet komt daar nog een konijn uit de hoge hoed!
Een Big Crown zoals bij Oris ![]()

Maar ja de kast is toch te klein voor mij ![]()
Dus probeer je het geheel groter te maken? ![]()
![]()
Ja… maar ik moet nog heel wat werk verzetten om de 42 te halen ![]()
Big crown is eerder de diameter dan de hoogte van de kroon toch bij Oris?
Ik vind die “dubbel dik” kronen meestal niet zo charmant.
Misschien wel mooi om een subtiele bolling op de kroon te hebben?
Haha wellicht een rietje en hard blazen als hij klaar is
.
Mwah dat maakt hem gelijk weer wat minder ‘robuust’ voor mijn gevoel. We houden de kroon maar gewoon lekker zoals op de renders! De reden dat ik nu even doorpak is dat ik nu lekker alvast aan de volgende fase wil beginnen! ![]()
HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 6: Caseback en creatief met Jurk! Update bij post 612.
Ik had gewoon teveel zin om deze laatste fase te beginnen! Ik zag links en rechts al allerlei ideeën voorbij komen om HFLE 2026 leuk terug te laten komen op het horloge. Hierbij de verrassing, we gaan dit horloge helemaal HF proof maken samen met meester creativeling @Jurk. Sommigen van jullie hadden al geraden dat de verrassing zat in de caseback van dit horloge en dat klopt. Deze wordt dicht waarbij wij allemaal de input gaan geven en @Jurk met iets unieks gaat komen. Dit gaan we graveren/etsen! Mochten jullie je afvragen hoever dat kan qua details, kijk hier een caseback die ik voor de Caribische RT heb mogen maken:
Nou heb ik tevens veel suggesties voorbij zien komen over bijvoorbeeld het patroon/oppervlak van de subdial. Bewust heb ik die nu vlak willen houden omdat we misschien wel heel subtiel iets leuks terug kunnen laten komen (misschien zelfs wel in een andere kleur). Kortom, we kunnen creatief lekker los om dit echt helemaal een unieke uitgave te maken. Indien de voorkeur blijft voor rust dan is dat uiteraard ook gewoon mogelijk. Laten we voor nu beginnen met de caseback!
Bewust hebben we voor deze laatste fase ook wat meer tijd uitgetrokken. Zo hebben we ruim de tijd om dit mooi af te maken. De laatste week van mei gebruiken we ook nog voor een eventuele revisie waarbij we nog iets aan kunnen passen nadat het totaalplaatje staat. Tussendoor zal ik alles, net als Jurk, blijven trechteren. Hij in creative zin, ik in de zin van wat mogelijk is en zorgen dat we keuzes kunnen maken.
Bedankt allemaal al voor alle feedback tot nu toe. Erg leuk om te zien!
@Jurk, super leuk dat je gelijk enthousiast was over het idee en open staat om dit te realiseren!
Mijn idee is dat we iets leuks bedenken in lijn met de wijzerplaat, de ruimte! Raketten, ruimtewezens en de sterren! ![]()
Maar ben uiteraard benieuwd naar alle andere ideeën!
Geen idee of het mogelijk is maar ik heb bijvoorbeeld een Jurk Avatar die ik wel op de caseback zou willen.
Zo kan ik het horloge ook nooit meer verkopen
.
Misschien dat meer mensen met een Jurk Avatar dit een leuk idee vinden mocht dit haalbaar zijn.
Haha ok ik moet gelijk ingrijpen dus! Ik had daar nog helemaal niet aan gedacht, maar dat wordt ook onbetaalbaar! ![]()
Kortom, het wordt 1 unieke caseback voor iedereen! ![]()
Holyshit! Vette HF collab. Dit wordt cool.
@jurk Muis die om een hoekje of uit een gaatje uit de casback komt kijken.
Misschien zoiets? HF leden op een meteoriet door de ruimte ![]()
PS: Om de kosten te drukken zou ik een glazen caseback ook niet erg vinden waarbij je het uurwerk kunt zien.
Ik zag dit juist als een leuke manier om het horloge én uniek te maken én juist wat op de kosten te kunnen besparen
.
Leuke eerste suggestie!
top idee